2018-03-18, 22:09
Medlem
EnGodForlorares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Jag fattar ingenting av den här nyheten. Mejlväxlingen är offentlig handling och ej hemligstämplad. Vem som helst kan begära ut mejlen och det har redan skett en gång när Chang Frick fick ut dem.

Detta har hänt:

1. Patrik Oksanen och UD har mailat varandra fram och tillbaka. Det är inget konstigt med det - journalister ställer ofta frågor till myndigheter på mail.
2. Mindre än ett dygn efter kontakten mellan UD och Oksanen begär Pelle Zackrisson, redaktionschef på Nyheter Idag, ut all mailväxling mellan dessa parter.
3. En månad senare publicerar Oksanen en intervju med en ukrainsk människorättsaktivist.
4. En halvtimme senare twittrar Hanif Bali "Väldigt bra artikel från Oksanen, däremot hade det ju varit lite mer transparent om du hade sagt att intervjun i fråga såldes in av UD." och bifogar skärmdumpar på mailkonversationen mellan Oksanen och UD.

https://www.dn.se/nyheter/sverige/ud-misstanker-hemlig-avlyssning-efter-forsok-att-misskreditera-journalist/

Man ställer sig två frågor. Hur visste Zackrisson att det just då var lämpligt att begära ut mail-korrespondens mellan UD och Oksanen? Snacka om skicklig timing! Samt hur fick Bali tag i mailen? Han säger att han hittade dem i sitt flöde och inte vet. Det är en genomskinlig lögn och det troligaste är att Chang Frick själv skickat honom skärmdumparna. Men det vill inte Bali tillstå.

Man kan säga att Bali kört på i 150 km/h och gått hårt på andra politiker som han anser ha betett sig illa. Men nu är det han själv som åker dit och han kraschar naturligtvis extra illa på grund av sin tidigare höga svansföring.
Senast redigerad av EnGodForlorare 2018-03-18 kl. 22:12.
Citera
2018-03-18, 22:10
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apelsinhimlen
Har haft svårt att placera HB. Ibland pajas och obland väldigt kunnig och klok

Han uttrycker sig på ett forcerat och ansträngt hippt sätt och vad jag förstår har han fångat många med den stilen.

Känns som han är hälften M och hälften SD.

Twitter kändes som Balis barn och det han fortsättningsvis säger kommer inte får närmelsevis så stor spridning som innan.

Det har jag inte haft problem med att placera honom det gjorde jag för länge sedan.
Den lilla klick som han då varit nyttig idiot för är liksom ingenting egentligen, så det kan man strunta i helt. Däremot undrar jag varför inte Kristersson uttalar sig.
Smyger den lismande lilla grisen tro?

Ja, jo SD kan ju värva honom kanske?
Citera
2018-03-18, 22:10
Medlem
michail.bakunins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Helt oförståeligt ur moderaternas synvinkel. De tappar lätt 2 procentenheter till SD bara på det här. Minst. Hur tänker de?

Jag tror att Centauri ligger på rätt analys. Rätt många önskade se Bali som partiledare efter AKB inte bara vi som kallas pöbeln utan ute på kommunal nivå och förmodligen bland alla moderater som tagit avstånd från öppna era hjärtan.

Vad gjorde egentligen Bali för fel? Tog emot info från en nyhetssajt sossarna har som exempel direktkoppling till Aftonbladets redaktion. Den som i så fall gjort fel i den här röran bör vara nyheter idag om någon gjort fel då det handlar om offentliga handlingar..

Citat:
Ursprungligen postat av Centauri
Min misstanke: Hanif Bali är så populär bland moderata väljare att partiledningen fick panik över sina egna positioner. Om moderata väljare fick välja så hade han varit partiordförande vid det här laget.

Hanif Bali blev eliminerad p.g.a. partitopparnas rädsla för att bli ersatta.
Citera
2018-03-18, 22:11
Medlem
LuluBrooksies avatar
Jag trodde fasen inte att det skulle gå så långt.
Citera
2018-03-18, 22:14
Medlem
Mikojans avatar
Utmobbningen av Bali ur partistyrelsen kommer att kosta moderaterna tungt. Ett parti med vallokomotiv som Kristersson och Svantesson får inga svenskar att välta vallokalerna. Däremot kan man förvänta sig att moderaterna i Solna fortsätter att växa.

Mycket synd att Bali slutar med Twitter. Riktigt sorgligt faktiskt.
Citera
2018-03-18, 22:14
Medlem
M Nordströms avatar
Han chans att ens komma med på moderaternas riksdagslista för valet 2018 lär vara obefintlig. Vilket parti väljer han att hoppa över till SD eller MED eller AFS?
Senast redigerad av M Nordström 2018-03-18 kl. 22:17.
Citera
2018-03-18, 22:15
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Jag trodde fasen inte att det skulle gå så långt.
Nej, det var lite oväntat. Antingen finns det mer (vilket jag inte tror) eller så är Hanif Bail mer impopulär internt än man kan ana. Jag tror det är en felbedömning av partiledningen att inte backa honom - men så många felbedömingar som den partiledningen i olika konstellationer gjort under åren så är väl ännu en inta att förvånas över.
Citera
Medlem
Vem0ths avatar
Varför inte bara göra rätt och hoppa över till MED som han skulle nog platsa bra hos. De verkar dela åsikter på mycket, plus ett tungt namn skulle nog hjälpa att nå spärren.
Citera
Medlem
Grisbrottarens avatar
Expressen fläskar på ordentligt med överdrifter och rena lögner för att orsaka så stor skada som möjligt på det svenska demokratiska samtalet genom att smutskasta och skrämma dem som har planer på att vara lika frispråkiga som Hanif.
Citat:
Ursprungligen postat av Ex-pressen
I fredags avslöjade DN att Utrikesdepartementet misstänkte att mejl mellan departementet och journalisten Patrik Oksanen avlyssnats av en främmande makt.
Mejlväxlingen handlade om en intervju med människorättsaktivister på Krimhalvön. Kort efter att de skickats begärdes de ut av den högerpopulistiska och Putinvänliga sajten Nyheter Idag.
Klickfria länkar till Expressens artikel: http://archive.is/rouEq
http://unvis.it/www.expressen.se/nyheter/hanif-bali-lamnar-partistyrelsen/

Nej, DN avslöjade inte något om någon avlyssning, utan det var rena fantasier från idioterna till murvlar.
Nej, Nyheter Idag är inte "putinvänlig" i något avseende. Att den inte ropar lika högt på vargen som MSM, gör den inte till vargvänlig.

Fortsätter lögnmedia på det här sättet att försöka kväva det fria politiska samtalet kan vi snart förklara svensk demokrati död och begraven.
Citera
Medlem
Undrar vad en opinionsundersökning skulle visa nu? Brunhögerns egen husbabbe med fingrarna i syltburken. Egen majoritet till rödgröna om det vore val idag.

Stannar det vid avsked eller blir han ett fall för MUST eller Säpo?
Citera
2018-03-18, 22:17
Medlem
M Nordströms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Nej, det var lite oväntat. Antingen finns det mer (vilket jag inte tror) eller så är Hanif Bail mer impopulär internt än man kan ana. Jag tror det är en felbedömning av partiledningen att inte backa honom - men så många felbedömingar som den partiledningen i olika konstellationer gjort under åren så är väl ännu en inta att förvånas över.

Jag tror att detta är ett rätt stort misstag från moderatledningen. Dom mera konservativa moderaterna lär inte gilla detta.
Citera
2018-03-18, 22:17
Medlem
Det finns bara en sak för Hanif Bali att göra: Skaffa ett anonymt Twitter-konto och köra på som vanligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in