2018-03-14, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Och man håller sig varmare i vita leggings?
Om man har lite koll på mode, och det tror jag KW hade, så har man svarta. Detta var ju dock väldigt viktigt för fallet
Så du tycker inte vita leggings passar till vita joggingskor och vit kjol med svart blommönster då? Jag tycker det passar lika bra som svarta leggings. Framförallt på sommaren. PS. Är det högsta mode med svarta leggings menar du?
EDIT: Man håller sig varmare i kraftigare leggings oavsett färg.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-03-14 kl. 21:19.
Citera
2018-03-14, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lokalen
Det är irrelevant vad du tror eftersom de tydligen inte kan bevisa det enligt artikeln, men visst allt är möjligt men att han skulle ha nog med tankeverksamhet till det samtidigt som han inte hade nog med tankeverksamhet att tvätta händer och ansikte ordentligt när han dessutom hade tillgång till hur mycket vatten som helst verkar ju otroligt. Han fiskas upp ur havet och ser ut som om han vandrat i öknen med spår i hela ansiktet.

Du hade lika väl kunnat slopa att trycka på ”Skicka svar”, det du tillför är lika irrelevant.

Han blev inte uppfiskad ur havet. PM genomförde en medveten sänkning av ubåten efter att hjälpen var där. Självmord var inte på agendan.

Som från ”Tärningsspelaren”... 1-3: kryss i hörnet. 4-6: skicka svar.

(Edit: det blev 5. Sorry.)
Senast redigerad av Golv-Lars 2018-03-14 kl. 21:24.
Citera
2018-03-14, 21:21
Medlem
MegaSkurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Jo,det är jag som drivit den linjen här i tråden. Men eftersom det inte omnämns i RPUn (de har med all säkerhet magnetkameraröntgat PM från topp till tå,även själen) så kan vi nog utesluta det. Hans arbetskamrater bad honom gå tillbaka till läkaren men det ledde inte till någon neurologundersökning vad vi vet.

Frågan är, har man tillgång till verktyg och kompetens inom psykiatrin för att göra den här typen av tekniska undersökningar av hjärnan, och inte minst, bedömningar, om subjektets ev. psykiska hälsa kan vara påverkad av en ev. skada på hjärnan?

Jag vet att det forskas enormt mycket om det här, men jag är inte säker på att det är tillgängligt kliniskt ännu.
Citera
2018-03-14, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Har nog inte varit länkat tidigare:

"Spaningsledaren Jens Møller Jensen, 60, vid Köpenhamnspolisen har under utredningen av mordet på Kim Wall fått en nära relation till hennes föräldrar.
– Vi pratar i telefon flera gånger om dagen, säger han till det danska magasinet Euroman.
Møller Jensen har även besökt familjen i deras hem i Skåne.

Fallet Kim Wall har nått upp i domstol efter sju månaders utredningsarbete. Den första rättegångsdagen i Köpenhamn i torsdags följdes av ett mycket stort medieuppbåd.
Trycket har varit hårt på spaningsledaren Jens Møller Jensen – men han har ändå under hela utredningsperioden ansträngt sig för att hålla offrets familj informerad.

Deras täta kontakt uppstod egentligen mest av en slump – eftersom Jens Møller Jensen inte hade tillräckligt med personal i tjänst fredagen den 11 augusti när allt började.

Jens Møller Jensen berättade för familjen att han ett par gånger om året brukar fiska lax i farvattnen alldeles utanför deras hem.
Enligt tidningen erbjöd sig Kims pappa då att vid tillfälle ta med Møller Jensen ut i båt och fiska.

Jens Møller Jensen berättar att han hanterat tunga utredningar om mord på unga människor även tidigare under sin långa karriär som polis.
Men det grova våldet i mordet på Kim Wall och föräldrarnas sorg har ändå påverkat honom. Han säger nu att det här fallet kanske blir hans sista större utredning.

– Jag går i pension senast när jag fyller 62. Då har jag jobbat i 37 år. Jag tycker att det känns för tungt att fortsätta med det jag gör i dag, säger Jens Møller Jensen."

https://www.expressen.se/kvallsposten/nu-ar-han-van-med-kim-walls-foraldrar/

Den länkade jag till för läänge sedan
Men kan dock repriseras.

Noteras kan att det var en ren slump att han själv denna gång tog emot samtalen från de anhöriga. Det brukade han inte sköta själv.
Citera
2018-03-14, 21:28
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Så du tycker inte vita leggings passar till vita joggingskor och vit kjol med svart blommönster då? Jag tycker det passar lika bra som svarta leggings. Framförallt på sommaren. PS. Är det högsta mode med svarta leggings menar du?
EDIT: Man håller sig varmare i kraftigare leggings oavsett färg.
Ska vi ta modefrågorna i en annan tråd kanske. Jag anar att du vill ha lite tips.
Nu hittar du på igen, att kjolen var vit med svarta blommor, tänk om den var svart med vita blommor.
Citera
2018-03-14, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaSkurt
Frågan är, har man tillgång till verktyg och kompetens inom psykiatrin för att göra den här typen av tekniska undersökningar av hjärnan, och inte minst, bedömningar, om subjektets ev. psykiska hälsa kan vara påverkad av en ev. skada på hjärnan?

Jag vet att det forskas enormt mycket om det här, men jag är inte säker på att det är tillgängligt kliniskt ännu.
De berättade före RPUn vad de skulle kika på bl.a hjärnan. I Teamet ingick läkare,psykiatriker (som också är läkare i botten),psykolog osv. Självklart har de uteslutit andra sjukdomar,eventuell skada på hjärnan osv. Jag kan inte tänka mig annat än att de undersökt allt. Om jag minns rätt nu tog RPUn 8 veckor. Att jämföra med Sverige 3-4 veckor ca.
Citera
2018-03-14, 21:34
Medlem
MegaSkurts avatar
Citat:
De berättade före RPUn vad de skulle kika på bl.a hjärnan. I Teamet ingick läkare,psykiatriker (som också är läkare i botten),psykolog osv. Självklart har de uteslutit andra sjukdomar,eventuell skada på hjärnan osv. Jag kan inte tänka mig annat än att de undersökt allt. Om jag minns rätt nu tog RPUn 8 veckor. Att jämföra med Sverige 3-4 veckor ca.

Länge leve slutet på April! Vet iofs inte hur mycket dokument man kan få ut från det danska rättsväsendet...

Citera
2018-03-14, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Ska vi ta modefrågorna i en annan tråd kanske. Jag anar att du vill ha lite tips.
Nu hittar du på igen, att kjolen var vit med svarta blommor, tänk om den var svart med vita blommor.
Fotobevis? Jag tycker du fånar dig med ditt modetrams. Nu har de funnit ett par svarta leggings iallafall. Och det är det enda viktiga.
Och nej, jag tycker inte KiM var så modemedveten. Men det kan bero på att hon paltade på sig mer kläder eftersom hon skulle ut på sjön.Det blåser en havsbris framförallt i kvällningen.
Citera
2018-03-14, 21:49
Medlem
Citat:
Ja,det var väl ungefär vad danska psykprofessorn också sa. Men det hade vi listat ut i tråden långt tidigare.
Det som också framkommit är även en fallolycka med skallskada som aldrig blev utrett. Enligt PMs medarbetare blev PM värre efter det. Hans vredesutbrott kom tätare samt att hans impulskontroll blev sämre efter det. Inget har dock nämnts om detta i samband med hans RPU.(?)

Jag tror PMs "skallskada" kan hänföras helt till skilsmässan mellan han och vB. Redan då var han enligt inlägg på ing.dk paranoid och att företaget splittrades berodde på längre samarbetssvårigheter mellan de två men skedde på vBs initiativ.

PMs "skada" består inte av yttre fysisk påverkan. Enligt mitt sätt att se på det.
I just mordet och tortyren av Kim är Madsen helt ensam ansvarig. Men Madsen vill inte prata om journalisten, händelsen utan BARA om sig själv.
Citera
2018-03-14, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag tror PMs "skallskada" kan hänföras helt till skilsmässan mellan han och vB. Redan då var han enligt inlägg på ing.dk paranoid och att företaget splittrades berodde på längre samarbetssvårigheter mellan de två men skedde på vBs initiativ.

PMs "skada" består inte av yttre fysisk påverkan. Enligt mitt sätt att se på det.
I just mordet och tortyren av Kim är Madsen helt ensam ansvarig. Men Madsen vill inte prata om journalisten, händelsen utan BARA om sig själv.
Menar du att PM gick och trillade på huvudet (eller slängde sig i ilska) pga att han grälat med von Bengtsson?
Citera
2018-03-14, 22:04
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

Det at vB tog detta initiativ var nog svårt att hantera för Madsen. Här tappade han ju kontrollen. Hadde han själv tagit detta initiativet skulle det nog varit mycket lettare för honom att skiljas från vB.
Citera
2018-03-14, 22:05
Medlem
Citat:
Menar du att PM gick och trillade på huvudet (eller slängde sig i ilska) pga att han grälat med von Bengtsson?

Nja, snarast att symtomen som hänförs till ev skallskada dvs vredesutbrott mm ökade - nog sammanhänger tidsmässigt mer med att han förlorade rättstvisten om CS 2014 än att han ramlat.

Han blev ställd på bar backe med ansenliga skulder och var tvungen att börja från noll.

Inte svårt att se via hans blogg hur f-b han fortfarande är över det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in