2018-03-18, 21:44
Medlem
MrMarios avatar
Wow, Bonniers och Jagärhär har faktiskt besegrat Hanif i och med denna kapitulering. Slutet på en twitterera, yttrandefriheten har fått sig ännu en nådastöt från Bannoierbunkern.

Trist för moderaterna, då Bali var en rätt effektiv magnet för att locka invandringskritiska sympatisörer till M.

Paradoxalt ändå riktigt positivt för den invandrarkritiska folkrörelsen. Detta bromsar eventuell lockelse till moderata partiet, och Bonniers rår inte på SD.
Citera
2018-03-18, 21:44
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ealdorman3
Bra för Löfven och alla andra som dreglar över möjligheten att höja inkomstskatten lite till.
Sitter du fortfarande & inbillar dig att detta handlar om klassisk blockpolitik?
Citera
2018-03-18, 21:46
Medlem
Kwatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
Han skriver själv på facebook.

Bakgrunden är debaclet rörande skärmdumpen med en mejlväxling mellan UD och journalisten Patrik Oksanen.

”Min publicering av handlingen och att jag först inte namngav källan har sargat förtroendet och därmed lämnar jag mitt partistyrelseuppdrag”, skriver Bali.

Vad tänker ni om det här? Tror ni att Bali berättar allt på facebook eller har partiet behandlat honom värre än vad vi får veta?
Han blev i alla fall inte utesluten. Det säger en hel del, eller hur? Han har fortfarande chansen att komma tillbaka senare, och han kommer troligtvis att göra det. Och det säger jag inte av beundran eftersom jag inte tror på hans idéer. För mig består hans främsta kvalitéer i förmågan att förlöjliga diverse mobbare och lögnare. Och det kan han fortsätta med även efter detta nederlag.
Citera
2018-03-18, 21:46
Medlem
Noose..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiberalDemokrati
Vi kompromissar inte med den fria rörligheten och alla människors lika rätt och värde.

Vad exakt menas med "alla människors lika rätt och värde"?
Citera
2018-03-18, 21:48
Medlem
Centauris avatar
Min misstanke: Hanif Bali är så populär bland moderata väljare att partiledningen fick panik över sina egna positioner. Om moderata väljare fick välja så hade han varit partiordförande vid det här laget.

Hanif Bali blev eliminerad p.g.a. partitopparnas rädsla för att bli ersatta.
Citera
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Helt oförståeligt ur moderaternas synvinkel. De tappar lätt 2 procentenheter till SD bara på det här. Minst. Hur tänker de?
Citera
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Moderaterna är ju fullständigt ryggradslösa, dom kan inte ens stå upp för sina egna politiker.

Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Helt oförståeligt ur moderaternas synvinkel. De tappar lätt 2 procentenheter till SD bara på det här. Minst. Hur tänker de?
Blåsippans väg!
Citera
2018-03-18, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrMario
Wow, Bonniers och Jagärhär har faktiskt besegrat Hanif i och med denna kapitulering. Slutet på en twitterera, yttrandefriheten har fått sig ännu en nådastöt från Bannoierbunkern.

Bali har ju besegrat sig själv. Hans stora misstag var att inte ha kyla nog att vänta med ursäkten till Oksanen.
Citera
2018-03-18, 21:49
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noose..
Vad exakt menas med "alla människors lika rätt och värde"?
Efterbliven globalism & fri invandring.
Citera
2018-03-18, 21:50
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Minst 2-3 procentenheter ner för M. Det måste vara bra.

När man frågade vem M-väljare vill ha som partiledare var det bara 2% som nämnde Hanif.
Jag tror att den absoluta majoriteten av M-väljarna vet inte ens vem Hanif Bali är. Och av de som vet tror nog majoriteten att han är snubbe på twitter med terrorist skägg (typ).

Däremot kommer SD nog att ha det lättare att dominera "skandal"-debatten och nog vinner på det i längden
Citera
2018-03-18, 21:50
Medlem
Lämnar styrelsen och twitter.

Kommer att kandidera om till riksdagen.

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6909446
Citera
2018-03-18, 21:51
Medlem
Noose..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin