Citat:
Ursprungligen postat av
EnergizerBunny
De som på allvar tror att AfS är Sveriges räddning och/eller att de kommer blir stora osv. kan jag inte begripa hur de tänker.
Hur TUSAN skulle AfS kunna rädda Sverige utan att få 51%????
Och som ett resultat av den frågan: Hur TUSAN skulle AfS kunna få 51% när t.o.m SD räknas som rasister/nazister osv. av 87% av folket, typ.
Anta att SD får 30% i år, vilket inte är en omöjlighet, så är det FORTFARANDE långt ifrån 51%.
Och ÄVEN om SD skulle få 51% så finns det ingen chans i denna värld att AfS skulle kunna nå så höga siffror, när SD fortfarande räknas som ett rasistiskt/nazistiskt parti av 7-klövern.
Jag kan inte fatta hur ni, som tror att AfS skall rädda Sverige inom överskådlig framtid (säg inom de närmsta 20-30 åren) någonsin skall ens NÄRMA sig att kunna göra det. Har ni något logiskt tänkande överhuvudtaget? Eller hur tänker ni? Snälla lägg fram några logiska argument, så man förstår hur ni får ihop det där.
Det är ju t.o.m ett under om SD någonsin får styra. Möjligen om 8-12 år, när landet är så sargat att gemene man håller på att gå under av fattigdom och obefintlig välfärd,... då kanske. Så AfS kan ni ju glömma totalt. AfS kan jag bara se lyckas som ett stödparti åt SD, inget annat. Att tro att de skall styra med minst 51% eller mer är en utopi som saknar motstycke, med tanke på hur Sverige är idag och inom överskådlig framtid.
Ojoj! Paniken växer hos sverjevännerna/Heja jimmy-dårarna. Kul att se.
Om man för en stund skall bortse från att SD är ett mjäkigt och fegt etablissemangsparti med dålig politik så kan man säga att Afs eventuella inträda i riksdagen är en garant för att slippa se SD liberaliseras ännu mer. SD:are som önskar att SD behåller någon sorts låga och nationalism bör alltså välkomna att dom får konkurrens från Afs. Bara Afs bildande har redan tvingat SD "högerut".