2018-03-14, 10:48
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
Haha, nej, för de hade han ju i princip redan skrämt bort? vad hade han på kontot, 3 spänn?

Han fick 5000 från en sponsor samma sommar i alla fall, och han hade många föredrag hela sommaren. Visst hade han dålig ekonomi, men de tre kronorna var, för ordningens skull, på hans privata konto - inte firmans.
Citera
2018-03-14, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
M hade ju konstant dålig ekonomi, så OM han har gjort det här så kan det vara en förklaring. Inte en ursäkt, men en förklaring. Han kanske var desperat? Eller så var det "två flugor på smällen" - eget "nöje" och dessutom betalt efteråt...

Jag kan i alla fall säga att om något så vill PM inte att den där (hypotetiska) filmen kommer ut. Det kvittar ju om han maskerat sig, man hade garanterat känt igen KW på den. Och vem som var tillsammans med henne, ja, det vet vi ju.
Citera
2018-03-14, 10:52
Medlem
Citat:
Han fick 5000 från en sponsor samma sommar i alla fall, och han hade många föredrag hela sommaren. Visst hade han dålig ekonomi, men de tre kronorna var, för ordningens skull, på hans privata konto - inte firmans.
5000?! Jag hoppas du menar 50 000?
Citera
2018-03-14, 10:55
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Haha, absolut, det är där fokuset ska ligga, på vilket språk KW väljer att använda till sin kille. Inte på PM:s filmer med halshuggningar, hans spett han ville döda en tjej med, hans planer på att gömma ett lik i Kugebukten, hans extremt aggressiva beteende. Hans ERKÄNDA styckning, hans lögner om händelsen. Nej, KW:s språk som inte på något sätt skiljer sig från mängden, det är där fokuset ska ligga, bra att du håller oss i schack Merwinna!

Om du läser lite bättre, ser du att jag har skrivit inlägg om flera olika ämnen denna förmiddag, inklusive snuff-filmer och grillspett-SMS.

Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jisses....... så att skriva "jag älskar dig" är enbart normalt om man vet man ska dö?
Sök hjälp.

Det är i alla fall inget man behöver skriva under ett viktigt jobbmöte. Och observera att det var FYRA SMS av samma dignitet plus flera MMS (foton). Hon kan inte ha lyssnat på vad M sa överhuvudtaget. Jag vet av erfarenhet att man kan känna ilskan stegra sig i en, när man blir behandlad så. Och tänk också på att detta var en man som länge varit väldigt pressad. (Vilket K borde ha vetat om hon gjort någon research alls. Hon kanske inte kände till konceptet i och för sig...)

Nästa gång någon gör det mot mig, ska jag ta det som en invit till att repetera kursen "Anatomi 1 A - dissektion i praktiken"
Senast redigerad av Merwinna 2018-03-14 kl. 10:59.
Citera
2018-03-14, 10:56
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
5000?! Jag hoppas du menar 50 000?

Nej, 5000 DKR. Det var från en sponsor som sammanlagt gett honom hundratusen DKR, minns inte hans namn nu men kan söka om det är viktigt.
Citera
2018-03-14, 11:10
Medlem
Citat:
Nej, 5000 DKR. Det var från en sponsor som sammanlagt gett honom hundratusen DKR, minns inte hans namn nu men kan söka om det är viktigt.
Haha, okej. 5000 fick jag från en ICA Nära när jag skulle arra en studentfest, tog ett möte och ett mail. Att han fått in så mycket pengar på hela sommaren i samarbeten är ju otroligt!
Citera
2018-03-14, 11:11
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Madsen har huvudrollen i filmen om hans liv - såväl i verkligheten som i kommande filmatiseringar. Han njuter samvetslöst av all uppmärksamhet. Att han inte vill prata om Kims död handlar inte om hänsyn till hennes anhöriga - det rör enbart om hans ego där han vill behålla filmen om hennes utdragna dödskamp i sitt huvud.

Han berättar att han känner hennes ande och spelar spirituell. Han tror sig kunna mästra allt och alla.

Han ser en njutning av att vara i centrum och han förstår att det han gjort är fruktansvärt vedervärdigt grymt. Därför vill han avleda alla från hur Kim dog och istället fokusera på att inte svara direkt på brännande frågor. Inom sig njuter han av sitt personliga forskningsprojekt. På köpet har han mat, husrum och internationell uppmärksamhet i massmedia. Han är nog ganska nöjd med tillvaron.

Fast det där har han ju redan förklarat. Han tror inte på några andar (han tror på vetenskapen och han är uttalad ateist), men han skrev så (att han känner Kims ande och att hon inte är arg) till Kims väninna Ms. Ching-Chong för att underlätta för henne. M vet ju att anpassa budskapet till mottagaren.
Citera
2018-03-14, 11:12
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Haha, okej. 5000 fick jag från en ICA Nära när jag skulle arra en studentfest, tog ett möte och ett mail. Att han fått in så mycket pengar på hela sommaren i samarbeten är ju otroligt!

Nej. Det var från EN sponsor, vi vet inte hur mycket han fått av andra. Men det finns säkert ett bokslut någonstans om det är viktigt.
Citera
2018-03-14, 11:19
Medlem
Citat:
Nej. Det var från EN sponsor, vi vet inte hur mycket han fått av andra. Men det finns säkert ett bokslut någonstans om det är viktigt.
Det var ju du som tog upp det som ett exempel på att hans ekonomi kanske inte var så dålig som de tre kronorna på kontot visar så visst rota fram ett bokslut om du vill. Vad jag ville få sagt är att om 5000 är en siffra som nämns i sammanhanget är det snarare ett tecken på problem än att det går bra.
Citera
2018-03-14, 11:23
Medlem
Citat:
Fast det där har han ju redan förklarat. Han tror inte på några andar (han tror på vetenskapen och han är uttalad ateist), men han skrev så (att han känner Kims ande och att hon inte är arg) till Kims väninna Ms. Ching-Chong för att underlätta för henne. M vet ju att anpassa budskapet till mottagaren.
(ordet du letar efter är manipulera, du vet, något som en som beskrivs som "manipulativ" gör. Ljuga för att få någon på sin sida..)
Citera
2018-03-14, 11:28
Medlem
Citat:
Visst är det konstigt att de - om det nu var åklagaren eller de som skrev referaten som var luddig/a - inte kunde konkretisera detta! Det är ju sensationellt om det faktiskt fanns ett lönnfack under golvet, där M gömde dessa saker. Och i så fall går det inte att komma ifrån att de var troféer för honom. Men det konstiga är, att efter röntgen av N så gick polisen ut med att de inte hittat några lönnfack?
En metallplatta så man kan öppna ett plant golv i ett rör vilket jag antar att det rör sig om, är knappast att betrakta som lönnfack.
Citera
2018-03-14, 11:37
Medlem
MegaSkurts avatar
Citat:
Hon fipplade nog med mobilen hela tiden däruppe i tornet, när han försökte förklara saker för henne. Skickade naiva, enfaldiga meddelanden...

Jag har undrat lite, om detta beteende kan ha varit det som slutgiltigt triggade M? Att allt började med en berättigad ilska, och kanske förakt för hennes barnslighet och nonchalans?

En hyfsat långsökt teori, särskilt med tanke på att han redan visste att ubåten skulle vara i obrukbart skick efter seglatsen, då han tidigare redan bokat av seglatsen med sina kollegor som var planerad till fredagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in