2018-03-17, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thurizas-09

Sorg och saknad ter sig i olika former, men det utgör ingen grund till att bestämma hur det ligger till med "hästarna".

Absolut. En personlighet, en händelse, en självbild och yttre press och påverkan kan få den smartaste att hamna i en blind fläck. Utifrån är det ganska lätt att se att LP vill tro på detta men utifrån ser man också ganska klart hur det är självbedrägeri. När det gäller utpekandet av CP hade hon i förväg reda på att de hade som de påstods omfattande indicier (som i verkligheten var mycket tunna ca 100 gånger tunnare än mot VG) men att han utan hennes utpekande skulle släppas. Allt hängde på henne och hon övertygade sig själv att hon sett det. Utifrån sett kan man konstatera att det inte kan vara så men det är en annan sak och utredares och domstolens uppdrag att göra. Vilket också skett. Grunden för det var inte att "kärringen inte har alla hästar hemma" utan objektiv bedömning av hennes vittnesmål.

I övrigt måste det nog vara så att LP i många avseenden visat sig kapabel på olika sätt.
Citera
2018-03-17, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Det finns omfattande statistik kring detta och ensamma galningar tänker inte på sådant som om de blir tagna.

Statistik är inte sanning.
Sen är det bara otur att galningen kom undan.
Senast redigerad av Cianneli 2018-03-17 kl. 11:26.
Citera
2018-03-17, 11:26
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 299792458
Ok, iesho du har som många andra en känsla av att det är en grupp bakom det som hände, att det är något större bakom mordet på Sveriges statsledare.

Om jag säger, gruppen bakom det som utspelade sig på mordplatsen, hade ingen aning om vad GM syslade med. Mordet var ett soloprojekt, det var inte detta gruppen övade på. Det är inget samband mellan gruppen och GM. GM var en "copycat" som motarbetade gruppen och det de syslade med. Förstår du då något, av vad som hände?
Jag är inte lika säker som dig utan tror att det var en konspiration eftersom allt tyder på det.

Det fanns inte bara uppseendeväckande många wt-personer runt LOP denna kväll, från Gamla Stan till Grand och kanske även fram till Dekorima, utan det tycks t.o.m. ha funnits flera olika typer av wt-personer.

Det ryktas att Barbrogruppen fanns i närheten.
MPs flickvän och Barbro Sagnell hade gemensamma bekanta.

Många personer hade förhandsinformationer om ett nära förestående mord. Flera hade blivit tillfrågade som skyttar.

Polisen har sjabblat bort ledtrådar, tid och konfrontationer och har misslyckats totalt med allt.

Det fanns en kampanj mot OP som hela tiden stegrades och kryddades med polis- och officersuppror.

Hans Holmér befann sig i City enligt chauffören och tycks ha ljugit om sin vistelseort.

USA hade på 60-talet varit positiva till Sveriges neutralitet, men på 80-talet skärptes tonen så att man antingen var för USA eller emot USA. Olof Palme var inte kommunist men stark förespråkare för neutralitet. Colby's SB-nätverk kan ha varit inblandad i MOP och skulle i så fall automatiskt ha skyddats av svenska förvaltningen. Särskilt sedan Palme var död.
Senast redigerad av iesho 2018-03-17 kl. 11:31.
Citera
2018-03-17, 11:28
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thurizas-09
Det där med Estonia kan nog avföras som en myt. Förvisso äger det riktighet att den officiella förklaringen till förlisningen är falsk, det på grund av fartygstekniska skäl.

Likaså fanns det faktiskt poliser ombord som arrenderat en konferenssal varav samtliga sedermera omkom. Men det rörde sig om ett tjugotal individer som inte tillhörde utredningen gällande mordet på Olof Palme.

Ett annat faktafel i listan är att fartyget sägs vara på väg från Stockholm till Tallinn. Det får väl anses klarlagt att det var tvärtom.

och jag vill gärna understryka att jag inte tror eller trodde på allt i listan, den var mer ett sätt att få upp all "rök" för att inspirera andra att leta efter var "elden" egentligen är.
Citera
2018-03-17, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Statistik är inte sanning.

OK så om statistiken säger att ensamma galningar ger sig på sina offer (offentliga personer) utan synbar omsorg om möjligheter att undkomma med stor publik och att det att utföra handlingen inför öppen ridå till och med är ett kännetäknande modus så är motsatsen sann då.

Betyder det att kvinnor i verkligheten tjänar mer än män för statistiken är ju med din definition inte sanning?
Citera
2018-03-17, 11:30
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Jag är inte lika säker som dig utan tror att det var en konspiration eftersom allt tyder på det.

Det fanns inte bara uppseendeväckande många wt-personer runt LOP denna kväll, från Gamla Stan till Grand och kanske även fram till Dekorima, utan det tycks t.o.m. ha funnits flera olika typer av wt-personer.

Det ryktas att Barbrogruppen fanns i närheten. MPs flickvän och Barbro Sagnell hade gemensamma bekanta.

Många personer hade förhandsinformationer om ett nära förestående mord. Flera hade blivit tillfrågade som skyttar.

Polisen har sjabblat bort ledtrådar, tid och konfrontationer och har misslyckats totalt med allt.

Det fanns en kampanj mot OP som hela tiden stegrades och kryddades med polis- och officersuppror.

Hans Holmér befann sig i City enligt chauffören och tycks ha ljugit om sin vistelseort.

USA hade på 60-talet varit positiva till Sveriges neutralitet, men på 80-talet skärptes tonen så att man antingen var för USA eller emot USA. Olof Palme var inte kommunist men stark förespråkare för neutralitet. Colby's SB-nätverk kan ha varit inblandad i MOP och skulle i så fall automatiskt ha skyddats av svenska förvaltningen. Särskilt sedan Palme var död.
Det var inte den gruppen GM motarbetade.
Senast redigerad av 299792458 2018-03-17 kl. 11:32.
Citera
2018-03-17, 11:32
Medlem
hehehos avatar
Nu när jag riggat upp alla system efterlyser jag:

1) husseins engelska brev i digitalt läsbar form
2) Något VG skrivit på engelska
3) annat anonymt hotbrev på svenska

tack
Citera
2018-03-17, 11:33
Medlem
Det har diskuterats ibland i tråden angående Anette Kohut.
Är det någon som vet mer om detta i dagsläget?
Varför är just hennes förhör hemligstämplat?
Är det fler förhör som är hemligstämplade från Securitaspersonal?
Lever hon fortfarande?
Om hon lever kan hon ha blivit förhörd igen?

http://www.itdemokrati.nu/page53.html
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
och jag vill gärna understryka att jag inte tror eller trodde på allt i listan, den var mer ett sätt att få upp all "rök" för att inspirera andra att leta efter var "elden" egentligen är.

OK men att lyfta all rök kan dimma blicken också...

För övrigt tror jag att vi skall lämna tro därhän..... Fakta, faktakontroll, analys och logik är det som måste gälla. Tror gör man i kyrkan
Citera
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 299792458
Det var inte den gruppen GM motarbetade.
Berätta då om den gruppen och dess relation med din GM.
Citera
2018-03-17, 11:38
Medlem
Thurizas-09s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heheho

Ta det inte som kritik. Jag bara hänvisade till det jag känner till från utredningen om Estonia.

Säger dock inte att det är omöjligt. För det första fanns på den tiden ingen obligatorisk passagerarregistrering. För det andra finns det minst sex personer som rapporterats som överlevande för att sedermera dödförklaras.

Ingenting är omöjligt. Känns dock långsökt att Estonia skulle ha sänkts för att dölja sanningen om Palmemordet.

Men vem vet.
Citera
2018-03-17, 11:47
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Berätta då om den gruppen och dess relation med din GM.
GM var emot denna grupps planer och lyckades med statsministermordet delvis stoppa gruppens planer. Men som sagt, gruppen hade ingen aning om vad GM syslade med, eller att deras planer var ett problem för GM.
Senast redigerad av 299792458 2018-03-17 kl. 11:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in