2018-03-14, 20:23
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Men är du färgblind? Det finns gott om färgfoton från tillfället. Vita jogging,vita kraftiga leggings,vit och svartblommig kjol,orangeröd jacka. Färg på topp har jag glömt. Eller är det jag som blivit färgblind?
Såg du hennes strumpbyxor när hon stod i tornet? Det har jag missat i så fall. Bildbevis?
Citera
2018-03-14, 20:53
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Men är du färgblind? Det finns gott om färgfoton från tillfället. Vita jogging,vita kraftiga (ogenomskinliga) leggings,vit och svartblommig kjol,orangeröd jacka. Färg på topp har jag glömt. Eller är det jag som blivit färgblind?
Det var väl ingen jacka hon hade på sig. Det var väl istället en sån här Helly Hansen-tröja:
https://billiga-arbetsklader.se/helly-hansen-ww-basel-palsfiberjacka-vandbar?c=325550&gclid=Cj0KCQjwkKPVBRDtARIsAA2CG6G AAfjIoMwapAtQeSSV599cFqGUahh8ymycLcrVA4VDbQ_niYqJB l0aAu5UEALw_wcB
https://www.google.se/search?q=kim+wall&hl=sv&source=lnms&tbm=isch&sa=X& ved=0ahUKEwjXr4O9yuzZAhVEApoKHQvkC6cQ_AUICigB&biw= 1093&bih=417#imgrc=VW53Gl5lWeUk9M:&spf=15210568890 23

Tycker jag det ser ut som i alla fall.
Citera
2018-03-14, 20:59
Medlem
MegaSkurts avatar
Citat:
Ja,det var väl ungefär vad danska psykprofessorn också sa. Men det hade vi listat ut i tråden långt tidigare.

Det som också framkommit är även en fallolycka med skallskada som aldrig blev utrett. Enligt PMs medarbetare blev PM värre efter det. Hans vredesutbrott kom tätare samt att hans impulskontroll blev sämre efter det. Inget har dock nämnts om detta i samband med hans RPU.(?)

Står det att finna några detaljer om skallskadan?

Tänker på om det på något vis har påverkat PMs frontallob?

Kortfattat förtydligande:
https://medicalxpress.com/news/2011-01-psychopath-lacks-empathy-person-frontal.html
Citera
2018-03-14, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Har du känt på ett spädbarns öron någon gång? De är så mjuka att det nästan inte ens är brosk ännu. De är mycket formbara. Man gjorde så förr och det funkade. Men nu kanske BVC skulle reagera, jag vet faktiskt inte. Nackdelen med att operera är att man måste vänta så länge, och barnet måste gå till skolan med sina vingmuttrar...

Aha, du menar att D skulle fått hjälpa till att skura upp efter hans urspårade sexorgie med en annan kvinna..? Ja, vem vet - hon skulle kanske ha ställt upp på det?

Fast det där finns det ju inga källor alls för. Varför hittar du på saker helt utan grund?

Fast det finns inte en gen som får folk att döda andra p.g.a. sexuella perversioner. Utan det är i så fall en samverkan av arv och miljö. Alla möjliga gener finns naturligtvis i omlopp, men det är ytterst sällan det går så snett.

Nej, men detta att det var ett speciellt tillfälle när de skulle ha sex utan kondom, och att de då gick och kollade sig för sjukdomar innan, visar ju att de brukade ha sex med kondom, och att de förstod detta med sjukdomar och tog ansvar för det. Det är väl positivt - om folk nu måste leva promiskuöst överhuvudtaget? Jag gissar för övrigt att kondom är ett krav på de där sexklubbarna.

Dock är det här ett rättsfall som kommer att diskuteras i hundratals år, och då blir det konstigt om de test som skulle kunna göras nu (men inte om 40 år när den definitivt rostat sönder) inte har blivit gjorda. Bara för att någon tyckte att det var onödigt besvär. Det känns heller inte rättssäkert. Har inte hört något från domstolen om hur det blir med testet, någon annan som har..? Dagarna går ju nu och dom faller den 24:de april, det är bråttom.

Vad är det som du tror att det skulle bevisa, ord kommer att stå mot ord av den enkla anledningen att vissa ingrepp måste göras innan start så för rättssäkerheten gör det varken till eller från, det tillför ingenting mer än att trams, de kan göra hur många test de vill han kommer ändå inte att få någon framgång pga det.
Och den har garanterat inte rostat sönder om 40 år bara för att den har varit under ytan för att den suttit monterad i en ubåt som ett stolpskott bestämde sig för att sänka.
Citera
2018-03-14, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Såg du hennes strumpbyxor när hon stod i tornet? Det har jag missat i så fall. Bildbevis?
Jag kan ha tagit fel. Eftersom det var sådant sjaffs om att KiM skulle varit "sexigt" klädd studerade jag hennes klädsel. Som jag minns det var det ett foto taget på långt håll utanför hangaren. Och jag tyckte att hon var fullständigt lämpligt klädd för en båttur. Men jag kan ha blandat ihop två fototillfällen eftersom jag inte hittar ett foto nu. PS. Vad är det som är "frökenaktigt" med vita kraftigare leggings. Både jag och min dotter har det i alla möjliga färger. Man klär väl sig efter vädret. Och det var en rätt kylig dag.
Citera
2018-03-14, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Det var väl ingen jacka hon hade på sig. Det var väl istället en sån här Helly Hansen-tröja:
https://billiga-arbetsklader.se/helly-hansen-ww-basel-palsfiberjacka-vandbar?c=325550&gclid=Cj0KCQjwkKPVBRDtARIsAA2CG6G AAfjIoMwapAtQeSSV599cFqGUahh8ymycLcrVA4VDbQ_niYqJB l0aAu5UEALw_wcB
https://www.google.se/search?q=kim+wall&hl=sv&source=lnms&tbm=isch&sa=X& ved=0ahUKEwjXr4O9yuzZAhVEApoKHQvkC6cQ_AUICigB&biw= 1093&bih=417#imgrc=VW53Gl5lWeUk9M:&spf=15210568890 23

Enligt vad som står i pressen att Jens Möller efterlyste så var det en "skrikorange" blus.
Men å andra sidan står det också att hennes underdel återfanns med kläderna och kniven i påsen.
Så det står en massa förvirrande uppgifter överallt.
Citera
2018-03-14, 21:06
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso

Nä snälla, skulle hon ha avskedsfest i den tröjan! Det var en orange blus/tunn jacka.
Citera
2018-03-14, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golv-Lars
Jag tror inte det är en slump att just trosorna och en hårtuss hamnade på ett ”säkert ställe”.

Han hade antagligen nog med tankeverksamhet att göra sig av med dessa med allt annat om han så velat. Men han ville spara troféerna.

Det är irrelevant vad du tror eftersom de tydligen inte kan bevisa det enligt artikeln, men visst allt är möjligt men att han skulle ha nog med tankeverksamhet till det samtidigt som han inte hade nog med tankeverksamhet att tvätta händer och ansikte ordentligt när han dessutom hade tillgång till hur mycket vatten som helst verkar ju otroligt. Han fiskas upp ur havet och ser ut som om han vandrat i öknen med spår i hela ansiktet.
Citera
2018-03-14, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaSkurt
Står det att finna några detaljer om skallskadan?

Tänker på om det på något vis har påverkat PMs frontallob?

Kortfattat förtydligande:
https://medicalxpress.com/news/2011-01-psychopath-lacks-empathy-person-frontal.html
Jo,det är jag som drivit den linjen här i tråden. Men eftersom det inte omnämns i RPUn (de har med all säkerhet magnetkameraröntgat PM från topp till tå,även själen) så kan vi nog utesluta det. Hans arbetskamrater bad honom gå tillbaka till läkaren men det ledde inte till någon neurologundersökning vad vi vet.
Citera
2018-03-14, 21:13
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Jag kan ha tagit fel. Eftersom det var sådant sjaffs om att KiM skulle varit "sexigt" klädd studerade jag hennes klädsel. Som jag minns det var det ett foto taget på långt håll utanför hangaren. Och jag tyckte att hon var fullständigt lämpligt klädd för en båttur. Men jag kan ha blandat ihop två fototillfällen eftersom jag inte hittar ett foto nu. PS. Vad är det som är "frökenaktigt" med vita kraftigare leggings. Både jag och min dotter har det i alla möjliga färger. Man klär väl sig efter vädret. Och det var en rätt kylig dag.
Och man håller sig varmare i vita leggings?
Om man har lite koll på mode, och det tror jag KW hade, så har man svarta. Detta var ju dock väldigt viktigt för fallet
Citera
2018-03-14, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Nä snälla, skulle hon ha avskedsfest i den tröjan! Det var en orange blus/tunn jacka.
Nej.hon skulle ut på en båttur.
Det har både stått jacka-blus-tröja i pressen.
Citera
2018-03-14, 21:14
Medlem
Grandiosos avatar
Har nog inte varit länkat tidigare:

"Spaningsledaren Jens Møller Jensen, 60, vid Köpenhamnspolisen har under utredningen av mordet på Kim Wall fått en nära relation till hennes föräldrar.
– Vi pratar i telefon flera gånger om dagen, säger han till det danska magasinet Euroman.
Møller Jensen har även besökt familjen i deras hem i Skåne.

Fallet Kim Wall har nått upp i domstol efter sju månaders utredningsarbete. Den första rättegångsdagen i Köpenhamn i torsdags följdes av ett mycket stort medieuppbåd.
Trycket har varit hårt på spaningsledaren Jens Møller Jensen – men han har ändå under hela utredningsperioden ansträngt sig för att hålla offrets familj informerad.

Deras täta kontakt uppstod egentligen mest av en slump – eftersom Jens Møller Jensen inte hade tillräckligt med personal i tjänst fredagen den 11 augusti när allt började.

Jens Møller Jensen berättade för familjen att han ett par gånger om året brukar fiska lax i farvattnen alldeles utanför deras hem.
Enligt tidningen erbjöd sig Kims pappa då att vid tillfälle ta med Møller Jensen ut i båt och fiska.

Jens Møller Jensen berättar att han hanterat tunga utredningar om mord på unga människor även tidigare under sin långa karriär som polis.
Men det grova våldet i mordet på Kim Wall och föräldrarnas sorg har ändå påverkat honom. Han säger nu att det här fallet kanske blir hans sista större utredning.

– Jag går i pension senast när jag fyller 62. Då har jag jobbat i 37 år. Jag tycker att det känns för tungt att fortsätta med det jag gör i dag, säger Jens Møller Jensen."

https://www.expressen.se/kvallsposten/nu-ar-han-van-med-kim-walls-foraldrar/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in