2018-03-18, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noose..
Vad exakt menas med "alla människors lika rätt och värde"?

Alla har rätt till dina skattepengar
Citera
2018-03-18, 22:19
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M Nordström
Han chans att ens komma med på moderaternas riksdagslista för valet 2018 lär vara obefintlig. Vilket parti väljer han att hoppa över till SD eller MED eller AFS?
Vi får väl se. Ett flertal länsförbund har nominerat honom till EU-parlamentet. Kanske försvinner han dit - utan twitter lär det bli tyst om honom och vi får nöja oss med "spännande" uppdateringar från hans Facebooksida om EU:s frihandelsförhandlingar eller jordbrukspolitik.
Citera
2018-03-18, 22:20
Medlem
Kvackelikvacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Detta har hänt:
.....
2. Mindre än ett dygn efter kontakten mellan UD och Oksanen begär Pelle Zackrisson, redaktionschef på Nyheter Idag, ut all mailväxling mellan dessa parter.
Läs tråden, det handlar om 9 eller 10 dygn och man får ut mailväxling för alla dessa dagar.
Citera
2018-03-18, 22:20
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Han är nu slut & förbrukad.

Ja, i alla fall för moderaterna. Jag förstår inte vad han är med i det partiet för. När man är med i MUF så är det ju för festandet, men det borde väl Bali ha växt ifrån? Hans idéer är ju väldigt långt ifrån moderaternas.
Vanligt folk har nog inte så bra koll, men för dom som har det så lär ju inte moderaterna får fler röster på det här. MbS kanske kan locka över hr. Bali?
Citera
2018-03-18, 22:23
Medlem
EnGodForlorares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av michail.bakunin
Vad gjorde egentligen Bali för fel? Tog emot info från en nyhetssajt sossarna har som exempel direktkoppling till Aftonbladets redaktion. Den som i så fall gjort fel i den här röran bör vara nyheter idag om någon gjort fel då det handlar om offentliga handlingar..

Fel 1. Han insinuerade att Patrik Oksanen och/eller UD hade arrangerat intervjun. Att den på något sätt var fejkad.

Fel 2. Sannolikt visste han att mailen kom ifrån Nyheter Idag men ljög om saken:
Citat:
Det är oklart exakt hur han fick tag i mejlen. Tidigare uppgav han till DN att hittat det på internet:

– Jag såg mejlen i flödet, sparade ner dem och lade upp dem nån timme senare.

Kände du till att mejlen kom från Nyheter Idag?

– Jag har inget exakt minne av vem det var, bara att jag sparade ner dem.
https://www.dn.se/nyheter/politik/m-bali-har-agerat-ytterst-omdomeslost-sapo-inkopplat/

Bali är proffs på sociala medier och vet att det inte går till så. Att han inte säger varifrån mailen kommer utan bara att "han hittade dem i flödet" är talande. Liksom, varför var det ingen annan än Bali som "hittade" dessa mail i detta "flöde?"
Citera
2018-03-18, 22:24
Medlem
Bali har gjort bort sig. Rätt agerat hade han lämnat partiet helt och hållet, tagit strid för sitt agerande i Oksanen-frågan, kritiserat partiledningen för att ha gått på DN:s falska ryssnarrativ. Då hade han haft en framtid som politisk kraft. Nu kommer han bara att ses som en av alla andra politikersyltryggar och det är en bild han inte kommer att kunna skaka av sig. Vad ska han göra nu? Ska han gå där och stryka i kommunalhuskorridorerna i Solna, sitta på möten och snällt foga sig i partilinjen. Nu kommer han ju verkligen att göra skäl för meningsmotståndarnas beskrivning av honom som en husblatte.
Citera
2018-03-18, 22:24
Medlem
Firewaias avatar
Jag är motståndare till Hanif på mer sätt än jag håller med honom, men jag förstår verkligen inte hur alla bara direkt sväljer att det han gjort är ett så stort fel som det är? Jag är nog för korkad, men allt känns som kejsarens nya kläder och att Hanif blivit orkestrerat offrad för att han varit en böldpest i röven på "fina herrar".

Jävla mjäkigt av en man som gjort sig stor på att ha en stark ryggrad....
Citera
2018-03-18, 22:25
Medlem
M Nordströms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Vi får väl se. Ett flertal länsförbund har nominerat honom till EU-parlamentet. Kanske försvinner han dit - utan twitter lär det bli tyst om honom och vi får nöja oss med "spännande" uppdateringar från hans Facebooksida om EU:s frihandelsförhandlingar eller jordbrukspolitik.

Japp, det är nog möjligt att så sker. Det är synd för han var en av dom få moderaterna som var frispråkiga utan att tänka på PK drevet.
Citera
2018-03-18, 22:25
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Nej, det var lite oväntat. Antingen finns det mer (vilket jag inte tror) eller så är Hanif Bail mer impopulär internt än man kan ana. Jag tror det är en felbedömning av partiledningen att inte backa honom - men så många felbedömingar som den partiledningen i olika konstellationer gjort under åren så är väl ännu en inget att förvånas över.
Jag antar att det är så. HOPPAS att det är en felbedömning.

Det som gör ont* just nu är att läsa vänstertrollens elaka kommentarer om att "Moderaterna letade efter en anledning att bli av med honom, han är ett sänke om foten för moderaterna, det här var droppen, han hängde löst, äntligen, nu kan han snacka skit utan megafon yada yada yada".

*det gör faktiskt fysiskt ont. Lite. I hjärtat.
Citera
2018-03-18, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av michail.bakunin
Jag tror att Centauri ligger på rätt analys. Rätt många önskade se Bali som partiledare efter AKB inte bara vi som kallas pöbeln utan ute på kommunal nivå och förmodligen bland alla moderater som tagit avstånd från öppna era hjärtan.

Vad gjorde egentligen Bali för fel? Tog emot info från en nyhetssajt sossarna har som exempel direktkoppling till Aftonbladets redaktion. Den som i så fall gjort fel i den här röran bör vara nyheter idag om någon gjort fel då det handlar om offentliga handlingar..

Inte vilken nyhetssajt som helst. Vi pratar ”högerextremister”. Genom att ta emot email från Chang Frick har Hanif alltså ”kontakter med högerextremister”. Enligt försvarsministern.

Bortsett från att jag har invändningar mot epitetet högerextremist angående Chang Frick (och hans sajt) så tycker jag att en riksdagsledamot har rätt att läsa mail från alla, oavsett avsändare.

Det var för övrigt varken fake news eller hemligstämplade uppgifter han fick i mailet. Jag tycker tidningarna kunde fokusera mer på det faktum att UD ber en journalist att skriva en vinklad artikel, som passar deras agenda. Men det är tydligen helt normalt.
Citera
2018-03-18, 22:29
Medlem
Nestor Xs avatar
Är inte detta bara ett villospår i den politiska debatten. Finns det någon ondskefull fiende där ute som fått veta något nytt och hemligt här. Ovidkommande petitesser som denna händelse kommer media att blåsa upp som något stort och viktigt gång efter annan fram till valet.
Citera
2018-03-18, 22:29
Medlem
EnGodForlorares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvackelikvack
Läs tråden, det handlar om 9 eller 10 dygn och man får ut mailväxling för alla dessa dagar.

Jag har inte läst hela tråden, men i DN:s artikel (https://www.dn.se/nyheter/sverige/ud-misstanker-hemlig-avlyssning-efter-forsok-att-misskreditera-journalist/) sägs det att det handlar om högst 24 timmar. Karolina Johannesson på UD mailar Patrik Oksanen den 13:e februari 14:13 och Pelle Zackrisson på Nyheter Idag mailar UD den 14:e februari 13:12.

Händelserna ligger alltså nära i tiden och förfrågan är också underlig. Varför är man intresserad av en slumpvis vald journalists korrespondens med en myndighet? Det är inte som att jag helt apropå bestämmer mig för att maila Arbetsförmedlingen och begära ut all korrespondens mellan dem och Chang Frick?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in