2018-03-15, 10:49
Medlem
Pantheraduss avatar
Ja, man skulle kunna svara ekollon, men få rätt för ek, uppenbarligen. Att mätningen lyckades på marginal 2 cm är en suspekt liten marginal. Men GRATTIS!
Citera
2018-03-15, 11:02
Medlem
kukflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Har det varit några styrkegrenar i finalen de senaste åren? I fjol skulle de bl.a såga av en stock och ta loss en ring och hänga den på en spik.
Hasse var i genom men upptäckte det inte så Nicklas passera honom på upploppet.

Det brukar väl vara tre olika "grenar" som ska avverkas. Vedstapling, vätskemätning och vikt/längdmättning är några grenar som funnits med i finalen.

Citat:
Ursprungligen postat av webave
Som om det skulle bli en styrke final.. det är väl kunskap man ska tävla i..
Jo, styrka har förekommit i finalen
Citera
2018-03-15, 11:16
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dormouse
Alexandra svarade fel på en fråga men svaret blev godkänt.

https://www.hant.se/ilskan-mot-tv4-e...gora-sant-fel/
Töntkritik, det handlade om att identifiera vilken växt det handlade om - och det gjorde hon.
Citera
2018-03-15, 11:16
Medlem
Man undrar ju om det i förväg är bestämt att en ”stadsbo” ska vinna hela farmen. Tänker på att det visades då JP står och dividerar att det nu är två stadsmänniskor kvar och två äkta bönder. Helt otroligt att Alex fick rätt på hasselnöt, gillar iofs varken Robban eller Alex men där blev det bara skumt
Citera
2018-03-15, 11:18
Medlem
Schweinmunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Man undrar ju om det i förväg är bestämt att en ”stadsbo” ska vinna hela farmen. Tänker på att det visades då JP står och dividerar att det nu är två stadsmänniskor kvar och två äkta bönder. Helt otroligt att Alex fick rätt på hasselnöt, gillar iofs varken Robban eller Alex men där blev det bara skumt

Det är väl många stadsbor som har varit lantbor tidigare i sitt liv? Men ja, dramaturgin är säkert sådan
Citera
2018-03-15, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Töntkritik, det handlade om att identifiera vilken växt det handlade om - och det gjorde hon.

Hasselnöt är ingen växt.
Citera
2018-03-15, 11:39
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DyslexiKungen
Vilken tråkig människa, aldrig att Törpet, gött gött ska vinna, möe möe subban med pötatis i munnen....
Märklig mening måste jag säga
Citera
2018-03-15, 11:46
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113

Nej, det gjorde hon inte. Jag såg ingen hasselnöt under hela gårdagens program. Detta är bara ytterligare ett bevis på att skiten är uppgjord.
Jag skulle inte bli det minsta förvånad om JäklaPajas vinner Dagis 2018. Han är ju headhuntad av TV4 så det är helt i linje med vad de vill uppnå med skiten. De tycker troligen att denna skit är bra underhållning.

Vem håller med dem? Inte jag.
Citera
2018-03-15, 11:56
Medlem
Hjulhusets avatar
Tänkte på Robban när han var så självsäker för att få Alex att Darra.
Hade mätt upp hur lång en meter var med kroppen.
När han har en meter så räknar han 1 till 5 men glömmer den första metern han har som mått.
Därför vart det ju nästan 6 meter. Han grämer sig säkert hela livet för den malligheten.
Citera
2018-03-15, 12:33
Medlem
Svampspors avatar
Jag får också lite vibbar om att det försiggår någonting riktigt skumt bakom kamerorna. Det har ju redan konstaterats att produktionsteamet försökt regissera deltagarnas ageranden och att självklart vinkla triviala konflikter så de framstår som rejält infekterade. Inför Robins och Robbans fighter framställdes de båda som självsäkra och självklara vinnare; för att sedan märkligt nog misslyckas kapitalt...

Fick produktionsbolaget kalla fötter efter förra säsongen, där finalveckan inkluderade två duktiga muntra män som inför finalen satt i badtunnan och drack öl i ren vänskap? Om mer tvivelaktigheter av detta slag dyker upp nästa säsong kommer jag att överge även detta program likt den andra TV4-produktionen Det största äventyret, där produktionsteamet seriöst trodde att man som tittare skulle köpa att de båda idrottande lagen var sekunder från varandra att nå sitt mål i varje avsnitt...
Senast redigerad av Svampspor 2018-03-15 kl. 12:36.
Citera
2018-03-15, 12:34
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Nej, det gjorde hon inte. Jag såg ingen hasselnöt under hela gårdagens program. Detta är bara ytterligare ett bevis på att skiten är uppgjord.
Jag skulle inte bli det minsta förvånad om JäklaPajas vinner Dagis 2018. Han är ju headhuntad av TV4 så det är helt i linje med vad de vill uppnå med skiten. De tycker troligen att denna skit är bra underhållning.

Vem håller med dem? Inte jag.
Så om någon säger till dig att de har ett hasselnötsträd så tror du att det är en form av äpple -- eller inser du att det hassel som avses?

Vill man ha det på den nivån så hade både Robban och Alex fel med morotssvaret också. Det var ingen morot som visades utan morotsblast.
Samma med rödbetan...

Godkänns det för det ena skall det givetvis vara godkänt för det andra också.

Edit:
Mer sport hade dock varit om det hade varit den latinska benämningen (riktiga namnet) hade efterfrågats.
Senast redigerad av micro113 2018-03-15 kl. 12:39.
Citera
2018-03-15, 12:35
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joi
Hasselnöt är ingen växt.
Jodå, inte tusan är det frågan om fabrikstillverkade nötter -- utan de växer faktiskt på trän.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in