Citat:
Ursprungligen postat av
rough-justice
Jag håller för övrigt med om att AfS kommer stoppa flödet av väljare från SD till NRM. Det gör inte mig till någon NMR:are. Jag bara konstaterar att det ser rätt logiskt ut - utan att lägga in mina egna värderingar.
Ja, även jag håller med om att AfS kommer fånga upp en del väljare som annars hade gått till NMR.
Min motsättning till inläggen som diskuterades i din citering var att det skulle vara en taktisk konsperation med syftet att försvaga NMR. Finner alltså det mycket osannolikt.
Men att det kommer bli en konsekvens av lanseringen är ju troligt men inte att det är det som är meningen.
AfS vill föra sin politik och hade nog inga större funderingar och ambitioner att försvaga NMR.
För övrigt kan jag tycka att det är lite synd att det kommer bli så då jag inte skulle ha något emot ett starkare NMR även om jag personligen kommer lägga min röst på AfS.
Ser inte riktigt NMR som något som ska vara i riksdagen däremot så fyller dom en viktig funktion på gatan och ett starkare NMR som hade kunnat finnas i bakgrunden och sköta det smutsiga grovjobbet på de ställen politiken inte når är minst lika viktigt som ett starkt nationalistisktparti i riksdagen.
Därför synd att det kommer bli så, däremot om man blickar mot en framtid där AfS har lyckats, SD är så försvinnande små som dom förtjänar så kommer istället AfS blöda till NMR. Blir väl en något fördröjd tillväxt av NMR men utan ett mer realistiskt alternativ än SD så kommer Sverige krascha ändå, med eller utan NMR.