Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-13, 07:16
Medlem
Amors avatar
Känns som ett superfiasko detta? I princip noll genomslag på mina sociala medier. Ingen jag känner har hört talats om lanseringen.
Citera
2018-03-13, 07:22
Medlem
Vadaadaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
SVT och SR kan vara en (ny) organisation som sköter administrationen av plattformen. Den nya org. kan ha olika avdelningar

Nyheter och Samhälle (inkl. debatt, reportage, fördjupning, granskning osv)
Ett sätt att bygga en ny Public Service kunde vara att det finns en plattform dit vem som helst (journalister) kan "submita" artiklar, nyheter och debatter. När man lägger till något så får man betalt och där har vi presstödet.
Godkända journalister kan utses genom att denne är knuten till någon media som har regelbunden utgivning (Aftonbladet, Granskning Sverige, Nya tider, DN, NTV etc).

En frilansjournalist som vill göra ett svältreportage från Afrika kan vända sig till exempelvis Aftonbladet eller Granskning Sverige och höra om dom vill köpa in reportaget för att "submita" det till Public Service plattformen.

Samhällsinformation
Det behövs en avdelning för samhällsinformation. Den kan bestå av ombud från olika organisationer (polisen, Räddningsverket etc) som regelbundet uppdaterar gällande information och går ut med larm akut i tv, radio och på webben.

Nöje
Lite kul måste man ha. Man kan ha en fredagsfilm som röstas fram av folket. På Lördagar så kan man ha ett serieavsnitt från en serie som röstas fram av folket. På söndagar kan man köra en film eller avsnitt av någon natur- eller samhällsdokumentär, som givetvis också röstas fram av folket.

Barn
Barn får 30 minuter barnprogram varje dag som barnen tillsammans med vuxna röstar fram.

Här får ni Afs en fin liten grund att jobba utifrån på en ny public service. Det jag skulle tycka är mycket viktigt är att public service TOTALFÖRBJUDER spridning av religiösa budskap. Oavsett vilken religion det handlar om. Om jag får önska så skulle jag vilja ha med den här avdelningen också:
Utbildning, vetenskap och forskning
Här publicerar universitet, forskare osv material som lätt kan granskas av journalister där journalister direkt kan kritisera, ifrågasätta osv.

Till detta kopplas ett internetforum där medborgare anonymt (om man så vill) kan diskutera alla program i alla avdelningar helt fritt.

Glöm inte kulturen!
Hela Sveriges befolkning betalar stora summor för kultur, men då de flesta kulturella institutioner ligger i Stockholm har relativt få möjlighet att kunna avnjuta denna.

Man skulle t.ex. kunna Tv-sända pjäser från Dramaten, samt klassisk musik, opera, balett,…
Om Metropolitan i New York kan göra det borde rimligtvis även vi kunna göra det.

Detta skulle dessutom vara en billig men ändå högkvalitativ TV-produktion, då det mesta är redan betalt för.
Citera
2018-03-13, 07:30
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baertling
Så man ska inte rösta för det man tror på, utan bara för det som det finns stöd för hos övriga partier?
Dags för dig att bryta ihop och komma igen...
Tror du på minskad invandring så är SD enda realistiska alternativet.
Minskad invandring är nyckeln till möjligheter till minskad skatt.
Politik är att få saker gjorda.

AFS kommer leda till ökad islamisering och högre invandring, inte lägre. Det är ironin med ert vurmande för fluortanten.
Citera
2018-03-13, 07:34
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Förutom att moderater, centerpartister och kanske KD med största sannolikhet stöder platt skatt.
Nej det gör de inte, däremot stödjer de islamisering.

Inför vi platt skatt så kommer flera av AFS andra löften inte kunna genomföras då budgeten måste vara balanserad.
Citera
2018-03-13, 07:36
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HedgeZero
Om inte Kasselstrand kunde samarbeta med SD förut? Varför skulle det gå bättre nu?

Noterar att Nya Dagbladet, Samnytt och Svegot okritiskt rapporterar om allt som har med AfS att göra.

Vad ska dom göra när gammelmedia börjar granska SDUs räkenskaper? Varför AfS skryter om att ingen ska plocka ut arvoden före de blivit invalda i riksdagen? Varifrån kom pengarna till Kasselstrands MBA i Singapore?

Varför är SDU tömt på pengar?
Kasselstrand har en god vän i Ryssland. Han har jobbat åt Putlerlierade företag i Finland bla.
Citera
2018-03-13, 07:37
Medlem
sebno1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Känns som ett superfiasko detta? I princip noll genomslag på mina sociala medier. Ingen jag känner har hört talats om lanseringen.

Tror nog på att den riktiga valkampanjerna inte har startat än, vet inte varför det inte har startat på riktigt ännu då det brukar starta i september ett år innan valet men i år tycker jag det är väldigt lamt valår.

Sedan att SD själva har bäddat för det här kommer väl inte som någon chock för någon precis, sedan kan jag inte förstå hur folk kan tycka alternativt för Sverige kan skada SD? Partierna är ju sådana motpoler att det lyser igenom.

Stockholmsparti - Skåneparti
Konservativa - socialkonservativa
Utbildade - "outbildade"
Egna företagare - arbetare
agiatorer - bekväma

Och den här lista kan ju egentligen göras rätt lång och alla partier har ju falanger och falangstrider men tyvärr har ju SD sin policy att man utesluter "rasister" men detta har ju använts vind för våg och då kommer alltid ett nytt parti segla upp antingen som 1-2% parti eller ett 7-8% parti.
Det är bara att titta på alliansen och vänstern för att få facit där vänsterpartiet i grunden är skapat av uteslutna socialdemokrater för att V-falangen var för radikala, KD skapades då deras röst i högern att försvunnit helt.
Citera
2018-03-13, 07:38
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Det beror ju på hur smart Afs spelar. Går man ut med lagomt provocerande förslag eller kampanjer finns det nog många journalister i sin iver att smutskasta alla till höger som kommer ge dem massa gratis uppmärksamhet. Det skulle inte förvåna mig ifall en exakt kopia på SD's tunnelbana kampanj skulle lyckas.

Rent allmänt spyr du bara massa skit. "KGB-hanterare", jaja, snyggt argument. Det du kallar politisk analfabetism och politisk tondövhet är ju något som AFS har gjort en undersökning på, och där det tvärtom visar på att det finns utrymme för ett mer invandringskritiskt parti i stil med AFS att växa.
Nej det gör det inte, AFS kommer bli helt ignorerade.
Så Kasselstrand har inte jobbat åt ryskägda intressen i Helsingfors?
Citera
2018-03-13, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Detta är ett typiskt vänsterexempel. Om du tänker ett varv till och säger invandringen kostar men det gör även alkoholproblem. Så de är en kostsam grupp invandrare då måste de andra kostsamma gruppen som alkoholproblem ingår i vara enbart svenskar.

Finns nog ungefär lika stora problem i båda grupperna så dessa går inte att jämföra.
Ska man jämföra sådana kostnader så kan man säga att färre invandrare leder till lägre kostnader för alkoholrelaterade problem.

Alkoholkonsumtion bland ungdomar har faktiskt gått ner i landet och en förklaring ses som högre andel invandrare bland ungdomar. Då de kommer från kulturer där alkohol inte är lika accepterat. Så det är inte lika stort bland de båda, dock beror det på vilket land man kommer ifrån. Men går inte att komma ifrån att Sverige är löjligt positivt inställda till alkohol, en drog som om den hade kommit fram idag hade förbjudits på grund av dess farlighet.

Men det var inte grejen med mitt påstående. Det är att det finns många poster i samhället som bara kostar. Vilket också invandring gör. Men en kontrollerad invandring där folk kommer ut i jobb, kommer självklart vara positivt. Men ska vara ordentligt reglerad. Arbetskraftsinvandring och kvotflyktingar är jag starkt för.

Citat:
Ursprungligen postat av Kwato
Det är en myt att invandring hjälper till att fylla behovet av arbetskraft. Invandring leder till ännu större arbetskraftsbehov. Bland annat har Tino Sanandaji skrivit om detta i boken Massutmaning.

Vad återvandringen beträffar tycker jag att AFS har förklarat tillräckligt om hur det ska fungera på sin hemsida. Har du läst där?

Så det är inte arbetsbrist i vissa yrken? Och en lösning på detta är att ta bort mer människor så behovet av jobb minskar. Om jag förstår dig rätt. Vi ska alltså lösa arbetsbrist med att minska antalet jobb.
Hittade detta från Markus Jonsson:
"Vi vill även gå igenom samtliga uppehållstillstånd som beviljats sedan år 2000 och utvisa de som ljugit eller mutat sig till uppehållstillstånd, levt på bidrag en ansenlig del av sin vistelse, inte lärt sig svenska eller varit kriminella."

Här ställer jag flera frågor. Hur ska man kunna visa att någon har ljugit, och hur i hela friden visar man att någon mutat sig till ett uppehållstillstånd. Inte så att det står på deras ansökan.

"bidrag en ansenlig del av sin vistelse". Här behövs lite bättre definierat vad de menar.
"inte lärt sig svenska" Svenskaprov kan jag absolut köpa, efter en viss tid i Sverige.
"varit kriminella". Vad har man för definition där? Om man någon gång i livet varit dömd för brott? Och det är ju urkorkat. Ingen ska straffas för tidigare synder. Det är en grund i hela rättssystemet.

Ursäkta, men mycket låter som massa humbug för att få anledningar att kasta ut så många invandrare som möjligt.
Citera
2018-03-13, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Nej det gör de inte, däremot stödjer de islamisering.

Inför vi platt skatt så kommer flera av AFS andra löften inte kunna genomföras då budgeten måste vara balanserad.
Rolig du, helt borta i ett annat universum uppenbarligen. När du inte rör dig på barns nivå, som här.
Citera
2018-03-13, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jasonlives
Alkoholkonsumtion bland ungdomar har faktiskt gått ner i landet och en förklaring ses som högre andel invandrare bland ungdomar. Då de kommer från kulturer där alkohol inte är lika accepterat. Så det är inte lika stort bland de båda, dock beror det på vilket land man kommer ifrån. Men går inte att komma ifrån att Sverige är löjligt positivt inställda till alkohol, en drog som om den hade kommit fram idag hade förbjudits på grund av dess farlighet.

Men det var inte grejen med mitt påstående. Det är att det finns många poster i samhället som bara kostar. Vilket också invandring gör. Men en kontrollerad invandring där folk kommer ut i jobb, kommer självklart vara positivt. Men ska vara ordentligt reglerad. Arbetskraftsinvandring och kvotflyktingar är jag starkt för.

Så det är inte arbetsbrist i vissa yrken? Och en lösning på detta är att ta bort mer människor så behovet av jobb minskar. Om jag förstår dig rätt. Vi ska alltså lösa arbetsbrist med att minska antalet jobb.
Hittade detta från Markus Jonsson:
"Vi vill även gå igenom samtliga uppehållstillstånd som beviljats sedan år 2000 och utvisa de som ljugit eller mutat sig till uppehållstillstånd, levt på bidrag en ansenlig del av sin vistelse, inte lärt sig svenska eller varit kriminella."

Här ställer jag flera frågor. Hur ska man kunna visa att någon har ljugit, och hur i hela friden visar man att någon mutat sig till ett uppehållstillstånd. Inte så att det står på deras ansökan.

"bidrag en ansenlig del av sin vistelse". Här behövs lite bättre definierat vad de menar.
"inte lärt sig svenska" Svenskaprov kan jag absolut köpa, efter en viss tid i Sverige.
"varit kriminella". Vad har man för definition där? Om man någon gång i livet varit dömd för brott? Och det är ju urkorkat. Ingen ska straffas för tidigare synder. Det är en grund i hela rättssystemet.

Ursäkta, men mycket låter som massa humbug för att få anledningar att kasta ut så många invandrare som möjligt.
Ojoj, vad besvärligt, måste man utreda saker, föreslår att äntligen göra vad man borde gjort för decennier sedan. Det är det eller fail state som gäller.
Citera
2018-03-13, 08:43
Medlem
me-wes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HedgeZero
Om inte Kasselstrand kunde samarbeta med SD förut? Varför skulle det gå bättre nu?

Noterar att Nya Dagbladet, Samnytt och Svegot okritiskt rapporterar om allt som har med AfS att göra.

Vad ska dom göra när gammelmedia börjar granska SDUs räkenskaper? Varför AfS skryter om att ingen ska plocka ut arvoden före de blivit invalda i riksdagen? Varifrån kom pengarna till Kasselstrands MBA i Singapore?

Varför är SDU tömt på pengar?
Kasselstrand var den som alltid var öppen för att samarbeta med moderpartiet. Men de kunde inte acceptera ett ungdomsförbund som fungerade som alla andra riksdagspartiers, dvs. att man hade viss autonomi och tog vissa egna ställningstaganden. Om det är något vi kommer får se vid ett eventuellt riksdagsinträde så är det att Karlsson och Jimmie bestämmer sig för att behandla AfS på samma sätt som de själva blivit behandlade av övriga partier. SDs utveckling är inget annat än sorglig.

Lyssna ex på Dulny här https://www.youtube.com/watch?v=lkeT-RbyXUk.
Citera
2018-03-13, 08:43
Medlem
Vadaadaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlemange
7 klövern applåderar den inre splittringen inom det nationalistiska blocket.
Afs Sd och nmr med flera med flera kommer snart att ha fler bokstavskombinationer
än vad de röda hade på 60-70 talet , kommer ni ihåg.
Apk , skp, kfml, kfmlr, kplmr, vpk , clarté , trotskisterna mfl mfl
så kul med Afs nu då spiken i kistan när Sd kunde fått ett riktigt inflytande i år
då kommer ponken Kasselstrand och tykar mot de stora grabbarna som precis fått av sig
kängorna och bomberjackorna och bytt till kostymer som dock är extremt fånigt små
i Sverige.
Ett stort skämt är detta i alla fall.
Ett slag mot ett enat Sverige är det med.
Landet behöver ett alternativ till 7 klövern.
Ja ett alternativ inte 25 stycken.
Trams!

Invandringskritik utgör endast en variabel som väljarna kan tänkas vara intresserade av.

Just vad får dig att tro att SAMTLIGA invandringskritiker tycker att SD's ekonomiska politik (klassisk socialdemokrati anno 1980) är den bästa?

Kan det möjligtvis inte vara som så att vissa invandringskritiker lutar åt höger och andra åt vänster?

Vore det då inte lämpligt att de som lutar åt höger fick ett parti att rösta på?

Sedan är det paradoxalt nog SD som vägrar samarbete och istället brännmärker AfS som nazister.
Ironin blir total när samma SD gnäller över att M och KD brännmärker SD som nazister.
Kasselstrand har redan sträckt ut en hand; men SD är så satans fega att de inte ens våga ignorera den utsträckta handen utan tvångsmässigt pissar ner sig total genom att nedlåta sig till samma brunmålning av AfS som de själva har varit, och fortfarande är, utsatta för.

Det var just DETTA agerande som fick mig att överge SD. Maken till ryggradslöshet har sällan skådats.
Det är bara att inse att SD är betydligt mer intresserade av sina riksdagsarvoden än att rädda landet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in