Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-17, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
OK så om statistiken säger att ensamma galningar ger sig på sina offer (offentliga personer) utan synbar omsorg om möjligheter att undkomma med stor publik och att det att utföra handlingen inför öppen ridå till och med är ett kännetäknande modus så är motsatsen sann då.

Betyder det att kvinnor i verkligheten tjänar mer än män för statistiken är ju med din definition inte sanning?

Överdriv inte nu. Det gäller att veta hur statistik räknas ut.
Citera
2018-03-17, 11:56
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 299792458
GM var emot denna grupps planer och lyckades med statsministermordet delvis stoppa gruppens planer. Men som sagt, gruppen hade ingen aning om vad GM syslade med, eller att deras planer var ett problem för GM.
Vad var det för grupp och hur kommer det sig att du vet om detta?
Citera
2018-03-17, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
Nu när jag riggat upp alla system efterlyser jag:

1) husseins engelska brev i digitalt läsbar form
2) Något VG skrivit på engelska
3) annat anonymt hotbrev på svenska

tack

Vem är Hussein?
Citera
2018-03-17, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Vad vi vet är att det finns vittnesmål om olika typer av WT-personer.

Vissa kan ha varit knarkspanare. Och vissa av knarkspanarna kan ha haft en uppgift i MOP. Det finns uppgifter om att Barbrogruppen kan ha varit där. Och en uppgift om att FMN i samverkan med Barbrogruppen övade radiosamband. Lite som den ryska dockan: inom FMN gömmer sig kanske Barbro och inom Barbro gömmer sig kanske SB och inom SB gömmer sig kanske ett mordkommando, ungefär som Gladio II gömde sig inom Gladio?

Med stor säkerhet vet ingen av oss i tråden allt om detta även om vissa försöker ge intryck av detta.

Vi vet inte mycket om hur mordet var organiserat. Just att dyka upp bakom ett medelålders par och skjuta dem i ryggen var nog inte svårt att organisera. Men det tycks finnas mer bakom. Tecken på att platsen var utsedd på förhand och tecken på att LOP påverkades att gå på en viss biograf just denna kväll.

Man kanske också bör ta Lars-Kristian Berghs uppgifter mer på allvar? Vad var det som Dan Klöfverskjöld skulle ha sagt? Jo, att Bergh inte skulle behöva tänka på någonting runt mordet. Han skulle bara behöva stå på en viss plats, dit Palme skulle levereras, för att då skjuta honom med ett anonymt vapen.

Behövde han ens tänka på att fly? Jag kan tänka mig ett flertal arrangemang där mördaren inte behövde fly från platsen...
Säkert kan många av observationerna på god grund avfärdas som helt legitim verksamhet.
Men bland de mest intressanta WT observationerna tycker jag är Ulla Strömbäck i gamla stan. Den ligger intressant i tid ca 20.30 och pekar ut två män ganska tydligt till utseende.
Den blir extra inttressant eftersom PU gör allt för att bortförklara. Blir genomskådade och hittar på nya förklaringar, och till slut började de
misskreditera vittnet.
Det sista beskedet kom väl från Almblad som hade hört att det var Säpo. Ärendet oklart.

Ett par observationer längs Sveavägen. Den ene utanför Adolf Fredriks kyrka strax efter att bion börjat, och taxichaufförens iakttagelser nära mordplatsen ca 23.15 då LOP börjar gå från bion.

Observationerna på Norra Latin är också intressanta, liksom den som ägde rum på Sveavägen/Oxtorgsgatan ett par minuter efter mordet.
Kan det ha varit mannen som rörde sig från mordplatsen i riktning Kungsgatan?
Märkligt iof att han kom sneddande över Sveavägen från konserthuset...

Det intressanta med Skelleftehamnsmannen utöver den osannolika historien och det udda beteendet är känslan av någon som är ute efter att lägga ut villospår och leda in utredningen på en tysktalande attentatsgrupp. ”Das Auto”

Identifieringen av avsändaren kan möjligen leda rakt till gärningsmannen (plur)

Allt sammantaget tycker jag att man kan spåra en viss amatörmässighet. Slarv och stress.

Intressant det sista stycket. Det får du gärna utveckla.
Citera
2018-03-17, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Det har diskuterats ibland i tråden angående Anette Kohut.
Är det någon som vet mer om detta i dagsläget?
Varför är just hennes förhör hemligstämplat?
Är det fler förhör som är hemligstämplade från Securitaspersonal?
Lever hon fortfarande?
Om hon lever kan hon ha blivit förhörd igen?

http://www.itdemokrati.nu/page53.html

Hon har tydligen själv sagt att det antagligen är hemligstämplat pga den röda bilen.
Citera
2018-03-17, 12:09
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Vad vi vet är att det finns vittnesmål om olika typer av WT-personer.

Vissa kan ha varit knarkspanare. Och vissa av knarkspanarna kan ha haft en uppgift i MOP. Det finns uppgifter om att Barbrogruppen kan ha varit där. Och en uppgift om att FMN i samverkan med Barbrogruppen övade radiosamband. Lite som den ryska dockan: inom FMN gömmer sig kanske Barbro och inom Barbro gömmer sig kanske SB och inom SB gömmer sig kanske ett mordkommando, ungefär som Gladio II gömde sig inom Gladio?
(...)
Man kanske också bör ta Lars-Kristian Berghs uppgifter mer på allvar? Vad var det som Dan Klöfverskjöld skulle ha sagt? Jo, att Bergh inte skulle behöva tänka på någonting runt mordet. Han skulle bara behöva stå på en viss plats, dit Palme skulle levereras, för att då skjuta honom med ett anonymt vapen.

Behövde han ens tänka på att fly? Jag kan tänka mig ett flertal arrangemang där mördaren inte behövde fly från platsen...
Citat:
Ursprungligen postat av gida
Säkert kan många av observationerna på god grund avfärdas som helt legitim verksamhet.
Men bland de mest intressanta WT observationerna tycker jag är Ulla Strömbäck i gamla stan. Den ligger intressant i tid ca 20.30 och pekar ut två män ganska tydligt till utseende.
Den blir extra inttressant eftersom PU gör allt för att bortförklara. Blir genomskådade och hittar på nya förklaringar, och till slut började de
misskreditera vittnet.
Det sista beskedet kom väl från Almblad som hade hört att det var Säpo. Ärendet oklart.

Ett par observationer längs Sveavägen. Den ene utanför Adolf Fredriks kyrka strax efter att bion börjat, och taxichaufförens iakttagelser nära mordplatsen ca 23.15 då LOP börjar gå från bion.

Observationerna på Norra Latin är också intressanta, liksom den som ägde rum på Sveavägen/Oxtorgsgatan ett par minuter efter mordet.

Det intressanta med Skelleftehamnsmannen utöver den osannolika historien och det udda beteendet är känslan av någon som är ute efter att lägga ut villospår och leda in utredningen på en tysktalande attentatsgrupp. ”Das Auto”

Allt sammantaget tycker jag att man kan spåra en viss amatörmässighet. Slarv och stress.

Om den som sköt inte fick någon uppmärksamhet riktad mot sig kunde han bara stått kvar som vittne.
Bilarna som gjorde u-svängar över refuger kan ha ställt sig nära skytten.
Skytten kan ha uppträtt som ett vittne som inte ville bli inblandad.
Om pistolen på Markvardsgatan som slarvades bort av polisen hade ett samband med MOP kan den ha varit laddad med lösa skott och varit i händerna på en patsy.

Dan Klöfverskjöld menade ju att Bergh inte skulle behöva tänka på något annat utom att skjuta - alltså inte ens behöva fly.
Citera
2018-03-17, 12:10
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ove Mollvik
Mötesscenariot och vilket språk det fördes på är tydligen den absolut hemligaste biten som nya statsmakten tvingar PU till att förneka......
Citat:
Det var för att de trodde att det var en främmande statsmakt bakom det som utspelade sig på mordplatsen. Det var det inte, det kunde inte ha varit mer svensk, än det var.
Vittnesmålen har knappast blivit nertystade av den anledningen med den statsmakt som nu gäller och styr över PU. Helt klart fanns redan en svensk majoritet påverkad av svenska media och tillräckligt många på alla nivåer som gärna såg att Palme på något sätt undanröjdes så att Sverige skulle få ett mer normalt förhållande till västmakterna igen. Ingen ville dock ta på sig ansvaret för ett öppet demokratiskt ställningstagande i detta fall. En statskupp måste ske i smyg och Palme tystas utan efterföljande martyrskap. Att Lisbet skrek något på franska åt bekantingen som låtsades skjuta två skott från två olika håll enligt överenskommet övningsscenario innebär inte att hon trodde denna vara en fransktalande eller sydafrikansk agent.
Citera
2018-03-17, 12:14
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Vad var det för grupp och hur kommer det sig att du vet om detta?
Jag följde spåren jag hittade på mordplatsen. Det som utspelade sig på mordplatsen, ledde mig till denna grupp. Jag har även varit i kontakt med en av personerna från gruppen, som inte ville svara på några frågor, kring det hela. Bortsett från att personen i spetsen för projektet numera är avliden.
Senast redigerad av 299792458 2018-03-17 kl. 12:20.
Citera
2018-03-17, 12:15
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Jag följde spåren jag hittade på mordplatsen. Det som utspelade sig på mordplatsen, ledde mig till denna grupp. Jag har även varit i kontakt med en av personerna från gruppen, som inte ville svara på några frågor, kring det hela.
Kollegorna från Bofors Aerotronics?
Citera
2018-03-17, 12:16
Medlem
Citat:
Om den som sköt inte fick någon uppmärksamhet riktad mot sig kunde han bara stått kvar som vittne.
Bilarna som gjorde u-svängar över refuger kan ha ställt sig nära skytten.
Skytten kan ha uppträtt som ett vittne som inte ville bli inblandad.
Om pistolen på Markvardsgatan som slarvades bort av polisen hade ett samband med MOP kan den ha varit laddad med lösa skott och varit i händerna på en patsy.

Dan Klöfverskjöld menade ju att Bergh inte skulle behöva tänka på något annat utom att skjuta - alltså inte ens behöva fly.
Absolut tänkbart! Det är egentligen inga vittnen som sett förloppet i sin helhet. Det har jag också hävdat tidigare.
Det finns många viktiga sekvenser som kan ha missats. Jag tänker framför allt på Morelius, men också på Delsborn som mer eller mindre redan passerat brottsplatsen vid andra skottet.
Citera
2018-03-17, 12:25
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Kollegorna från Bofors Aerotronics?
Nej, AB och hans kollegor har ingenting med det som utspelade sig på mordplatsen att göra.
Citera
2018-03-17, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gida
misskreditera vittnet.

Ja, identifieringen av "Skelleftehamnsmannen" var sista pusselbiten sades i Veckans brott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in