Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-13, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Edt.cat.
Eddie Ek var väldigt tajt med Kasselstrand o resten av gänget i gamla SDU som blev utsparkade i kylan. Ek fick själv i samband med hela härvan kring gamla SDU en varning från moderpartiet. Jag vart vid tidpunkten faktiskt förvånad över att de inte sparkade ut honom redan då. Med andra ord inte så förvånande att han - om någon - gått över till sina gamla kompisar i AfS.
Det kommer nog fler framöver. Många SDare som lär bli besvikna när dom hamnar utanför listorna.

Eddie Ek var väl också en toppkandidat för SD i sin Skånekommun så det svider nog lite extra för SD att förlora någon som dom verkligen ville ha kvar.
Senast redigerad av Milton-E 2018-03-13 kl. 18:02.
Citera
2018-03-13, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Edt.cat.
Eddie Ek var väldigt tajt med Kasselstrand o resten av gänget i gamla SDU som blev utsparkade i kylan. Ek fick själv i samband med hela härvan kring gamla SDU en varning från moderpartiet. Jag vart vid tidpunkten faktiskt förvånad över att de inte sparkade ut honom redan då. Med andra ord inte så förvånande att han - om någon - gått över till sina gamla kompisar i AfS.
Så du menar att han sannolikt inte hamnar på valbar plats hos SD under valet 2018?
Citera
2018-03-13, 18:12
Medlem
Edt.cat.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Så du menar att han sannolikt inte hamnar på valbar plats hos SD under valet 2018?

Varför skulle han? Ek har lämnat SD. Min poäng med mitt inlägg är att om man vet vem Ek är, så är det inte det minsta förvånande att han lämnade SD o gick över till sina - ordagrant - vänner i AfS.
Senast redigerad av Edt.cat. 2018-03-13 kl. 18:15.
Citera
2018-03-13, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jasonlives
Så bristyrken som läkare, sjuksköterskor, lärare, tandläkare, socialsekreterare, ingenjörer lösas genom vadå? Folk ska sluta vara sjuka eller sluta skaffa barn?

Lastbilar tar större laster men ändå är det brist på förare. Där ska lösningen då blir ännu större laster?

Jag har svårt att se det gå ihop utan hjälp utifrån.
.

Läkare, sjuksköterskor, lärare, tandläkare och socialsekreterare är huvudsakligen anställda inom den offentliga sektorn. Det är bara för politikerna att klubba igenom imorgon att de i så fall ska anställa alla de som det sägs vara "brist" på. Det kanske är en brist på annat det hela beror på? Sträck ut höger handen, för ihop pekfinger och tumme. Gnugga dessa lite lätt mot varandra. Det är kanske där den verkliga bristen finns även om det så vackert heter "bristyrken".
Vi har mer än tre ggr fler läkare nu än 1970. Det var svår läkarbrist redan då som nu.

Hur många ingenjörer behöver du i.o.m att du säger att det är en brist på dem? Jag kan leverera dem omgående eller är denna "brist" något som du har läst i tidningarna om?

Givetvis ska vi öka transportkapaciteten på varje lastbil vilket också har gjorts. Containerfartygen har blivit större och större. Tågseten har blivit längre och längre i ett historiskt perspektiv. Jetplanen till bortre Asien tar betydligt fler passagerare nu än för 40 år sedan. Dessutom utan mellanlandningar och med avsevärd mindre bränsleförbrukning.
I slutet på 40-talet fanns det tiotusentals anställda som ägnade sig åt sockerbetsskörden. Nu kan det knappast röra sig om fler än några hundra. Snart har vi robotar som opererar bättre än den mest erfarna kirurg. Helt nödvändigt och en god samhällsutveckling. Lastbilar kommer att sakna förare om säg 10-20 år.

Den där hjälpen utifrån är endast en förhoppning i likhet med de religiösas förhoppningar. Hjälpen kommer utifrån brukar det heta, det finns någon annan som kommer att lösa det hela.

F.ö ska allt onödigt arbete avskaffas.
Citera
2018-03-13, 18:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Ja, inte heller den onde Soros vågar prata om det farliga AfS. Jävla judar, utomjordingar och SD:are som försöker tigga ihjäl AfS. Kommer inte att fungera!!!!!!!!!!111

0.1% är deras tak just nu skulle jag gissa. Kanske till och med 0.05%

Den tiggande juden?

Nåja, AfS kommer säkert få en tillräckligt skrämmande effekt på SD att de kommer tvingas bli mer radikalare eller riskera att tyna bort. Känns tillräckligt just nu.
Citera
2018-03-13, 18:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av oktoberfest
Vem har sagt det. Nu talar jag om väljarna. Och dessa partier är inte missnöjespartier som SD.

Alla partier är just missnöjespartier. Eller varför menar du att man driver en politisk agenda för om man är nöjd med samhället och den rådande politiken?
Citera
2018-03-13, 18:36
Medlem
Många eldsjälar (bland annat folk som delade ut flygblad) har uteslutits ur SD. Kommer att bli intressant att se om många av dessa kommer att gå över till afs och fortsätta sitt opinionsarbete.
Citera
2018-03-13, 18:55
Medlem
Mellbergans avatar
Ska bli intressant att se Sentio nu. Som jag tror blir första opinionsmätningen som kommer vars mätperiod varit efter lanseringen av AfS. Speciellt eftersom att Sentio tenderar att redovisa småpartier som MED opinionsresultat och inte lägger alla småpartier under kategorin övrigt. Får AfS 0.1%-0.3%, så tror jag att de är rätt körda,för att för få känner till dem, och det blir nog svårt att synas i fortsättningen utöver för SDU fan-basen.
Senast redigerad av Mellbergan 2018-03-13 kl. 19:13.
Citera
2018-03-13, 19:01
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Dina sverigedemokratiska polare vill väl inte ge ett konkurrerande parti uppmärksamhet helt enkelt. Det finns dock mänskligt liv utanför SD-bubblan så du behöver inte oroa dig.
Kan nog vara så!

Men om man tittar på twitter för att ta ett exempel, max ett par hundra reaktioner på inläggen från Gustav och Jessica. Väldigt lite i pk-media också, om det nu ska vara en parameter.

Misstror inte att det är många som säkert skulle kunna tänka sig att rösta på detta parti. Men hur ska en vanlig person på den svenska landsbygden i huvud taget få reda på att de finns?
Citera
2018-03-13, 19:11
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Kan nog vara så!

Men om man tittar på twitter för att ta ett exempel, max ett par hundra reaktioner på inläggen från Gustav och Jessica. Väldigt lite i pk-media också, om det nu ska vara en parameter.

Misstror inte att det är många som säkert skulle kunna tänka sig att rösta på detta parti. Men hur ska en vanlig person på den svenska landsbygden i huvud taget få reda på att de finns?
Skulle gissa på att om det kommer opinionsundersökningar nu i månaden som visat att AfS har ett mycket litet opinionsstöd. Så är risken att partiet kommer att få behöva gå samma kräftgång som SD gjorde 1998-2010.
Citera
2018-03-13, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan
Ska bli intressant att se Sentio nu. Som jag tror blir första opinionsmätningen som kommer vars mätperiod varit efter lanseringen av AfS. Speciellt eftersom att Sentio tenderar att redovisa småpartier som MED opinionsresultat och inte lägger alla småpartier under kategorin övrigt. Får AfS 0.1%-0.3%, så tror jag att de är rätt körda,för få känner till dem, och det blir nog svårt att synas i fortsättningen utöver för SDU fan-basen.

Nja, knappast körda. Tycker inte man förvänta sig mycket mer första månaden efter lanseringen.

Skulle undvika att bedöma deras möjligheter förrän vi sett mätningar i sommar, t.ex. efter Almedalen. Har de inte mer då så är det kört, men får de bara lite uppmärksamhet i de bredare folklagren och bland gemene SD-väljare kan det bli en snöboll i rullning.
Citera
2018-03-13, 19:16
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Nja, knappast körda. Tycker inte man förvänta sig mycket mer första månaden efter lanseringen.

Skulle undvika att bedöma deras möjligheter förrän vi sett mätningar i sommar, t.ex. efter Almedalen. Har de inte mer då så är det kört, men får de bara lite uppmärksamhet i de bredare folklagren och bland gemene SD-väljare kan det bli en snöboll i rullning.
Kan förvisso vara sant. Men ponera att deras opinionsstöd är cirka 0.2% nu(exempel). Frågan är då hur AfS ska ta sig till för att framförallt kunna synas i gammelmedia(som är mycket viktigt) nu under våren fram till Almedalen? Risken är som sagt att partiet helt faller i glömska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in