Citat:
Ursprungligen postat av
Kloss
Nej det kommer inte att ske. AFS har för svaga kort inklusive Kasselstrand och man uppfattas redan som att man går medias intressen för att splitta invandringskritiker och skada SD så mycket man kan. Inte helt rättvist men media driver givetvis den agendan och det i sin tur skadar bilden av AFS inför de potentiella väljarna. Det andra stora problemet är AFS företrädare för om SD har tillräckligt av snacklådor och haverister som låter den ena grodan efter den andra hoppa ur mun så har AFS betydligt mer av den varan. Däremot skulle SD behöva chilla mycket mer gällande AFS.
Vi får se om AFS samlar lika många stollar som SD gjorde, jag är inte alls säker på att så är fallet. T.ex. ställer man ju endast upp i riksdagsvalet vilket eliminerar risken för att stollar exponeras i media, då dessa brukar finnas i kommunerna.
Det återstår att se. Än så länge kan man ju inte beskylla AFS för att vara en "skandalfabrik" vilket är en vanlig attack mot SD, och det kan de ju dra nytta av.
För övrigt såg jag i en grupp på facebook där en omröstning skapats mellan just SD och AFS, där AFS har 6% stöd jämfört med SD. Om vi antar att omröstningen är representativ för SD-väljare, vilket jag bedömmer att den är i någorlunda grad, och att SD ligger på 20% så skulle det innebära att AFS ligger på 1,2% i opinionen.