2018-03-13, 17:57
Medlem
MegaSkurts avatar
En liten detalj som slog mig, vet vi vilket klockslag på torsdagkvällen PMs kollega/vän fick sms från PM om att turen till Bornholm på fredagen blev inställd?
Citera
2018-03-13, 17:58
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Jo, men varför sänkte han då inte Nautulius på djupare vatten? Och varför gömde han undan saker i ubåten? Redo att sänka båten var han nog( det visade ju säg att han var det), men om det var så det var planerat? Hmm, jag tvekar, faktiskt.
Jag tvekar också på att han ville sänka ubåten. Den var ju nästan det enda han hade kvar.
Funderar på om han bråkat med frun också runt den 10:e. Om hennes blåmärken kom från honom. En utlösande faktor.

Dessutom tror jag säkert PM ville vara fin i håret när detta efterlängtade "fantastiska" (urk), skulle ske. Därför kollande av frisörtid.
Med tanke på hur han såg ut när han kom upp ur spat fanns det ingen tid.
Citera
2018-03-13, 18:00
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Jo, men varför sänkte han då inte Nautulius på djupare vatten? Och varför gömde han undan saker i ubåten? Redo att sänka båten var han nog( det visade ju säg att han var det), men om det var så det var planerat? Hmm, jag tvekar, faktiskt.
Han trodde att han hade genomfört det perfekta brottet och skulle klara sig utan att misstankarna föll på honom.

Med ubåten på grunt vatten kanske han räknade med att han själv skulle kunna bärga den vid lämpligt senare tillfälle.
Citera
2018-03-13, 18:01
Medlem
MegaSkurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaSkurt
En liten detalj som slog mig, vet vi vilket klockslag på torsdagkvällen PMs kollega/vän fick sms från PM om att turen till Bornholm på fredagen blev inställd?

Där hittade jag den:

"Over for Ritzau bekræftede en ven og tidligere kollega til Peter Madsen, Christoffer Meyer, som har været med til at bygge ubåden, at han sidst havde kontakt med Peter Madsen omkring klokken 19.30 torsdag aften, da ubådskaptajnen aflyste deres tur til Bornholm."

https://www.bt.dk/krimi/nye-oplysninger-drabssigtede-raket-madsen-sendte-mystisk-sms-inden-ubaaden-sank

Är inte gängse fakta att PM och KW seglade iväg vid 19-tiden?

!
Senast redigerad av MegaSkurt 2018-03-13 kl. 18:04.
Citera
2018-03-13, 18:01
Medlem
80231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Varför skulle han? Han lär ha tänkt sig att bli räddad själv för det första och han kan knappast sänka den på bästa ställe (djupt vatten i fjärran). Om han sen inbillade sig att han skulle komma undan med griftefridsbrott med mkt kort strafftid (lägre än i Sverige) så kan det kvitta om den återfinns är sensmoralen. Hade inte kroppsdelarna hittats hade han absolut inte genomskådats på det sätt han gjort (luckan-i-huvudet).

Detta med att gömma saker har jag nämnt flertal ggr. Det är i sig mkt intressant.
Jag vill först påminna om att PM INTE utfört det perfekta brottet. Han är trots allt grandios och en sexualsadist (för min del potentiell seriemördare) och han har genomfört sin stora sexualsadistiska dröm; mord i en ubåt - precis som sms angivit innan.
Det ter sig som mementos (trosor, strumpbyxor, avskurna hårtestar/lockar) och jag tror att han inte hade tänkt sig det skulle återfinnas under golvplattorna. Det är gömt och han hade likaväl kunnat stoppa det i en påse likt allt annat.
Det har ett värde för honom kopplat till just ubåten (att minnas och fantisera) och han inte den förste som korkat nog gjort minnesmonument från offret, en del bygger altare hemma t.o.m.
Begär vinner över förnuft.
Om ubåtens bärgande. Om inte kanske han på nåt sätt ville komma åt sakerna. Han är nog medveten om sportdykarna kring Freya..
Om den bärgats och återgått i föreningens regi - just pick it up.
Man får väl ändå utgå från att han tänkt sig genomgå en rättegång och klarat sig med minimalt straff om inte kroppsdelar flutit upp eller hittats.
Vilka golvplattor?

Denna tråd blir bara snurrigare och snurrigare. MAn inser att det finns ett antal Madsens ute i det fria.
Citera
2018-03-13, 18:03
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Varför skulle han? Han lär ha tänkt sig att bli räddad själv för det första och han kan knappast sänka den på bästa ställe (djupt vatten i fjärran). Om han sen inbillade sig att han skulle komma undan med griftefridsbrott med mkt kort strafftid (lägre än i Sverige) så kan det kvitta om den återfinns är sensmoralen. Hade inte kroppsdelarna hittats hade han absolut inte genomskådats på det sätt han gjort (luckan-i-huvudet).

Detta med att gömma saker har jag nämnt flertal ggr. Det är i sig mkt intressant.
Jag vill först påminna om att PM INTE utfört det perfekta brottet. Han är trots allt grandios och en sexualsadist (för min del potentiell seriemördare) och han har genomfört sin stora sexualsadistiska dröm; mord i en ubåt - precis som sms angivit innan.
Det ter sig som mementos (trosor, strumpbyxor, avskurna hårtestar/lockar) och jag tror att han inte hade tänkt sig det skulle återfinnas under golvplattorna.
Det har ett värde för honom kopplat till just ubåten (att minnas och fantisera) och han inte den förste som korkat nog gjort minnesmonument från offret, en del bygger altare hemma t.o.m.
Begär vinner över förnuft.
Om ubåtens bärgande. Om inte kanske han på nåt sätt ville komma åt sakerna. Han är nog medveten om sportdykarna kring Freya..
Om den bärgats och återgått i föreningens regi - just pick it up.
Man får väl ändå utgå från att han tänkt sig genomgå en rättegång och klarat sig med minimalt straff om inte kroppsdelar flutit upp eller hittats.

Planlagd sänkning äller inte, det var då torson flöt inn till land det värkligen sket sig för Madsen. Om hans plan var att segla hem och tvetta båten( i hop med sin exotiska skurkärring? ) äller om det var att sänka den. Då Kims kvarlevor hittades var han körd.
Citera
2018-03-13, 18:03
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Han trodde att han hade genomfört det perfekta brottet och skulle klara sig utan att misstankarna föll på honom.

Med ubåten på grunt vatten kanske han räknade med att han själv skulle kunna bärga den vid lämpligt senare tillfälle.
Ja, han har sänkt sin bäbis innan för mindre allvarliga saker än detta. Han verkar också se Nautilus som en förbannelse, att den inte helt uppfyller det han ursprungligen haft visioner om.

PM är mannen som går vidare - han bygger en fjärde. Nåt storslaget vackert i ubåtsväg som får omgivningen att häpna. Som en Fenix som reser sig ur askan.
Citera
2018-03-13, 18:06
Medlem
develis avatar
Citat:
Planlagd sänkning äller inte, det var då torson flöt inn till land det värkligen sket sig för Madsen. Om hans plan var att segla hem och tvetta båten( i hop med sin exotiska skurkärring? ) äller om det var att sänka den. Då Kims kvarlevor hittades var han körd.
Bättre kan du, utmana mig.

Att bara segla hem och tvätta ubåten låter allt billigt du med tanke på allt slask och att polis givetvis skulle snabbt vara honom i hasorna.
Citera
2018-03-13, 18:08
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 80231
Vilka golvplattor?

Denna tråd blir bara snurrigare och snurrigare. MAn inser att det finns ett antal Madsens ute i det fria.
"Et nyt foto viser størknet blod på en af gulvpladerne i messen, ligesom der blev fundet blod på toilettet. Under en gulvplade af metal fandt politiets teknikere et par sorte trusser med blondekant, der havde tilhørt Kim Wall. Der blev også fundet et par sorte strømpebukser. De var vendt på vrangen og havde flere skader."
live bt

"Da man løfter de metalplader, der udgør bunden i ubåden, finder teknikerne nogle sorte dametrusser. Ifølge anklageren har Peter Madsen erkendt, at det er Kim Walls trusser.
- Trusserne har flere skader, konstaterer anklageren.
Derudover finder man også nogle sorte strømpebukser, som er vendt på vrangen, og hårtotter, der fremstår afskåret eller klippet, oplyser anklageren."
live eb
Citera
2018-03-13, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 80231
Vilka golvplattor?

BT Live:
Et nyt foto viser størknet blod på en af gulvpladerne i messen, ligesom der blev fundet blod på toilettet. Under en gulvplade af metal fandt politiets teknikere et par sorte trusser med blondekant, der havde tilhørt Kim Wall. Trusserne var beskadiget tre steder. Der blev også fundet et par sorte strømpebukser. De var vendt på vrangen og havde flere skader.
Citera
2018-03-13, 18:12
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Bättre kan du, utmana mig.

Att bara segla hem och tvätta ubåten låter allt billigt du med tanke på allt slask och att polis givetvis skulle snabbt vara honom i hasorna.

Jag tror inte han räknade med detta. Han blev påkommen alldeles för tidigt, det var i grund och botten hans enda problem. (om man bortser från att Kims kvarlevor hittades.)
Citera
2018-03-13, 18:17
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag tror inte han räknade med detta. Han blev påkommen alldeles för tidigt, det var i grund och botten hans enda problem. (om man bortser från att Kims kvarlevor hittades.)
Tror du verkligen att han trodde att han inte skulle bli "efterlyst" samma natt med tanke på pojkvän och party och att det handlade om en intervju - väl dokumenterad av andra när de far iväg?

Han har inga problem med att synas vilket sammanfaller helt med att sen dra en story om en sorglig olycka.

Jag gjorde en editering med komplement för jag skickade för snabbt.
"Det ter sig som mementos (trosor, strumpbyxor, avskurna hårtestar/lockar) och jag tror att han inte hade tänkt sig det skulle återfinnas under golvplattorna. Det är gömt och han hade likaväl kunnat stoppa det i en påse likt allt annat.
En inhyrd scanner hade han nog inte i åtanke om nu detta hjälpte polis att hitta sakerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in