Citat:
Ursprungligen postat av
Kloss
Jag är en väljare och sympatisör och framför mina egna åsikter. SD har enligt mig den bästa framkomliga politiken med en hel del radikala förslag och ökad återvandring. Du själv röstade egen utsaga på SVP förra valet och överväger att stödrösta på NMR till nästa val. Det gör du som du vill men det säger lite vilka sympatisörer AFS har.
Ärligt talat säger det mer om hur dumtröga SD-väljare är, eller kanske har blivit. Ni skulle aldrig acceptera att något annat parti sysslade med samma toppstyrning och antidemokrati internt utan att höja rösterna. Nu gör ni det, för att ni har blivit en skock får som vänligt lyder partitoppen.
Det är klart som korvspad att AfS väljare är mer radikala än gemene SD-väljare. Annars skulle det inte finnas ett behov av partiet. Följer SD sin nuvarande utveckling är de 2020 det nya socialliberala partiet.
Test ballongen med återvandring kom först efter att det framkommit att AfS skulle ställa upp i riksdagsvalet. Och föga förvånande råkade de ha just repatriering som huvudfråga.