Citat:
Ursprungligen postat av
in84ever
Jag tror mer "hoppas".
Hoppas, hoppas , hoppas!
Hoppas, HOPPAS!!x
...hoppas...
Du är lite väl genomskinlig i din "analys". Ditt hätska utfall i en annan tråd sa allt. Jag förstår att du inte vill att AfS ska komma in i riksdagen 2018 eller kanske aldrig. Men ta du och tänk om. Som det varit hittills så har det varit 7 partier som tyckt olika om allt utom i invandrarfrågan. Vore det inte bra om det kommer in ett eller kanske två partier till i riksdagen som kanske tycker olika om massa saker men tycker lika i invandringsfrågan? Tänk att få STÖD av ett annat parti när man debatterar med landsförrädarna i riksdagen.
Bortsett från 100% så finns det ju inte ett begränsat antal väljare till alla invandringskritiker. Ca 70-80% är emot invandringen. Ju fler partier som kommer in och ju större dessa blir desto mer normaliseras det.
Nja, då har du nog tolkat mig totalt fel då.
Det jag absolut inte HOPPAS, är att AfS landar mellan 0.2%-3.9%. Det är mycket bättre om de inte snor ut röster utanför riksdagen, där de inte kommer att få någon som helst verkan. Det är något som AfS:are här i tråden inte förstår sig på.
Däremot, mycket hellre att AfS når riksdagen 2018 än inte, givet att de når en kritisk massa av röster. Jag tror att AfS kommer att nå riksdagen 2022 oavsett. Men det jag är rädd för är att de snor ut röster från SD ur riksdagen och ger S/C/L/MP/V majoritet. Då mina vänner, har vi ytterliggare en miljon migranter att hanskas med 2022. Men som sagt, den logiken förstår ni inte.
Även om SD och AfS är i riskdagen. Så måste M pressas till att kräla på golvet, först då har VI en majoritet i riksdagen.