Citat:
Ursprungligen postat av
Karman
Nja, eftersom Afs natas vara mer extrema än SD, mer "höger", så kommer många tänka att de kanske är antidemokrater, rasister etc. I det läget gäller det att vara tydlig med var man står. Precis som i all marknadsföring.
Precis som många kommer tycka att jag är en demokratihatande dödsknarkarnazist för att jag röstade på SD 2006, 2010 och 2014.
Jag ser dock ingen som helst anledning att göra en full pudel med att dyrt och heligt bedyra min tro på demokratin som styrelseskick pga av att sekteristisk idioter väljer att tolka mig som Fan läser Bibeln.
Att jag sedan råkar ha stora betänkligheter vad det gäller den representativa demokratin, just pga av den svaga demokratiska kopplingen, är en helt annan fråga.
Jag ser således ingen som helst anledning att bevärdiga idioter, som bedömer mig utifrån vad rösterna i deras skallar berättar, med försäkringar om mitt demokratiska patos.
Jag ser ej heller någon som helst anledning att avtvinga folk försäkringar om deras demokratiska renlärighet. Istället för att bedöma någon utifrån vad de påstår sig vara, väljer jag att bedöma personen utifrån deras agerande.
Din argumentation får ytterst märkliga konsekvenser som jag hoppas får dig att fundera på dess allmängiltighet.