Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-29, 18:33
Medlem
Autochthons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiddraren
Det där talet ["Tal till nationen – mitt Sverige 2028"] tror jag inte ens Heja-Jimmie falangen kommer tycka var bra. I mina ögon var det i princip det sämsta jag sett på länge. AfS kommer inte beröras alls av det, förutom att ett fåtal kanske överväger AfS efter den horribla insatsen.

AfS vinner inte sina röster på att gnälla på SD särskilt mycket, så de bör nog inte ens kommentera det mer än att det var uselt.

Det handlar väl inte så mycket om att gnälla som att förklara och belysa skillnader i uppfattning. Naturligtvis bör AfS utnyttja varje tillfälle att föra fram sin egen politik, sina egna förslag och lösningar, och kontrastera dem med andras.

För att spinna vidare på grundläggande skillnader så kan man lyssna på söndagens intervju med Jimmie Åkesson i Sveriges Radio. Mot slutet behandlades mer explicit Jimmies inställning till nationalism och "svenskhet". Lyssna efter 28 minuter (man får spola lite då Martin Wicklin ältar "bokbål i Höör").

https://sverigesradio.se/sida/avsnitt/1098066?programid=4772
— [Jimmie:] Jag betraktar inte hela den svenska befolkningen som det svenska folket.

— Men i det här folket så ingår många olika etniska ursprung, tänker du ändå? Det är liksom inte ett svenskt folk i något slags etnisk mening?

— [Jimmie:] Nej, det är ju inte det. Vi är för en öppen svenskhet, man kan bli svensk.
— [Jimmie:] Vi kommer inte komma tillbaka till Bullerbyn och vi kommer inte komma tillbaka till en situation där alla svenskar är blonda och blåögda. Och det är inte heller önskvärt, det är inte viktigt.

Jimmies mål är att "bygga ett sammanhållet, så konfliktfritt samhälle som möjligt".
"— Kommer man hit då måste man anpassa sig till majoriteten när det gäller grundläggande normer och värderingar, när det gäller språk och så. Att vi har en hög grad av assimilering."

Ett helt orealistiskt mål, och dessutom ett helt orealistiskt medel, vilket även den som anser att "assimilering" av människor från tredje världen vore önskvärt torde inse. Har Jimmie tittat på statistiken för svenska invånare under 40 år? Statistiken för dem mellan 0 och 15 år?

Hur ser befolkningssammansättningen ut? Vem är det som kommer att tvingas anpassa sig? Vem är det som kommer att assimileras?

Detta är naturligtvis frågor som AfS bör ta upp. Man måste försöka få svensken att på en grundläggande nivå fundera över framtiden. Man måste därvid även försöka få svensken (i synnerhet SD-röstaren) att fundera över vad förslag som "integration" och "en hög grad av assimilering" skulle innebära i praktiken. Vill jag "integreras"? Vill jag att mina barn "assimileras"?
Senast redigerad av Autochthon 2018-05-29 kl. 18:39.
Citera
2018-05-29, 18:35
Bannlyst
Jimmie kläckte precis ur sig världens multikulturella mening, världens mest globalistiska mening världens mest EU vänliga mening.

Om inte det här övertygar er om att SD är globalisternas parti, då vet jag fan inte vad som kan rädda er.
Citera
2018-05-29, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil
Man borde köra ett torgmöte i Karlskrona också, som ju är näst på tur att utsättas för muslimernas efterblivna böneutrop. Hela Blekinge är dessutom klassisk SD-mark, och att AfS och inte SD dyker upp där för att hålla ett torgmöte och protestera kommer att slå an hos folk. Alltså: AfS till Karlskrona!

Under torgmötet i Växjö så sa Kasselstrand att AfS kommer att hålla torgmötet i Karlskrona också. Kolla livesändningen på AfS facebooksida. 43.30 in i sändningen säger han det.
Citera
2018-05-29, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KokaGroda
Jag är till 95% säker på att ge min röst till AfS (istället för SD), men det som håller mig tillbaka är beteenden som Dulnys. Det han gjorde var definitivt övervåld, det hade räckt med att ta skylten (om ens det var nödvändigt...).

Jag tycker det var bra gjort av Dulny. Tjejen ställde ju sig mellan burka-statisterna och talarna (Jeff Ahl) och började skrika. Det vore en annan sak om hon ställt sig bak bland publiken och hållit käften.

Ser du på filmen så kommer till och med polisen och jagar iväg tjejen.
Citera
2018-05-29, 18:50
Bannlyst
Alltså jag fattar inte. Vad är det som gör att folk inte kan se det självklara.....jag kan fan inte förstå.

Vad fan är det för jävla mass psykos svensken lider av? Helt jävla obegripligt. SD står nu och skriker rakt ut exakt samma jävla dynga som allt dom har varit opposition till.

Vilken satans jävla mind control...folk sväljer skiten
Citera
2018-05-29, 18:51
Medlem
Citat:
Jag är till 95% säker på att ge min röst till AfS (istället för SD), men det som håller mig tillbaka är beteenden som Dulnys. Det han gjorde var definitivt övervåld, det hade räckt med att ta skylten (om ens det var nödvändigt...), att sedan dessutom hoppa aggressivt på skylten var barnsligt och omanligt. Det sänder tyvärr också riktigt negativa vibbar om vad den fascistoida svansen från NMR - som försöker profitera på AfS - är kapabla till.
Sossarna höll förr i tiden rent mot kommunisterna, det är otroligt viktigt att AfS också håller rent mot NMR (jag räknar med att Dulny egentligen ligger mycket närmre NMR än AfS). Håller inte AfS rent mot nassarna, kommer jag aldrig att rösta på dem.
Låter mer som att problemet sitter hos dig. Du säger dig vara orolig över hur andra ska reagera, men det är du själv som blir skrämd av att se någon neka en kvinna något (övervåld!) i kombination med lekfullhet (omanligt!).

Sossarna har inte alls hållit rent mot extremvänstern. Det är alltid extrema element (dvs folk som går längre än vad som i stunden är konventionellt) som ligger på, för fram positionerna och framförallt utformar den intellektuella grunden för politiska landvinningar. Alla meningsfulla vänsterrörelser har utgått från vänsterextrema författare, sossarna är inget undantag alls, varken historiskt eller på senare år.

Det är just borgerliga fasoner (borgerlig = att prioritera kortsiktig trygghet framför långsiktig överlevnad) som har möjliggjort högerns tillbakagång under 1900-talet. Man har, till skillnad från sossarna, "hållit rent" och på så vis kapat bort både resoluthet och all form av intellektuell grund från sin rörelse, och gjort sig till en grupp meningslösa mähän, som direkt kastrerar sig så fort någon vänsterstrumpa viskar "extremism". Den attityd som du visar upp är livsfarlig om man vill vara det minsta relevant, oavsett vilken sida man företräder.
Citera
2018-05-29, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baertling
Håller inte alls med om att media skulle försöka/kommer försöka tysta AfS. De har fått osedvanligt mycket uppmärksamhet under våren och senast i fredags var det ett inslag i Rapport som var flera minuter långt. Tidigare har vi sett exponering i alla stora tidningar och TV-kanaler samt till och med en löpsedel i Metro!

Kan du länka till något av denna "exponering i alla stora tidningar" av AfS?
Citera
2018-05-29, 19:26
Medlem
baggebo1s avatar
Det är bara islam nu. Böneutrop och pajasen Tommy Robinson. Tja, vi får väl se. Den här "återhållsamma" (tack stabskapten ) baggebo kan nog bli mindre återhållsam om det fortsätter åt samma håll. Sverige behöver inte mer counterjihadism, och med den här tilltagande SD-iseringen gör sig AfS onödiga. Uppropet för Robinson (som visste vad han gjorde och hur lagen såg ut) är faktiskt rent oanständig när vi pratar om ett land som de senaste åren spärrat in nationalister på löpande band, BARA för deras åsikter.
Citera
2018-05-29, 19:27
Medlem
KokaGrodas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avblattning
Låter mer som att problemet sitter hos dig. Du säger dig vara orolig över hur andra ska reagera, men det är du själv som blir skrämd av att se någon neka en kvinna något (övervåld!) i kombination med lekfullhet (omanligt!).

Sossarna har inte alls hållit rent mot extremvänstern. Det är alltid extrema element (dvs folk som går längre än vad som i stunden är konventionellt) som ligger på, för fram positionerna och framförallt utformar den intellektuella grunden för politiska landvinningar. Alla meningsfulla vänsterrörelser har utgått från vänsterextrema författare, sossarna är inget undantag alls, varken historiskt eller på senare år.

Det är just borgerliga fasoner (borgerlig = att prioritera kortsiktig trygghet framför långsiktig överlevnad) som har möjliggjort högerns tillbakagång under 1900-talet. Man har, till skillnad från sossarna, "hållit rent" och på så vis kapat bort både resoluthet och all form av intellektuell grund från sin rörelse, och gjort sig till en grupp meningslösa mähän, som direkt kastrerar sig så fort någon vänsterstrumpa viskar "extremism". Den attityd som du visar upp är livsfarlig om man vill vara det minsta relevant, oavsett vilken sida man företräder.
Dulnys beteende var just barnsligt och omanligt. Det är inte första gången Dulny fått hjärnsläpp. Han var en belastning för SD, han vore det även för AfS om de ger honom inflytande.
Jag skiter i hur många halmgubbar du försöker skapa av vad jag skrev, och din övriga argumentation är för den delen lika korkad. Jag hoppas inte du är aktiv inom AfS... ditt pucko.
Citera
2018-05-29, 19:32
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Dulnys beteende var just barnsligt och omanligt. Det är inte första gången Dulny fått hjärnsläpp. Han var en belastning för SD, han vore det även för AfS om de ger honom inflytande.
Jag skiter i hur många halmgubbar du försöker skapa av vad jag skrev, och din övriga argumentation är för den delen lika korkad. Jag hoppas inte du är aktiv inom AfS... ditt pucko.
Det är Nordisk Alternativhöger, Svegot och Nordisk Ungdom som kommer att vara AfS främsta inspiratörer, vad det verkar.

"Hålla avståndet", bidde det inte så mycket med.
Senast redigerad av baggebo1 2018-05-29 kl. 19:39.
Citera
2018-05-29, 19:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Autochthon
Det handlar väl inte så mycket om att gnälla som att förklara och belysa skillnader i uppfattning. Naturligtvis bör AfS utnyttja varje tillfälle att föra fram sin egen politik, sina egna förslag och lösningar, och kontrastera dem med andras.

För att spinna vidare på grundläggande skillnader så kan man lyssna på söndagens intervju med Jimmie Åkesson i Sveriges Radio. Mot slutet behandlades mer explicit Jimmies inställning till nationalism och "svenskhet". Lyssna efter 28 minuter (man får spola lite då Martin Wicklin ältar "bokbål i Höör").

https://sverigesradio.se/sida/avsnitt/1098066?programid=4772
— [Jimmie:] Jag betraktar inte hela den svenska befolkningen som det svenska folket.

— Men i det här folket så ingår många olika etniska ursprung, tänker du ändå? Det är liksom inte ett svenskt folk i något slags etnisk mening?

— [Jimmie:] Nej, det är ju inte det. Vi är för en öppen svenskhet, man kan bli svensk.
— [Jimmie:] Vi kommer inte komma tillbaka till Bullerbyn och vi kommer inte komma tillbaka till en situation där alla svenskar är blonda och blåögda. Och det är inte heller önskvärt, det är inte viktigt.

Jimmies mål är att "bygga ett sammanhållet, så konfliktfritt samhälle som möjligt".
"— Kommer man hit då måste man anpassa sig till majoriteten när det gäller grundläggande normer och värderingar, när det gäller språk och så. Att vi har en hög grad av assimilering."

Ett helt orealistiskt mål, och dessutom ett helt orealistiskt medel, vilket även den som anser att "assimilering" av människor från tredje världen vore önskvärt torde inse. Har Jimmie tittat på statistiken för svenska invånare under 40 år? Statistiken för dem mellan 0 och 15 år?

Hur ser befolkningssammansättningen ut? Vem är det som kommer att tvingas anpassa sig? Vem är det som kommer att assimileras?

Detta är naturligtvis frågor som AfS bör ta upp. Man måste försöka få svensken att på en grundläggande nivå fundera över framtiden. Man måste därvid även försöka få svensken (i synnerhet SD-röstaren) att fundera över vad förslag som "integration" och "en hög grad av assimilering" skulle innebära i praktiken. Vill jag "integreras"? Vill jag att mina barn "assimileras"?

Den där intervjun av Jimpa orkar jag knappt bemöta. Men AfS behöver inte ens kommentera den för att kapitalisera på den. Totalt jävla hjärnsläpp. Bara att låta naturlagen verka.
Citera
2018-05-29, 19:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Det är bara islam nu. Böneutrop och pajasen Tommy Robinson. Tja, vi får väl se. Den här "återhållsamma" (tack stabskapten ) baggebo kan nog bli mindre återhållsam om det fortsätter åt samma håll. Sverige behöver inte mer counterjihadism, och med den här tilltagande SD-iseringen gör sig AfS onödiga. Uppropet för Robinson (som visste vad han gjorde och hur lagen såg ut) är faktiskt rent oanständig när vi pratar om ett land som de senaste åren spärrat in nationalister på löpande band, BARA för deras åsikter.

För att hylla när länder spärrar in fler nationalister är en fin väg framåt? Halmgubbe eller inte, så är Tommy-gate väldigt talande för debattklimatet just nu.

Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Det är Nordisk Alternativhöger, Svegot och Nordisk Ungdom som kommer att vara AfS främsta inspiratörer, vad det verkar.

Ja, inte kommer det var du, hemmafruar eller politiskt insatta bögar från Södermalm. Hade du förväntat dig att det skulle vara regnbågsflaggor eller tyrrunor? Det är lika idiotiskt, oavsett vad svaret blir.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in