Citat:
Ursprungligen postat av
Karman
Men det anser inte jag. Jag ser på din avatar att det är en person som bär en fasces, något som kanske indikerar var du står politiskt?
Ja, det gör det. Än sen då?
Citat:
Ursprungligen postat av
Karman
Det jag eftersträvar är en demokratisk regim, med mer yttrandefrihet än idag, som bedriver en långsiktigt hållbar och verklighetsanpassad migrationspolitik, fjärran från extremer på såväl vänster som högerkanten.
Det tvivlar jag på, för skulle svenskarna få ofiltrerad information (om ras, judefrågan, feminism, sexuell läggning, könsroller etc) och möjlighet att göra informerade val skulle de genast bete sig ett sätt som en person som du skulle finna "odemokratiskt", "extremistiskt" och "rasistiskt". Det är därför eliten håller på att ta bort allt misshagligt från YouTube och hetsar mot Google att censurera hårdare. Du och andra "demokraters" värderingar kan bara härska i ett samhälle där informationen aktivt undertrycks och där det inte råder någon egentlig yttrandefrihet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Karman
Jag är så otroligt trött på polariseringen som alltid blir kring migrationsfrågan i Sverige. Antingen är man massinvandringsextremist, ser inga hinder för att ta emot hur många som helst och ge dem vilka bidrag och förmåger som helst. Eller så är man näst intill fascist, nazist, kalla det vad du vill och baserar sin världsåskådning på vilken hudfärg folk har. Otroligt tröttsamt och improduktivt båda två.
Är du trött på polarisering är du trött på själva politikens livsluft och grundförutsättningar. Då kan du läsa trädgårdsböcker och färgsortera dina strumpor, eller annat som inte oroar nerverna. Vi behöver mycket mer polarisering, mycket mer konflikt och motsättningar för att bryta dödläget. Tolerans är tråkigt.