Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Jag tror däremot det ingick.
Om han inte mördade henne innan i hangaren, om mordet var en välslipad mångårig sadistfantasi kopplat till ubåten, om det fanns en plan således, om han skickade scener om detta via sms, om han diskuterat dumpning i bukten, om han gillar avkapade huvuden och knivar som förlängd k*k med mycket blod och slams - så planerade han att sänka Nautilus.
.......Så att saltvatten skulle rädda honom.
Jag tror inte det, jag tror att han enligt sin plan hade mer tid på sig än han fick i verkligheten. Jag tror att han inte kunde föreställa sig att Kim skulle bli anmäld saknad så fort eftersom han saknar insikt i hur "normala" människor reagerar på ens partner som inte dykt upp på ett par timmar. Därför fick han helt plötsligt jävligt bråttom efter att han dumpat kroppsdelarna i havet (i detta avseende skulle saltvattnet alltså rädda honom) när han steg upp till ytan och märkte att han blev anropad och att det var stort pådrag. "Alla ombord är okej" (eller dylikt) svarade han och sänkte Nautilus som nödlösning. Jag tror att han egentligen hade tänkt att han skulle ha tid att sanera ubåten innan polisen skulle dyka upp och fråga efter Kim "hon reporten? ja henne satte jag av i hamnen igår kväll, är hon borta? vad förskräckligt!". Jag tror att han i sitt grandiosa vansinne verkligen trodde att han kunde förverkliga sin blodiga dröm och samtidigt lura polisen. Jag menar, han är ju trots allt ett geni som kan överlista och manipulera vem som helst, till och med polisen..........
Han hade ju fantiserat om att undfly ett stort polispådrag som sin sista stora handling, så han kanske inte hade räknat med att klara sig helt undan men i alla fall vara på flykt från rättsväsendet ett tag. Ytterligare en gräns att tänja för den spänningssökande PM.
Men såklart kan det också ha varit planerat, som du föreslår. Den ultimata uppoffringen, ett pris värt att betala - att sänka nautilus för att få uppleva det han så länge drömt om.