Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-22, 16:02
Medlem
Har inte AfS något forum eller så? Det är ju lite muppigt om de är "ditt parti och din rörelse" och jag inte har en plats att diskutera politik på.
Citera
2018-03-22, 16:04
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikdem
Har inte AfS något forum eller så? Det är ju lite muppigt om de är "ditt parti och din rörelse" och jag inte har en plats att diskutera politik på.
Det kan ju ske i trådar på Flashback? Starta en vet jag.
Citera
2018-03-22, 16:05
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J39
Roligt att se "Sverigevänerna" få panik efter att AFS redan ligger på 2% efter 2 veckor.

Ett problem för Svärjevännerna är att dem helt enkelt inte kan avfärda Yougov. Det är ju det näst bästa mätinstitutet enligt dessa människor.
Citera
2018-03-22, 16:24
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Sedermera, att tro att SD är mjuka, mesiga och daltande, är bara korkat.

Absolut. Men vad fan, jag ser verkligen fram emot partiledardebatten där Kasselstrand kallar Jimmie för skäggbarnskrammare

Shit, får nästan svettiga händer
Citera
2018-03-22, 16:43
Medlem
Aeghirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Är du polare med varje människa som du av en slump har träffat på stan? Med all respekt så resonerar du som en idiot just nu.
Så du tror att Kasselstrand och Hahne träffade vänsterextrema Expo på Grand Hotel av en slump och diskuterade att de skulle rapportera om dem på ett mer positivt sätt? Är du idiot?
Citat:
”Vi bankade ju i deras skallar att vi är en ny fräsch kraft, det nya tredje, inte några som vill vrida klockan tillbaka. Efter lite diskussion huruvida vi var bunker eller inte gav de sig och vi festade vidare. Nu kopplar de oss över huvud taget inte till någon falang, utan kallar oss ‘uppstickare’ Inget om 90-tals rasism osv”, skriver Kasselstrand lyriskt. källa
Vilka är korkade nog att ge sin röst på idioter som umgås med vänsterextrema underrättelsetjänsten Expo som kartlägger och hänger ut invandringskritiska svenskar i Bonnier-media?
Senast redigerad av Aeghir 2018-03-22 kl. 16:47.
Citera
2018-03-22, 16:55
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aeghir
Så du tror att Kasselstrand och Hahne träffade vänsterextrema Expo på Grand Hotel av en slump och diskuterade att de skulle rapportera om dem på ett mer positivt sätt? Är du idiot?

Vilka är korkade nog att ge sin röst på idioter som umgås med vänsterextrema underrättelsetjänsten Expo som kartlägger och hänger ut invandringskritiska svenskar i Bonnier-media?

Enligt både Expo och Gustav Kasselstrand så var det ett slumpmässigt möte och jag ifrågasätter inte detta. Faktum är att du förmodligen är väldigt ensam om att överhuvudtaget lägga någon vikt vid det där mötet idag.
Citera
2018-03-22, 17:04
Medlem
Aeghirs avatar
Citat:
Enligt både Expo och Gustav Kasselstrand så var det ett slumpmässigt möte och jag ifrågasätter inte detta. Faktum är att du förmodligen är väldigt ensam om att överhuvudtaget lägga någon vikt vid det där mötet idag.
Om mötet nu var "slumpmässigt" varför fortsatte AfS att umgås med dem när de fick reda på de var vänsterextrema underrättelsetjänsten Expo? Varför dela en taxi? Ingen sann patriot skulle fraternisera eller festa med kriminella vänsterextremister som Expo.
Citat:
Varför har Robert Aschbergs företag Piscatus och den vänsterextrema organisationen Expo, den största privata underrättelsetjänsten i Sverige? Ttillsammans med kriminella AFA dokumentation/Researchgruppen utför de dataintrång och har olagliga databaser som kartlägger privatpersoners åsikter, vilka senare publiceras i dagstidningar eller så hotas personerna av Expo-nätverkets aktivister inom den fascistiska AFA rörelsen.
http://cyberliv.bloggplatsen.se/2015/03/27/11056710-expo-natverket-har-logner-och-fortal-som-vapen/
http://www.friatider.se/jag-ar-misstankt-for-ett-mord-mot-expo-grundaren-som-blev-regeringens-expert-pa-rasism
Senast redigerad av Aeghir 2018-03-22 kl. 17:08.
Citera
2018-03-22, 17:08
Medlem
rikastistorstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
De som på allvar tror att AfS är Sveriges räddning och/eller att de kommer blir stora osv. kan jag inte begripa hur de tänker.

Hur TUSAN skulle AfS kunna rädda Sverige utan att få 51%????

Och som ett resultat av den frågan: Hur TUSAN skulle AfS kunna få 51% när t.o.m SD räknas som rasister/nazister osv. av 87% av folket, typ.

Anta att SD får 30% i år, vilket inte är en omöjlighet, så är det FORTFARANDE långt ifrån 51%.

Och ÄVEN om SD skulle få 51% så finns det ingen chans i denna värld att AfS skulle kunna nå så höga siffror, när SD fortfarande räknas som ett rasistiskt/nazistiskt parti av 7-klövern.

Jag kan inte fatta hur ni, som tror att AfS skall rädda Sverige inom överskådlig framtid (säg inom de närmsta 20-30 åren) någonsin skall ens NÄRMA sig att kunna göra det. Har ni något logiskt tänkande överhuvudtaget? Eller hur tänker ni? Snälla lägg fram några logiska argument, så man förstår hur ni får ihop det där.

Det är ju t.o.m ett under om SD någonsin får styra. Möjligen om 8-12 år, när landet är så sargat att gemene man håller på att gå under av fattigdom och obefintlig välfärd,... då kanske. Så AfS kan ni ju glömma totalt. AfS kan jag bara se lyckas som ett stödparti åt SD, inget annat. Att tro att de skall styra med minst 51% eller mer är en utopi som saknar motstycke, med tanke på hur Sverige är idag och inom överskådlig framtid.

Ojoj! Paniken växer hos sverjevännerna/Heja jimmy-dårarna. Kul att se.
Om man för en stund skall bortse från att SD är ett mjäkigt och fegt etablissemangsparti med dålig politik så kan man säga att Afs eventuella inträda i riksdagen är en garant för att slippa se SD liberaliseras ännu mer. SD:are som önskar att SD behåller någon sorts låga och nationalism bör alltså välkomna att dom får konkurrens från Afs. Bara Afs bildande har redan tvingat SD "högerut".
Citera
2018-03-22, 17:10
Medlem
Aeghirs avatar
Patrioterna i NMR tror inte att AfS kommer kunna rädda Sverige.
Citat:
Jag hoppas att de uppvaknade delarna av det svenska folket har nått den erfarenhet och insikt som krävs för att förstå att det bara är en revolutionär kraft, en motståndsrörelse sprungen ur folket, som vägrar att anpassa sig till det folkfientliga systemets etiketter och regelverk som också kan krossa det. Sverige och Norden är inte längre ett land med några problem som behöver lösas, nej det är en ockuperad zon. Hur fin kostym man än har och hur snällt man än ber kommer inte vårt folks fiender att retirera. Det krävs hård kamp. Det krävs blod, svett och tårar!

Kanske finns det någon som håller med så här långt, men som ändå avser rösta på AfS då jag ju faktiskt öppet medger i denna kommentar att vi ändå inte kommer segra uteslutande på parlamentarisk väg. Vad ni då inte förstår är att en röst på oss är så mycket mer än bara ett försök att få in oss i riksdagen. En röst på Nordiska motståndsrörelsen är att ge den nödvändiga nordiska revolutionen legitimitet. Varje röst på oss kommer göra vår begynnande folkrörelse än starkare och vårt folks fiender allt räddare.

AfS är ett alternativ, eller kanske snarare en variant. En sundare variant av politiker än de som återfinns i de övriga riksdagspartierna. AfS utgör dock inte den omstörtade kraft som behövs. Sverige är mycket sjukt. Man kan se det som att landet har en elakartad tumör i benet. AfS är en något starkare värktablett än SD – inte ett steg på vägen mot tillfriskning utan bara ett starkare nervstimulerande medel. Nordiska motståndsrörelsen är den kraft som istället för att trycka i dig tabletter ämnar amputera hela benet om så krävs – allt för att driva ut cancern. Vi är inga politiker – vi är folket!
https://www.nordfront.se/kommentar-angaende-alternativ-sverige.smr
Citera
2018-03-22, 17:13
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Om mötet nu var "slumpmässigt" varför fortsatte de att umgås med dem när de fick reda på de var vänsterextrema underrättelsetjänsten Expo? Varför dela en taxi? Ingen sann patriot skulle fraternisera med vänsterextremister som Expo.

https://www.nordfront.se/kommentar-angaende-alternativ-sverige.smr

Istället för att ställa retoriska frågor så bör du lägga fram bevis för att Gustav Kasselstrand är polare med Expo, Nyheter Idags artikel styrker nämligen inte ditt påstående. Vad Simon Lindbergs text har med det här att göra förstår jag inte så den kommenterar jag inte.
Citera
2018-03-22, 17:59
Medlem
Aeghirs avatar
Citat:
Istället för att ställa retoriska frågor så bör du lägga fram bevis för att Gustav Kasselstrand är polare med Expo, Nyheter Idags artikel styrker nämligen inte ditt påstående.
Här är länken med bevismaterial från AfS ledarnas mailkonversation

https://nyheteridag.se/dokumentet-avslojar-sdu-ledningen-allierad-med-expo-mot-sverigedemokraternas-partiledning/
Citera
2018-03-22, 18:03
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Här är länken med bevismaterial från AfS ledarnas mailkonversation

https://nyheteridag.se/dokumentet-avslojar-sdu-ledningen-allierad-med-expo-mot-sverigedemokraternas-partiledning/

Som jag redan har skrivit så styrker inte den där löjliga artikeln ditt påstående. Detta innebär att du inte har några bevis och att din närvaro i den här tråden enbart handlar om att smutskasta AfS. Med det sagt så är jag nu färdig med dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in