Citat:
Ursprungligen postat av
iesho
Vad vi vet är att det finns vittnesmål om olika typer av WT-personer.
Vissa kan ha varit knarkspanare. Och vissa av knarkspanarna kan ha haft en uppgift i MOP. Det finns uppgifter om att Barbrogruppen kan ha varit där. Och en uppgift om att FMN i samverkan med Barbrogruppen övade radiosamband. Lite som den ryska dockan: inom FMN gömmer sig kanske Barbro och inom Barbro gömmer sig kanske SB och inom SB gömmer sig kanske ett mordkommando, ungefär som Gladio II gömde sig inom Gladio?
Med stor säkerhet vet ingen av oss i tråden allt om detta även om vissa försöker ge intryck av detta.
Vi vet inte mycket om hur mordet var organiserat. Just att dyka upp bakom ett medelålders par och skjuta dem i ryggen var nog inte svårt att organisera. Men det tycks finnas mer bakom. Tecken på att platsen var utsedd på förhand och tecken på att LOP påverkades att gå på en viss biograf just denna kväll.
Man kanske också bör ta Lars-Kristian Berghs uppgifter mer på allvar? Vad var det som Dan Klöfverskjöld skulle ha sagt? Jo, att Bergh inte skulle behöva tänka på någonting runt mordet. Han skulle bara behöva stå på en viss plats, dit Palme skulle levereras, för att då skjuta honom med ett anonymt vapen.
Behövde han ens tänka på att fly? Jag kan tänka mig ett flertal arrangemang där mördaren inte behövde fly från platsen...
Säkert kan många av observationerna på god grund avfärdas som helt legitim verksamhet.
Men bland de mest intressanta WT observationerna tycker jag är Ulla Strömbäck i gamla stan. Den ligger intressant i tid ca 20.30 och pekar ut två män ganska tydligt till utseende.
Den blir extra inttressant eftersom PU gör allt för att bortförklara. Blir genomskådade och hittar på nya förklaringar, och till slut började de
misskreditera vittnet.
Det sista beskedet kom väl från Almblad som hade hört att det var Säpo. Ärendet oklart.
Ett par observationer längs Sveavägen. Den ene utanför Adolf Fredriks kyrka strax efter att bion börjat, och taxichaufförens iakttagelser nära mordplatsen ca 23.15 då LOP börjar gå från bion.
Observationerna på Norra Latin är också intressanta, liksom den som ägde rum på Sveavägen/Oxtorgsgatan ett par minuter efter mordet.
Kan det ha varit mannen som rörde sig från mordplatsen i riktning Kungsgatan?
Märkligt iof att han kom sneddande över Sveavägen från konserthuset...
Det intressanta med Skelleftehamnsmannen utöver den osannolika historien och det udda beteendet är känslan av någon som är ute efter att lägga ut villospår och leda in utredningen på en tysktalande attentatsgrupp. ”Das Auto”
Identifieringen av avsändaren kan möjligen leda rakt till gärningsmannen (plur)
Allt sammantaget tycker jag att man kan spåra en viss amatörmässighet. Slarv och stress.
Intressant det sista stycket. Det får du gärna utveckla.