2018-03-13, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Ja det märkliga är ju at dom här smsen blev skrivna på engelska. Hadde varit interessant at veta om Kim hadde för vana att skriva på engelska til sin pojkvän?
Nuförtiden är det vanligt att svenskar och danskar talar engelska med varandra. Framförallt den yngre generationen.
En danska talade engelska med mig hela tiden, av bara farten antar jag, för jag svarade henne hela tiden på svenska.
Och det förstod hon ju.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-03-13 kl. 22:31.
Citera
2018-03-13, 22:41
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Nuförtiden är det vanligt att svenskar och danskar talar engelska med varandra. Framförallt den yngre generationen.
En danska talade engelska med mig hela tiden, av bara farten antar jag, för jag svarade henne hela tiden på svenska.
Och det förstod hon ju.

För all del engelskan har ju blivit den nya latinen, men endå. Så jävla svårt kan det vel inte vara att kommunisera mellan danskar och svenskar., dom levde ju ihop.
Citera
2018-03-13, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
För all del engelskan har ju blivit den nya latinen, men endå. Så jävla svårt kan det vel inte vara att kommunisera mellan danskar och svenskar., dom levde ju ihop.
Jag tror att de alltid talade engelska med varandra. Ett språk båda behärskade. Eller så skrev de alltid på engelska till varandra bara. För att det var det enklaste,snabbaste sättet att bli förstådd.
Citera
2018-03-13, 22:46
Medlem
MegaSkurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Om inte torsoen flutit upp, särskilt i det skick den var, kanske vidare eftersökningar i Köge bukt aldrig vidtagits. Madsen aldrig häktats och därmed ubåten inte undersökts.

Skrämmande tanke.

Förutom att man fattade misstanke om PM direkt när han kom i land, två veckor innan man hittat torson, och plockade in honom med en gång...

Citera
2018-03-13, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaSkurt
Förutom att man fattade misstanke om PM direkt när han kom i land, två veckor innan man hittat torson, och plockade in honom med en gång...

Jag vet.
Citera
2018-03-13, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaSkurt

Om en kvinna försvinner och den man hon senast sågs med kommer iland ensam med blodspår på näsan, det är väl inget misstänkt där inte.......
Citera
2018-03-13, 23:05
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
"Ett nytt foto visar massivt av blod på en av golvbrädorna i mässen, precis som blodet som hittades på toaletten. Under en metallplatta hittade polis tekniker ett par svarta spetskantade trosor som tillhörde Kim Wall. Ett par svarta strumpbyxor/tights återfanns också. De var vända på avigsidan och hade flera skador. "live bt"

"Då man lyfter metallplattorna som utgör botten av ubåten, hittar teknikerna ett par svarta damtrosor. Enligt åklagaren har Peter Madsen medgett att det är Kim Walls trosor.- Trosorna har flera skador,konstaterar åklagaren.
Dessutom finns det också några svarta strumpbyxor som har blivit vända ut och in och hårslingor som verkar vara avskurna eller avklippta, säger åklagaren. "live eb"

Jag sov genom livesändningarna. Och sedan dess är jag översköljd av massor med ny, helt motstridig information mot vad som framkommit tidigare via skvallerblaskorna. Hjärnan känns som en tvättmaskin med en massa tvätt som centrifugeras just nu.
Det här var ny och väldigt intressant information.Som kastar lite nytt ljus över saken.
Det här indikerar på att Madsen verkligen trodde att Polisen skulle köpa hans förklaring iallafall inledningsvis och inte häkta honom direkt.
Ja, det är ett sammelsurium av detaljer.
Med reservation att det inte är ur FUP så man har alla detaljer så är det oavsett helskumt när han varit så redig att dumpa allt annat.
Citera
2018-03-13, 23:10
Medlem
Lite o.t., men i detta fallet överlevde offret.

Denna historien ger mig lite "tröst" med tanken på att hon, som Alison, kanske inte kände smärta efter et lite tag.

https://newcastleadvertiser.co.za/40889/hijacked-raped-stabbed-and-still-standing-strong/
Citera
2018-03-13, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, det är ett sammelsurium av detaljer.
Med reservation att det inte är ur FUP så man har alla detaljer så är det oavsett helskumt när han varit så redig att dumpa allt annat.
Misstanken om att PM hade tagit troféer har varit med i tråden hela tiden. Men också tanken om att han i tidsbrist och pga utmattning slarvade på slutet med smågrejer. Men det här (med reservation) indikerar starkt på att PM trodde att han kanske skulle komma undan. Och själv bärga Nautilus. Medans polisen letade efter KiM skulle PM dyka ned och kolla läget (och samtidigt hämtat troféerna). Om det här verkligen stämmer är det seriemördar-profil på Madsen. Jag förmodar att polisen letat på samtliga adresser med anknytning till PM efter liknande troféer.
Nu sprang visst fantasin iväg med mig igen.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-03-13 kl. 23:30.
Citera
2018-03-13, 23:30
Medlem
PhDSalanders avatar
Om inte kroppen hade hittats - vilken bevisning hade funnits då för att fälla Madsen utom rimligt tvivel för mord?

Teknisk:
DNA- Blod och vävnadsrester från Kim på Madsens kropp och kläder

Rivmärken och rodnader på PMs kropp = ev med dna från Kim

Sperma i underkläderna på Madsen - ses i ljuset av indicierna på sexualsadistiskt motiv medvutgångspunkt i filmerna innehållande äkta mord på kvinnor, Madsens särskilt perversa och avvikande sexualitet, många sexuella kontakter

Brottsplats: DNA- Blod och vävnadsrester från Kim i ubåten = bevis för att personen sannolikt har bragts om livet eftersom den är försvunnen

Sannolikt utom rimligt tvivel bevis för att styckning av kropp försiggått = personen är död

Fynd: Kims trosor, strumpbyxor, hårtussar och hårsnodd, kontaktlins i ubåten.

INDICIER - luckan kan inte ha fallit igen , den svajar inte vid öppen.
Vittnesmål kollega , experter
Madsens förklaring nr 1 hålslagen

Avgasförgiftning osannolik eftersom dödande mängd avgaser inte kan uppstå på det sätt PM beskrivit
( samt detta scenario tillkom efter att kroppsdelarna (huvudet) hittats , så går bort)

Fler indicier på mord:

Ubåten har medvetet sänkts som försök till att dölja brottsplats

Lögnerna

Problem: bevisa planering

Säkert glömt något.

Hade det räckt?
Senast redigerad av PhDSalander 2018-03-13 kl. 23:33.
Citera
2018-03-14, 00:16
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nja, jag var nog otydlig. Gällande personlighetsstörningar alt. psykopati står jag nog på ganska fast mark utan att gå in närmre på det. Men tack för länkarna!
Jag menar att förankra det du tänker på utifrån PM alltså.

Edit. Vill dock lägga en passus på Vaknin som ultimat källa. Sök och du skall finna...
Skitsnack. Du står på ett gungfly. Du menar att PM:s psykopatgener kommer från fadern. Sedan talar du om att fadern är svartsjuk. Du sätter likhetstecken mellan att vara nazist och att vara psykopat. Suck. Du verkar självlärd på ett sätt som antyder selektering av info i riktningar som du själv bestämmer. Totalt fel ute är du, tillsammans med kära Otto. Förmodligen är du väl övertygad om att Trumph är psykopat? Eller?
Citera
2018-03-14, 00:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet3
Skitsnack. Du står på ett gungfly. Du menar att PM:s psykopatgener kommer från fadern. Sedan talar du om att fadern är svartsjuk. Du sätter likhetstecken mellan att vara nazist och att vara psykopat. Suck. Du verkar självlärd på ett sätt som antyder selektering av info i riktningar som du själv bestämmer. Totalt fel ute är du, tillsammans med kära Otto. Förmodligen är du väl övertygad om att Trumph är psykopat? Eller?
Men hur många förklaringar behöver du?
1. Jag vet inte ett dugg om hans far var psykopat. Har inte ens spekulerat.
2. Jag vet inte ett dugg hur PM hamnat med poängen på skattningsskalan.
3. Det är väl för fan inte likhetstecken mellan nazister och psykopater per automatik.

Jag vet däremot att han haft en för djävlig uppväxt som garanterat skadat honom, gubben verkar inte klok.
Fakta är via Madsen via Bjursing och Donald Trump skiter jag högaktningsfullt i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in