2018-03-14, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaSkurt
Frågan är, har man tillgång till verktyg och kompetens inom psykiatrin för att göra den här typen av tekniska undersökningar av hjärnan, och inte minst, bedömningar, om subjektets ev. psykiska hälsa kan vara påverkad av en ev. skada på hjärnan?

Jag vet att det forskas enormt mycket om det här, men jag är inte säker på att det är tillgängligt kliniskt ännu.

Nejnej. Det har man inte. I dagens Sverige ska allt gå snabbt och vara så billigt som möjligt. (Gäller allt). Men däremot tror jag att rättspsykiatrin har goda resurser.
Citera
2018-03-14, 23:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag tror PMs "skallskada" kan hänföras helt till skilsmässan mellan han och vB. Redan då var han enligt inlägg på ing.dk paranoid och att företaget splittrades berodde på längre samarbetssvårigheter mellan de två men skedde på vBs initiativ.

PMs "skada" består inte av yttre fysisk påverkan. Enligt mitt sätt att se på det.
I just mordet och tortyren av Kim är Madsen helt ensam ansvarig. Men Madsen vill inte prata om journalisten, händelsen utan BARA om sig själv.
Naj, han är nog som han är utan nåt yttre skalltrauma. Det kuliminerade.

Fast det kan ju iofs ha trasslat till synapserna med myelinskidorna och rört runt i frontalloben när den där jättebäbisen leker?

2010 var han på tivoli och lekte i Vertigo som sattes på maximal kraft, i mars satt han i den hembyggda karusellen och fick tunnelsyn vid 7G.

"Drømmen for Peter Madsen er at blive sendt ud i rummet i 2019 i en raket"
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2017-03-04-raket-madsen-afsted-i-egenudviklet-maskine-jeg-fik-tunnelsyn

Det är ju själva f*n att han inte hann försvinna ut i etern tidigare. Med tanke på hans narcissism hade det varit heeelt ok om han fått nån exploderad stjärna döpt efter sig eller nån stjärnbild:
Lilla fähunden. Typ.
Senast redigerad av develi 2018-03-14 kl. 23:35.
Citera
2018-03-14, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
[/b] Det var ett skämt. Men det finns forskning på det området på gång. Försökspersonen får se en bild tex ett råddjur. Bilden som läses av "hjärnan" visar ett klumpigt djur, mer likt en fyrkantig ko. Obs det här var inte ordagrant. Bara för att förklara principen. Jag tror att det är Japansk forskning. Det är skrämmande. Men tänk vilken nytta kriminologin skulle ha av detta.

Det har man redan sen en ganska lång tid tillbaks. Sen gäller det ju att tolka budskapet på ett vettigt, vetenskapligt sätt och jag hoppas och antar att de är några stycken som arbetar med detta, utan att övertalas och påverkas för mycket om vad andra tycker - här gäller objektivitet - och det är flera som forskar inom samma område ;-)
Citera
2018-03-14, 23:47
Medlem
develis avatar
Citat:
KiM var i kontakt med PM under våren. Sedan ringde hon i början av augusti. Jag tror 1/8. Sedan var det PM som skickade ett SMS till KiMs telefon mitt under festförberedelserna,den 10/8
"Mitt i förberedelserna till festen sms:ade Peter Madsen om en träff."
https://www.expressen.se/kvallsposten/-kim-walls-meddelande-jag-lever-fortfarande/
Det visste jag inte att KiM hade ringt upp PM tidigt i augusti. Jag önskar hon inte gjort det och därmed påmint PM.
EDIT: Du hade rätt! Enligt livesändningen. Tack för att du försökt få oss att fatta det.
"Først torsdag 10. august var der igen kontakt mellem Kim Wall og Peter Madsen, hvor hun kl. 16.38 ringer til ham. Samme dag sender han en mms til hende med teksten: Skibet er klart og i god stand. Venter på magasinet Wires reporter."
live bt

En dansk FUP hade suttit fint. Förut såg jag följande mening inbakat i texten om fogsvansen. Så vem tar kontakt med vem? Eller menar de det samma som ovanstående citat?

"Og det er altså samme dag omkring klokken 16.00, at Peter Madsen telefonisk laver interviewaftalen med Kim Wall."
live dr.dk
Citera
2018-03-14, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi

Fast det kan ju iofs ha trasslat till synapserna med myelinskidorna och rört runt i frontalloben när den där jättebäbisen leker?

2010 var han på tivoli och lekte i Vertigo som sattes på maximal kraft, i mars satt han i den hembyggda karusellen och fick tunnelsyn vid 7G.

http://nyheder.tv2.dk/samfund/2017-03-04-raket-madsen-afsted-i-egenudviklet-maskine-jeg-fik-tunnelsyn

Det är ju själva f*n att han inte hann försvinna ut i etern tidigare. Med tanke på hans narcissism hade det varit heeelt ok om han fått nån exploderad stjärna döpt efter sig eller nån stjärnbild:
Lilla fähunden. Typ.

Håller med, förutom det att han skulle ha fått nån asteroid ellr nåt uppkallas efter sig (på sin höjd "stora rövhålet" i så fall . En sån person ska bara låsas in och förvaras väl, gömmas och glömmas för all framtid - men han kommer nog tyvärr få besök av ett par snurriga damer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det behöver inte alls handla om sex, det kan lika gärna vara ett uttryck av hat, vrede och avund som utlöser slaktandet. De flesta sexualsasister tycks ha haft ett speciellt intresse för vanliga, mycket "ordentliga" offer. Kolla på youtube på de videos som finns bland sexualsadister där (främst från USA).

Du kan börja med intervjun med Tommy Lynn Sells, den är ca 15 minuter lång. Ytterst obehaglig men den säger desto mer om den typen av gärningsmän.
Jag tror PM har ett sexuellt intresse av styckning. Med tanke på hans uppförande i rättssalen i samband med frågorna om styckning. Hans påstådda intresse för kirurgi samt fältskärs kirurgi, att avlägsna lemmar i krig. Hans projicering på Åklagaren (projicering är iochförsig inget konstigt vid NPD-störning).

"Hos sin pappa fick Madsen frihet att göra det han ville. Där utvecklade han också intresset för andra världskriget.
Peter Madsen har beskrivit att han är långt efter sin tid, han lever i ett annat årtionde. Mycket på grund av sin pappa.

– Du måste förstå att Peters pappa var en gammal man. Han arbetade under andra världskriget och mycket i Peters ungdom handlade om andra världskriget. Det var nog också därför Peter begravde Kim Wall till sjöss, som var vanligare då. Han växte upp med att prata om det första flygplanet, om Titanic och hur hans pappa arbetade för tyskarna, säger Thomas Djursing."
Citera
Medlem
Citat:

Lilla fähunden. Typ.

Lilla fähunden. Nu kränker du ? Madsen. Oavsett rolle gissar jag att default skulle vara Kränkt.

Såg att GW skulle ägna programtid till Johanna Möller samt till just Peter Madsen. Två specialprogram om den sistnämnde i samband med rättegången. Allt i TV4.

GW har liksom "krattat" manegen innan övergången. Noterat att han varit osedvanligt närvarande på just dessa rättegångar. Som då togs upp i SVT1. Fördjupningen kommer i den andra.

Ja, han vet att roa sig.
Citera
2018-03-14, 23:58
Medlem
Citat:
Lilla fähunden. Nu kränker du ? Madsen. Oavsett rolle gissar jag att default skulle vara Kränkt.

Såg att GW skulle ägna programtid till Johanna Möller samt till just Peter Madsen. Två specialprogram om den sistnämnde i samband med rättegången. Allt i TV4.

GW har liksom "krattat" manegen innan övergången. Noterat att han varit osedvanligt närvarande på just dessa rättegångar. Som då togs upp i SVT1. Fördjupningen kommer i den andra.

Ja, han vet att roa sig.

GW är bra på statistik, det är hans ämne. Men han är inte särskilt bevandrad i psykologi...
Citera
2018-03-15, 00:01
Medlem
develis avatar
Citat:

Ja, han vet att roa sig.
Hahahahaha. Det vore en dröm att kolla på honom nattetid, fastkletad för evigt borta i fjärran, helt fråntagen all makt.
"- Nu fick du din stjärnstatus, Vladimir lelle."

Tack för tipset, tjoa när det är på G. Jag har dåligt koll på programtider.
Men mer seriöst tror jag att det likt många andra störda individer tippat iväg på grund av än det ena.
Eskalerande fanatism och en jäkla massa motgångar över tid.
Citera
2018-03-15, 00:01
Medlem
Citat:
"Først torsdag 10. august var der igen kontakt mellem Kim Wall og Peter Madsen, hvor hun kl. 16.38 ringer til ham. Samme dag sender han en mms til hende med teksten: Skibet er klart og i god stand. Venter på magasinet Wires reporter."
live bt

En dansk FUP hade suttit fint. Förut såg jag följande mening inbakat i texten om fogsvansen. Så vem tar kontakt med vem? Eller menar de det samma som ovanstående citat?

"Og det er altså samme dag omkring klokken 16.00, at Peter Madsen telefonisk laver interviewaftalen med Kim Wall."
live dr.dk
Jag är helt yr av info.
Igår läste jag tex. att Madsen setts bära ombord fogsvansen medans Kim sprang hem och frågade pojkvännen till råds.(?) Det har aldrig nämnts någon tid innan.????? Tror att det är mkt. rykten och osäker info just nu.
Det hade behövts en ny tidslinje.

Ja FUP och RPU. Jag tror tyvärr inte det går att skicka efter FUP från danska fall.
Citera
2018-03-15, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
GW är bra på statistik, det är hans ämne. Men han är inte särskilt bevandrad i psykologi...

Nej, därom är vi eniga. Hans tyckande om båda dessa fall har definitivt inte imponerat.
Citera
2018-03-15, 00:04
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag är helt yr av info.
Igår läste jag tex. att Madsen setts bära ombord fogsvansen medans Kim sprang hem och frågade pojkvännen till råds.(?) Det har aldrig nämnts någon tid innan.????? Tror att det är mkt. rykten och osäker info just nu.
Det hade behövts en ny tidslinje.
Ja FUP och RPU. Jag tror tyvärr inte det går att skicka efter FUP från danska fall.
Vart stod det då? Var det nån seriös källa typ intervju med nån identifierad person?
Fast live kan jag inte riktigt klassa som rykten men det är så luddigt skrivet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in