Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-15, 18:57
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vadaadaa
Märkligt resonemang.
Implikationen av den 'logiken' skulle således vara att jag skulle tvingas offentligt ta avstånd från att äta små barn och tända eld på pensionärer, annars skulle detta vara en indirekt avsiktsförklaring från min sida att jag hade för avsikt att äta små barn och sätta eld på äldre personer så fort lämpligt tillfälle begavs.

Mycket märklig tankegång.
Nja, eftersom Afs antas vara mer extrema än SD, mer "höger", så kommer många tänka att de kanske är antidemokrater, rasister etc. I det läget gäller det att vara tydlig med var man står. Precis som i all marknadsföring.
Senast redigerad av Karman 2018-03-15 kl. 19:10.
Citera
2018-03-15, 18:59
Medlem
Mellbergans avatar
SD 23% (+1,1%)
S 24,6% (+-0%)
M 19,5% (-1,5%)
MP 4,7% (+1,4%)
C 6,5% (-4,3%)
L 3,9% (-0,5%)
V 8,1% (-0,9%)
KD 4,8% (+2,6%)
F! 2,0% (+0,2%)
PP 1.1(+0.9%)
MED 0.7(+0.2%)
Övr 1.0(+0.6%)

https://twitter.com/sjunnedotcom

Tveksamt om AfS har något större stöd. Sentio brukar redovisa MED som ibland har 0.5%. Så de ligger sannolikt under det. Men man vet aldrig säkert hur stor andel AfS täcker upp bland Övr 1% kvoten.
Citera
2018-03-15, 19:02
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Har Jimmie tagit avstånd från att seriemörda? Har Löfven tagit avstånd från pedofili? Har Kristersson tagit avstånd från att jorden är platt? Varför i hela friden ska Kasselstrand ta avstånd från rasism?

Får han en direkt fråga så får han väl be intervjuaren definiera rasism först så han vet vad han ska ta avstånd ifrån.
Seriemörda? Allvarligt... den jämförelsen haltar väl ändå en smula. Eftersom Afs, som jag skrev i ett tidgare svar, positionerar sig till höger om SD, kommer väljare och folk i allmänhet, fråga sig om de är "nazister", "extremhöger" etc. Faktiskt gör jag det också, deras partiprogram ger inga riktigt tydliga svar, hur de ser på demokrati och att dela in folk efter etnicitet.

I politikens värld gäller det att vara tydlig. Det lär Afs få erfara om de växer i opinonen... då går det inte att smussla med dessa frågor.
Citera
2018-03-15, 19:09
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil
Du får gå tillbaka och kolla närmare på saken. Det rörde sig inte om annat än vad som vanligtvis brukar kunna avklaras inom ett partis ramar, där det brukas finnas respekt för att folk har olika infallsvinklar och inte alltid håller med varandra om allting. Inte minst brukar man tillåta att ungdomsförbunden ibland sporrar på moderpartiet och inte bara stryker medhårs. Nu leds ju tyvärr SD av ett gäng sociopater och deras rövslickare, så något sådant var inte möjligt.

Rasism är bra. Det visar att man tar sin egen sida. I ett mångetniskt, mångkulturellt samhälle är det absolut nödvändigt, och de vita som inte förstår det kommer att gå under.
Men det anser inte jag. Jag ser på din avatar att det är en person som bär en fasces, något som kanske indikerar var du står politiskt?

Det jag eftersträvar är en demokratisk regim, med mer yttrandefrihet än idag, som bedriver en långsiktigt hållbar och verklighetsanpassad migrationspolitik, fjärran från extremer på såväl vänster som högerkanten.

Jag är så otroligt trött på polariseringen som alltid blir kring migrationsfrågan i Sverige. Antingen är man massinvandringsextremist, ser inga hinder för att ta emot hur många som helst och ge dem vilka bidrag och förmåger som helst. Eller så är man näst intill fascist, nazist, kalla det vad du vill och baserar sin världsåskådning på vilken hudfärg folk har. Otroligt tröttsamt och improduktivt båda två.
Senast redigerad av Karman 2018-03-15 kl. 19:11.
Citera
2018-03-15, 19:17
Medlem
Vadaadaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Nja, eftersom Afs natas vara mer extrema än SD, mer "höger", så kommer många tänka att de kanske är antidemokrater, rasister etc. I det läget gäller det att vara tydlig med var man står. Precis som i all marknadsföring.

Precis som många kommer tycka att jag är en demokratihatande dödsknarkarnazist för att jag röstade på SD 2006, 2010 och 2014.
Jag ser dock ingen som helst anledning att göra en full pudel med att dyrt och heligt bedyra min tro på demokratin som styrelseskick pga av att sekteristisk idioter väljer att tolka mig som Fan läser Bibeln.
Att jag sedan råkar ha stora betänkligheter vad det gäller den representativa demokratin, just pga av den svaga demokratiska kopplingen, är en helt annan fråga.

Jag ser således ingen som helst anledning att bevärdiga idioter, som bedömer mig utifrån vad rösterna i deras skallar berättar, med försäkringar om mitt demokratiska patos.
Jag ser ej heller någon som helst anledning att avtvinga folk försäkringar om deras demokratiska renlärighet. Istället för att bedöma någon utifrån vad de påstår sig vara, väljer jag att bedöma personen utifrån deras agerande.

Din argumentation får ytterst märkliga konsekvenser som jag hoppas får dig att fundera på dess allmängiltighet.
Citera
2018-03-15, 19:19
Medlem
FarbrorAgges avatar
Helvete vad SD gör bort sig nu! Krishanteringen lyser med sin frånvaro. De är uppenbart totalt panikslagna. Bara en komplett imbecill kan rösta på SD i höstens val.

Min röst går givetvis till Kasslern & c/o. Alla jag har pratat med de senaste dagarna är helt eniga med mig. Kämpa AfS!
Citera
2018-03-15, 19:27
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bumbibumbibear
Kolla de första 5 sekunderna i detta klipp. Längst fram vid scenen står en tant som alla ser inte är riktigt frisk. Maggi Haglund sträcker händerna i luften som hon skulle vara besatt. Ingen frisk person beter sig så.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/KvlJv5/kasselstrand-sd-slits-isar-av-destruktiva-strider

Kan ju vara så att Gustav mfl inte visste att den senila tanten var på plats, men låter man personer som Maggi Haglund som har någon diagnos vara med på och fronta partiet när det är mycket media på plats så förlorar man all trovärdighet. Tanten är väl typ 70 år men ser ut att vara 95 vilket beror på den medicin hon tar mot sin sjukdom. AfS - Alternativet för senila? Riskerar att bli det om man inte stramar upp organisationen.

Har du en annan källa? AB blockerar nämligen mig pga min Adblock.
Citera
2018-03-15, 19:43
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .SMOrcimus.PriME
"Det är den första värvningen, men inte den sista. Flera avhopp kommer att ske från Sverigedemokraterna under våren, hävdar Kasselstrand"

Någon som har någon teori om vilka han kan tänkas syfta på här?
Citera
2018-03-15, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Någon som har någon teori om vilka han kan tänkas syfta på här?

Inte för att jag vet men det är väl inte helt orimligt att söka bland de nuvarande Riksdagsledamöter som inte står på SD:s lista inför höstens val?

Det ger sig förmodligen efter helgens valkonferens. AfS kommer nog inte att presentera alla på en gång antar jag. Det gäller att ge SD knivhugg med jämna mellanrum.

Under mellantiden kommer det säkerligen att sippra ut inspelningar och mail.

Det hela lär bli ett smutsigt spektakel.
Citera
2018-03-15, 20:20
Medlem
freeriderXIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elashback

Det är p.g.a. dina åsikter som Sverige kollapsar.
De måste ut med tvång, varför fattar ni sjuklövrar inte det?

Jag röstar inte på sjuklövern jag röstar på direktdemokraterna och sd lite omväxlande.

Som sagt skall man skicka ut dem med tvång utan ekonomiska medel vilka länder kommer då ta emot dem?

Bättre att locka med rejäla monetära bidrag till de som flyttar frivilligt så blir det en win win situation för alla. Vårt bistånd kommer göra nytta på gräsrotsnivå istället för att skickas till korrupta stater kommer de spenderas av de hemvändande.

Det är välfärden som lockar med Sverige och den tidigare tryggheten kan de få det på varmare breddgrader skulle många nappa.
Citera
2018-03-15, 20:30
Medlem
rikastistorstans avatar
Ojoj, fullt "krig" i samnytts(eller vad den heter idag) kommentatorsfält just nu. Skulle uppskatta att det är ungefär 50/50 i fördelning mellan Afs:are/personer som är trötta på SD och sekterister/taktiker som tappert försöker försvara SD-ledningens övergrepp. Kanske till och med 60-40 i Afs favör. Det svänger fort nu. Trodde faktiskt att den typiske Avpixlatkommentatorn skulle vara mer SD-lojal men det är skönt att allt fler SD:are nyttjar kritiskt tänkande.
Citera
2018-03-15, 20:35
Medlem
Scrofas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rikastistorstan
Ojoj, fullt "krig" i samnytts(eller vad den heter idag) kommentatorsfält just nu. Skulle uppskatta att det är ungefär 50/50 i fördelning mellan Afs:are/personer som är trötta på SD och sekterister/taktiker som tappert försöker försvara SD-ledningens övergrepp. Kanske till och med 60-40 i Afs favör. Det svänger fort nu. Trodde faktiskt att den typiske Avpixlatkommentatorn skulle vara mer SD-lojal men det är skönt att allt fler SD:are nyttjar kritiskt tänkande.
Har man en gång gått 'outside the box' och mot strömmen så blir det nog lättare att göra det igen. Karlsson på taket får passa sig framgent.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in