2018-03-15, 12:37
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svampspor
Jag får också lite vibbar om att det försiggår någonting riktigt skumt bakom kamerorna. Det har ju redan konstaterats att produktionsteamet försökt regissera deltagarnas ageranden och att självklart vinkla triviala konflikter så de framstår som rejält infekterade. Inför Robins och Robbans fighter framställdes de båda som självsäkra och självklara vinnare; för att sedan märkligt nog misslyckas kapitalt...

Fick produktionsbolaget kalla fötter efter förra säsongen, där finalveckan inkluderade två duktiga muntra män som inför finalen satt i badtunnan och drack öl i ren vänskap? Om mer tvivelaktigheter av detta slag dyker upp nästa säsong kommer jag att överge även detta program likt den andra TV4-produktionen Det största äventyret, där produktionsteamet seriöst trodde att man som tittare skulle köpa att de båda idrottande lagen var sekunder från varandra att nå sitt mål i varje avsnitt...
Nästa som dyker upp är väl Farmen VIP. Börjar väl nu i mars??
Citera
2018-03-15, 12:43
Medlem
Svampspors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nästa som dyker upp är väl Farmen VIP. Börjar väl nu i mars??

Den farmen tror jag inte blir seriös för fem öre och garanterat regisserad. Deltagarna består av ett gäng B- C- och D-kändisar som behöver spä på sin TV-tid så att de inte helt försvinner från tittarnas medvetanden. Hur många avsnitt/dagar är de tänkt de ska stå ut med varandra tro?
Citera
2018-03-15, 12:48
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Den farmen tror jag inte blir seriös för fem öre och garanterat regisserad. Deltagarna består av ett gäng B- C- och D-kändisar som behöver spä på sin TV-tid så att de inte helt försvinner från tittarnas medvetanden. Hur många avsnitt/dagar är de tänkt de ska stå ut med varandra tro?
Det framgår inte men verkar handla om mer än en vecka i alla fall

http://www.tv4.se/farmen-vip/artikla...bc62a9dd1b8b78
Citera
2018-03-15, 12:55
Medlem
Svampspors avatar
Citat:
Det framgår inte men verkar handla om mer än en vecka i alla fall

http://www.tv4.se/farmen-vip/artikla...bc62a9dd1b8b78

Utifrån TV-tablån verkar det som om det kommer att sändas ett entimmesavsnitt en gång i veckan på måndagar. Då kan de dra ut på eländet hela våren.
Citera
2018-03-15, 13:07
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Utifrån TV-tablån verkar det som om det kommer att sändas ett entimmesavsnitt en gång i veckan på måndagar. Då kan de dra ut på eländet hela våren.

Jag vet bara att är 10 avsnitt, hur ofta de ska sändas vet jag inte.
Citera
2018-03-15, 13:16
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av probe53
"Bäst av sex rätt" - sa han det?

Vad menas med det??

Det borde vara 3 men det avgör ju inte tävling om de svarar rätt båda.

Jag tror att han sa fel. Först till 6 borde det vara alt. bäst av 7.
Citera
2018-03-15, 13:21
Medlem
Citat:
Jodå, inte tusan är det frågan om fabrikstillverkade nötter -- utan de växer faktiskt på trän.

Så du menar att kokosnötter, bananer, jordgubbar etc också är växter?
Citera
2018-03-15, 13:35
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joi
Så du menar att kokosnötter, bananer, jordgubbar etc också är växter?
Ja i lika hög grad som rödbetor och morötter.

Edit
Vore intressant att få veta vad du tror att det är..

Hela Sveriges växtguide:

Hasselnötsbuskens blad har olika former och färger beroende på vilken sort det är.
http://www.xn--trdgrdsvxter-hcbgk.co.../hasselnot.php
Senast redigerad av micro113 2018-03-15 kl. 13:41.
Citera
2018-03-15, 13:46
Medlem
Citat:
Testa själv att mäta ut en bestämd längd på ett rep så får du se hur lätt det är att missa när det kommer till mer än en eller två meter.
Är man normalbegåvad är det inte ett dugg svårt.

Helena & Stefan i final? Skulle vara rätt kul.
Citera
2018-03-15, 13:50
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freddan76

Nu är jag inte normalbegåvad utan över medel -- men har inte den säkerheten när det gäller att mäta avstånd.

Frågar du däremot min man som jobbat med att mäta och räkna så kan han utan att kontrollmäta ange rätt exakta avstånd, samt ange tid bara på känsla (vad är klockan) samt känna på saker och bestämma vikt.

Det handlar inte om intelligens det handlar om erfarenhet och fallenhet.

Edit:
På den tiden då jag stegade testbanorna för hundar hade jag däremot ett inlärt och bra avstånd som gjorde att jag hade kunnat säga ett ungefärligt avstånd ... så exakt som Alexandra var jag dock inte.
Senast redigerad av micro113 2018-03-15 kl. 13:58.
Citera
2018-03-15, 14:04
Medlem
Citat:
Nu är jag inte normalbegåvad utan över medel -- men har inte den säkerheten när det gäller att mäta avstånd.

Frågar du däremot min man som jobbat med att mäta och räkna så kan han utan att kontrollmäta ange rätt exakta avstånd, samt ange tid bara på känsla (vad är klockan) samt känna på saker och bestämma vikt.

Det handlar inte om intelligens det handlar om erfarenhet och fallenhet.
Vet man sin egna längd, vilka de flesta gör, är det ganska enkelt att komma väldigt nära. Kan man dessutom räkna med alla 4 räknesätten kommer man riktigt nära. Handlar ju såklart inte om erfarenhet och fallenhet i tävlingen vi såg i Farmen. Du har helt fel.
Citera
2018-03-15, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freddan76

Ja, håller med dig, hoppas att Helena vinner.
Stefan påminner mig om en här i tråden, som är vackrast och vet bäst
Heja Helena!
Senast redigerad av nivijag 2018-03-15 kl. 15:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in