2018-03-14, 11:40
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
För all del engelskan har ju blivit den nya latinen, men endå. Så jävla svårt kan det vel inte vara att kommunisera mellan danskar och svenskar., dom levde ju ihop.

Danskan blir tyvärr bara grötigare och grötigare. Detta är för övrigt bekräftat av språkforskare, jag har läst om det. Det är så illa att danska barn lär sig tala sist i Europa (kan ha varit sist i hela världen till och med). De hör helt enkelt inte vad föräldrarna säger! Så svenskan och danskan är på väg åt olika håll. Gissar att vi även, tyvärr, fått in mycket blattespråk som danskarna hållit sitt språk rent från.

Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Jag blir avundsjuk på den yngre generationen som behärskar engelska lika bra som sitt modersmål.
Att de obehindrat reser och har mailkontakt med folk i hela världen.Tänk vad vi missar som inte behärskar engelska lika väl som vårt modersmål.

Fast det där förstår jag inte. Du är väl 60-talist? Då har du väl haft alla möjligheter att lära dig engelska? Att de som är födda på 1920-1930-talet har problem är en annan sak. De allra flesta i de generationerna fick ju ingen skolning alls utöver sexårig folkskola, och de som fick läsa vidare läste i första hand tyska, latin eller (flickor på flickpension och dylika flickskolor) franska.

Citat:
Enligt egen utsaga har han "klarat sig undan från att gå och dra en barnvagn". (PMs blogg)
Jag tror inte han är typen som vill ha besväret med att ta hand om ett barn. Men han är absolut storhetsvansinnig nog att bli spermadonator och sprida sina arvsanlag hej vilt. Bara han själv slipper att ta ansvaret för sin avkomma.
Hoppas att de superkollar sina spermadonatorer i Köpenhamn nu.

Nu spekulerar du i något som det inte finns minsta belägg för. Men visst skulle det vara jättekul, om någon rabiat, manshatande feminist som åkt till en klinik i Danmark för att slippa ha med en man att göra, blivit gravid med Raket-Madsens spermier!

Citat:
Den första föreläsningen med PM (nätet) som jag såg,så betedde han sig udda.

Det var inte särskilt mycket publik alls(många tomma bänkrader)men när han kom in applåderade den lilla publiken artigt,varpå PM sa typ,- Tack!-Jag känner mig som en rockstjärna.- Nu väntar vi bara på min gitarr (spelar lite luftgitarr medans han ser sig om efter gitarren). Publiken sitter knäpptyst ??? Och sedan började han själv fnysa/frusta åt sitt lilla skämt som ingen förstod.
En blandning av narcissism och asperger?

Jag har sett den föreläsningen. Han var helt ny i föreläsningsgamet då, och han var tydligt nervös och förlägen. Inget konstigt alls. (Vet inte om du har föreläst själv..?) Senare i tiden blev han ju jättesäker, och fick folk att lyssna som trollbundna bara han sänkte rösten till en viskning... som i den föreläsningen som varit länkad här, där han på danska berättade om Leonardo da Vinci och gudomlig inspiration.

Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Nej, det är tidigare klarlagt i tråden att Bornholm blev inställd dagen före, men att PM väntat tills torsdagskväll att meddela CM.

Du blandar ihop C. Meyer med Örlogskapten Lorck. Meyer och Madsen ställde in i samförstånd på onsdagen (eller om det var tisdagen till och med). Det var Lorck som fick SMS:et först på torsdag kväll, och sedan inget svar när han messade tillbaka och frågade vad som stod på.
Senast redigerad av Merwinna 2018-03-14 kl. 11:44.
Citera
2018-03-14, 11:42
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaSkurt
En hyfsat långsökt teori, särskilt med tanke på att han redan visste att ubåten skulle vara i obrukbart skick efter seglatsen, då han tidigare redan bokat av seglatsen med sina kollegor som var planerad till fredagen.

Detta (inställningen av turen till Bornholm( berodde ju på att hans team inte var tillräckligt tränat för att klara en raketuppskjutning. Hade inget med K att göra, annat än att han plötsligt fick lite tid för annat. T.ex. en seglats med någon kvinna, han försökte ju med flera efter att han ställt in seglatsen med teamet.
Citera
2018-03-14, 11:49
Medlem
MegaSkurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Detta (inställningen av turen till Bornholm( berodde ju på att hans team inte var tillräckligt tränat för att klara en raketuppskjutning. Hade inget med K att göra, annat än att han plötsligt fick lite tid för annat. T.ex. en seglats med någon kvinna, han försökte ju med flera efter att han ställt in seglatsen med teamet.

Jag vill minnas att jag läst att det var planerat att han skulle visa upp ubåten på Bornholm på fredagen, minns till och med att jag läst att det var klockan 14.00...
Citera
2018-03-14, 11:55
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
"Åter till PM. Han ser sig som en sorts Mastermind.
Han ser sig som förmer än en vanlig psykopat som sprider sin säd överallt via att vara promiskuös.
Han har ett undergångstänk och ska rädda världen..." Citerat develi.
Undrar om han har barn

Troligen inte, han praktiserar säker sex. Han berättade ju under rättegången, att han och de två kvinnorna som planerade att leka "kidnappning" ombord på Nautilus och ha oskyddat sex, alla tre hade varit hos läkaren innan. Numera verkar det dessutom som att alla hans älskarinnor är för gamla för att bli gravida. Utom Ditte, men hon är antagligen inte en biologisk kvinna, och då blir det också lite problem...

Citat:
Planlagd sänkning äller inte, det var då torson flöt inn till land det värkligen sket sig för Madsen. Om hans plan var att segla hem och tvetta båten( i hop med sin exotiska skurkärring? ) äller om det var att sänka den. Då Kims kvarlevor hittades var han körd.

Vilken "exotisk skurkärring"? Vet du något som inte jag vet..?

Citat:
För all del, men med 3 danska kronor på sitt bankkonto(och stora skulder) måste vel endå detta vara lite vel optimistiskt.

Ja, men det var ju hans privata konto. Bärgningen av N som formellt tillhörde RML, skulle naturligtvis ha gått på firmans konto.
Citera
2018-03-14, 12:00
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaSkurt
Jag vill minnas att jag läst att det var planerat att han skulle visa upp ubåten på Bornholm på fredagen, minns till och med att jag läst att det var klockan 14.00...

Jo, men det ställdes in tidigare i veckan:

https://www.bt.dk/krimi/nu-udtaler-raket-madsens-ven-sig-om-de-sidste-smser

At en planlagt tur til Bornholm med ubåd blev aflyst er udramatisk, fortæller ven til Peter Madsen.

En ven og samarbejdspartner til den drabssigtede Peter Madsen, Christoffer Meyer, fortæller, at der intet suspekt er ved aflysningen af en ubådstur til Bornholm fredag.

Det har ellers vakt opsigt, at ubådejer Peter Madsen aflyste den planlagte sejlads til Bornholm. Det gjorde han torsdag, hvor han også var sammen med en svensk kvinde på ubåden. Den er den kvinde, som Peter Madsen er blevet sigtet for at dræbe.

Men der er ifølge Peter Madsen ven og samarbejdspartner hos RML Spacelab, Christoffer Meyer, ikke noget suspekt i SMS'erne om aflysningen.

- Onsdag aften har jeg et møde med Peter Madsen. Vi havde en planlagt raketopsendelse ved Bornholm, der skulle være sket den 26. og 27 august.

- Den må vi aflyse, og derfor aflyser vi også en sejlads til Bornholm fredag, hvor vi skulle have sejlet Nautilus til Bornholm, siger Christoffer Meyer og fortsætter:

- Det er Peter Madsen opgave at skrive til besætningen, at sejladsen er aflyst. Det sker efter aftale med mig, så det er derfor, han sender de SMS'er.

- Så alt det, der kører nu i pressen, hvor aflysningen bliver kaldt mistænkelig og mystisk, det passer ikke. Der er intet mærkeligt i det. Det er fuldstændigt aftalt og planlagt med mig.

BT har været i kontakt med en anden af Peter Madsens samarbejdspartnere. Han skulle også have været med på turen til Bornholm i en følgebåd og fik besked allerede tirsdag om, at turen var aflyst.
Citera
2018-03-14, 12:01
Medlem
wendy1s avatar
Citat:
Om du läser lite bättre, ser du att jag har skrivit inlägg om flera olika ämnen denna förmiddag, inklusive snuff-filmer och grillspett-SMS.

Det är i alla fall inget man behöver skriva under ett viktigt jobbmöte. Och observera att det var FYRA SMS av samma dignitet plus flera MMS (foton). Hon kan inte ha lyssnat på vad M sa överhuvudtaget. Jag vet av erfarenhet att man kan känna ilskan stegra sig i en, när man blir behandlad så. Och tänk också på att detta var en man som länge varit väldigt pressad. (Vilket K borde ha vetat om hon gjort någon research alls. Hon kanske inte kände till konceptet i och för sig...)

Nästa gång någon gör det mot mig, ska jag ta det som en invit till att repetera kursen "Anatomi 1 A - dissektion i praktiken"
Rätt osmaklig ton i dina inlägg måste jag säga. Den här tjejen blev utsatt för något fruktansvärt. Visa lite respekt!
Och du, man blir inte torterad och mördad för att man slänger iväg några sms. Tror dessutom inte att det pågick en intervju just då utan den skulle nog ske där nere sen. Nu blev det ingen intervju pga att M är ett äckligt sjukt perverterat psykfall.
Citera
2018-03-14, 12:02
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
(ordet du letar efter är manipulera, du vet, något som en som beskrivs som "manipulativ" gör. Ljuga för att få någon på sin sida..)

Absolut! Men för att kunna det, måste man kunna anpassa budskapet till mottagaren. Och det kan ju M. Han skulle inte ha skrivit om kontakt med andar till Örlogskapten Lorck...
Citera
2018-03-14, 12:06
Medlem
MegaSkurts avatar
Citat:
Jo, men det ställdes in tidigare i veckan:

https://www.bt.dk/krimi/nu-udtaler-raket-madsens-ven-sig-om-de-sidste-smser

At en planlagt tur til Bornholm med ubåd blev aflyst er udramatisk, fortæller ven til Peter Madsen.

En ven og samarbejdspartner til den drabssigtede Peter Madsen, Christoffer Meyer, fortæller, at der intet suspekt er ved aflysningen af en ubådstur til Bornholm fredag.

Det har ellers vakt opsigt, at ubådejer Peter Madsen aflyste den planlagte sejlads til Bornholm. Det gjorde han torsdag, hvor han også var sammen med en svensk kvinde på ubåden. Den er den kvinde, som Peter Madsen er blevet sigtet for at dræbe.

Men der er ifølge Peter Madsen ven og samarbejdspartner hos RML Spacelab, Christoffer Meyer, ikke noget suspekt i SMS'erne om aflysningen.

- Onsdag aften har jeg et møde med Peter Madsen. Vi havde en planlagt raketopsendelse ved Bornholm, der skulle være sket den 26. og 27 august.

- Den må vi aflyse, og derfor aflyser vi også en sejlads til Bornholm fredag, hvor vi skulle have sejlet Nautilus til Bornholm, siger Christoffer Meyer og fortsætter:

- Det er Peter Madsen opgave at skrive til besætningen, at sejladsen er aflyst. Det sker efter aftale med mig, så det er derfor, han sender de SMS'er.

- Så alt det, der kører nu i pressen, hvor aflysningen bliver kaldt mistænkelig og mystisk, det passer ikke. Der er intet mærkeligt i det. Det er fuldstændigt aftalt og planlagt med mig.

BT har været i kontakt med en anden af Peter Madsens samarbejdspartnere. Han skulle også have været med på turen til Bornholm i en følgebåd og fik besked allerede tirsdag om, at turen var aflyst.

Okej, tack för klargörandet, den information är ju faktiskt ganska väsentlig, och här får vi det väldigt konkret och klart från någon annan än PM själv!

Citera
2018-03-14, 12:26
Medlem
Så han hade sparat hennes trosor och en hårtuss på ett ställe där de skulle vara säkra.

Är inte det här typiskt beteende för någon med erotophonophilia?
(Förklaring för oss dödliga: https://www.urbandictionary.com/define.php?term=Erotophonophilia - artikeln signerad ”by TheLadyKiller November 16, 2010”, du sjuka värld.)

Han hade antagligen planerat att dyka ner senare och hämta upp sina troféer.

Skulle inte förvåna mig om han gjort liknande saker innan. När han väl inser att han kommer att sitta inne resten av sitt liv så kommer han att skriva böcker eller brev som kommer att avslöja hans tidigare mord. Det i sig kommer ge honom ytterligare njutning.
Senast redigerad av Golv-Lars 2018-03-14 kl. 12:31.
Citera
2018-03-14, 12:50
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Visst är det konstigt att de - om det nu var åklagaren eller de som skrev referaten som var luddig/a - inte kunde konkretisera detta! Det är ju sensationellt om det faktiskt fanns ett lönnfack under golvet, där M gömde dessa saker. Och i så fall går det inte att komma ifrån att de var troféer för honom. Men det konstiga är, att efter röntgen av N så gick polisen ut med att de inte hittat några lönnfack?
Det var såklart en platta han skruvade loss. Inget lönnfack.
Citera
2018-03-14, 12:54
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golv-Lars
Så han hade sparat hennes trosor och en hårtuss på ett ställe där de skulle vara säkra.

Är inte det här typiskt beteende för någon med erotophonophilia?

Han hade antagligen planerat att dyka ner senare och hämta upp sina troféer.

Skulle inte förvåna mig om han gjort liknande saker innan. När han väl inser att han kommer att sitta inne resten av sitt liv så kommer han att skriva böcker eller brev som kommer att avslöja hans tidigare mord. Det i sig kommer ge honom ytterligare njutning.

På tal om tidigare mord, så är jag förvånad över att ingen har uppmärksammat den här upplysningen i Wired-artikeln:

https://www.wired.com/story/final-terrible-voyage-nautilus/

He also availed himself of Travelgirls.com, a website that advertises meeting “thousands of adventurous girls who want to travel.”

Detta hade ju varit hans chans att få kontakt med unga kvinnor som ingen så noga visste var de uppehöll sig vilket datum, och i vilken stad de eventuellt försvann. Man undrar ju om han har gjort det..? Eller varför han INTE gjorde det, i stället för att ta en journalist som alla visste exakt var och när hon försvann, OM han nu måste göra det här alls..?
Citera
2018-03-14, 12:54
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Enligt egen utsaga har han "klarat sig undan från att gå och dra en barnvagn". (PMs blogg)
Jag tror inte han är typen som vill ha besväret med att ta hand om ett barn. Men han är absolut storhetsvansinnig nog att bli spermadonator och sprida sina arvsanlag hej vilt. Bara han själv slipper att ta ansvaret för sin avkomma.
Hoppas att de superkollar sina spermadonatorer i Köpenhamn nu.
Nej jag föreställer mig inte att han är far. Men barn kan han råka ha ändå misstänker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in