Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-13, 19:17
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Kan nog vara så! Men hur ska en vanlig person på den svenska landsbygden i huvud taget få reda på att de finns?
Ursäkta mig men där kommentaren var ju jämförbar med Batras lantiskommentar.
https://www.youtube.com/watch?v=nM-ByPAD48w
Men för säkerhets skull svara jag ifall du inte var ironisk. Vi har internet.
Citera
2018-03-13, 19:24
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Ursäkta mig men där kommentaren var ju jämförbar med Batras lantiskommentar.
https://www.youtube.com/watch?v=nM-ByPAD48w
Men för säkerhets skull svara jag ifall du inte var ironisk. Vi har internet.
Helt felaktig jämförelse. Hur bra tycker du att skattesänkarpartiet MED har nått ut trots internet? Trots att en väldigt stor andel skulle vilja se sänkta skatter(Måste ju vara en stor andel moderater som egentligen skulle föredra MED-politik framför M-politik).

Partiets anonymitet kommer vara partiets i särklass största problem. Det näst största problemet för partiet skulle jag säga är att folk som sympatiserar med partiet ändå inte vill lägga sin röst på ett parti som inte kommer in i riksdagen.
Citera
2018-03-13, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Kan nog vara så!

Men om man tittar på twitter för att ta ett exempel, max ett par hundra reaktioner på inläggen från Gustav och Jessica. Väldigt lite i pk-media också, om det nu ska vara en parameter.

Misstror inte att det är många som säkert skulle kunna tänka sig att rösta på detta parti. Men hur ska en vanlig person på den svenska landsbygden i huvud taget få reda på att de finns?

Ja de måste dra igång en valkampanj snart så att de får lite mer uppmärksamhet. Det bör inte vara särskilt svårt, sätt upp lite affisher i tunnelbanan i stil med vad SD gjorde så kommer säkert massa vänsterfolk riva ned dem, kräva att de tas bort osv = uppmärksamhet.
Senast redigerad av TheStriptease 2018-03-13 kl. 19:32.
Citera
2018-03-13, 19:34
Medlem
MrSkargards avatar
Vi kanske ska låta partiet inleda sin valkampanj på allvar innan vi avfärdar deras chanser att få uppmärksamhet.
Citera
2018-03-13, 19:37
Medlem
Kwatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasonlives
Så det är inte arbetsbrist i vissa yrken? Och en lösning på detta är att ta bort mer människor så behovet av jobb minskar. Om jag förstår dig rätt. Vi ska alltså lösa arbetsbrist med att minska antalet jobb.

Arbetsbrist är ett skäl som arbetsgivare kan använda när de säger upp en anställning och det betyder att det är brist på arbete, inte på arbetskraft.

Generellt sett finns det många anledningar till att invandring inte hjälper mot arbetskraftsbrist. Även en arbetande invandrare kräver vård och andra resurser. Det innebär att invandraren skapar behov av mer arbetskraft.

Citat:
Ursprungligen postat av Jasonlives
Hittade detta från Markus Jonsson:
"Vi vill även gå igenom samtliga uppehållstillstånd som beviljats sedan år 2000 och utvisa de som ljugit eller mutat sig till uppehållstillstånd, levt på bidrag en ansenlig del av sin vistelse, inte lärt sig svenska eller varit kriminella."

Här ställer jag flera frågor. Hur ska man kunna visa att någon har ljugit, och hur i hela friden visar man att någon mutat sig till ett uppehållstillstånd. Inte så att det står på deras ansökan.

"bidrag en ansenlig del av sin vistelse". Här behövs lite bättre definierat vad de menar.
"inte lärt sig svenska" Svenskaprov kan jag absolut köpa, efter en viss tid i Sverige.
"varit kriminella". Vad har man för definition där? Om man någon gång i livet varit dömd för brott? Och det är ju urkorkat. Ingen ska straffas för tidigare synder. Det är en grund i hela rättssystemet.

Ursäkta, men mycket låter som massa humbug för att få anledningar att kasta ut så många invandrare som möjligt.

Jag tycker att du är korkad, för att använda ditt eget språkbruk. Det är inget fel på något av de förslag som du citerar. Nästan alla länder på jordens yta tillämpar redan sådana regler. Sverige är undantaget som har svikit alla som faktiskt har rättigheter här bara för att följa sjuka och destruktiva idéer som aldrig har fungerat och aldrig kommer att fungera.
Citera
2018-03-13, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan
Helt felaktig jämförelse. Hur bra tycker du att skattesänkarpartiet MED har nått ut trots internet? Trots att en väldigt stor andel skulle vilja se sänkta skatter(Måste ju vara en stor andel moderater som egentligen skulle föredra MED-politik framför M-politik).

Partiets anonymitet kommer vara partiets i särklass största problem. Det näst största problemet för partiet skulle jag säga är att folk som sympatiserar med partiet ändå inte vill lägga sin röst på ett parti som inte kommer in i riksdagen.

Det beror på att MED har fel strategi. De tror att de ska bli populära genom att ha bäst åsikt i alla sakfrågor, medan de i själva verket är trista och intetsägande som karaktärer. Därför växer de inte. Kasselstrand kommer försöka vara en Sveriges Donald Trump (med avseende på anti-etablissemang osv.), dvs. allt annat än intetsägande. Det gör att AFS har mycket bättre förutsättningar än MED att komma in i riksdagen i årets val.
Citera
2018-03-13, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Edt.cat.
Varför skulle han? Ek har lämnat SD. Min poäng med mitt inlägg är att om man vet vem Ek är, så är det inte det minsta förvånande att han lämnade SD o gick över till sina - ordagrant - vänner i AfS.
Sorry, typo, det skulle stått "hamnat", allstå spekulativt, OM han stannat kvar i SD.
Citera
2018-03-13, 19:43
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gnuling
Det beror på att MED har fel strategi. De tror att de ska bli populära genom att ha bäst åsikt i alla sakfrågor, medan de i själva verket är trista och intetsägande som karaktärer. Därför växer de inte. Kasselstrand kommer försöka vara en Sveriges Donald Trump (med avseende på anti-etablissemang osv.), dvs. allt annat än intetsägande. Det gör att AFS har mycket bättre förutsättningar än MED att komma in i riksdagen i årets val.
Det håller jag med om. AfS taktik kommer att fungera bättre. Vi ska dock inte glömma att MED för nuvarande ligger på 0.5-0.7% i åtminstone Sentio. Det är inte helt fy skam.

Frågan är bara hur mycket extra Donald Trump taktiken kan ge AfS om AfS aldrig bjuds in i debatter. Liksom, varför skulle en PK-mediekanal bjuda in AfS i en debatt mot liberalerna istället för SD?
Citera
2018-03-13, 19:45
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:

Kanske var lite off, sorry. När det gäller SD/AfS så har de flesta jag pratat med inte gillat uteslutningen av SDU, anser SD vandrar mot mitten och är ganska bleka. De som är förbannat trötta på dagens politiker och vill prata är ofta SD:are och då kommer ju AfS upp ganska fort.
Vilket ger ringar på vattnet. Sedan hjälper ju Fria tider till lite med "Många rätt i Alternativ för Sveriges program". Som har stått överst i flera dagar.
Tror, men då gissar jag bara. Moderater pratar inte på samma sätt om uppstickare även om det naturligtvis förekommer.

Men som sagt vi får se.
Citera
2018-03-13, 19:50
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Kanske var lite off, sorry. När det gäller SD/AfS så har de flesta jag pratat med inte gillat uteslutningen av SDU, anser SD vandrar mot mitten och är ganska bleka. De som är förbannat trötta på dagens politiker och vill prata är ofta SD:are och då kommer ju AfS upp ganska fort.
Vilket ger ringar på vattnet. Sedan hjälper ju Fria tider till lite med "Många rätt i Alternativ för Sveriges program". Som har stått överst i flera dagar.
Tror, men då gissar jag bara. Moderater pratar inte på samma sätt om uppstickare även om det naturligtvis förekommer.

Men som sagt vi får se.
No problemas.

Hade ju varit intressant att få se en opinionsundersökning på vad SDs väljarbas tyckte om SDU uteslutningen. Då hade vi också fått en bild på hur stor andel SD-väljare som gillade den mer radikala approachen(dvs AfS).

Sentio-resultatet som kommer nu ska som sagt bli riktigt intressant att se. Tänk om de skulle få 2% i första opinionsmätningen nu efter lanseringen.....
Citera
2018-03-13, 19:59
Medlem
Kwatos avatar
Citat:
Liksom, varför skulle en PK-mediekanal bjuda in AfS i en debatt mot liberalerna istället för SD?
Tre skäl som passar dem väl:
  • Det är festligt att bidra till splittring av motståndaren.
  • Nyhetens behag: Här ska ni få se något nytt och galet!
  • Om de inte låter AFS synas så överlåter de till andra mediebolag att stå för det nya, och det agerandet gör de egna kanalerna tråkiga.
Citera
2018-03-13, 20:01
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Liksom, varför skulle en PK-mediekanal bjuda in AfS i en debatt mot liberalerna istället för SD?

För att SD skulle då tappa till AfS som vissa här tror? Varför i helvete skulle ljugmedia vara emot att 1-3% bortkastade röster?

Men ljugmedia har nog samma åsikt som jag. Ju mer exponering AfS tokstollorna får desto bättre för SD. Då kan ju SD hävda att deras nolltolerans verkligen fungerar, osv osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in