2018-03-13, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Haha! Antingen börjar hon bli desperat eller så vill inte Hikes överklaga, eller bägge. Det JM för fram är ju inget som leder till prövningstillstånd utan är en ren bevisvärderingsfråga.
”Det här borde vara ett lätt mål att vinna"
Hade varit en bra idé i tingsrätten. Nu är det lite sent påtänkt, eftersom hon inte kommer att få prövningstillstånd i HD i den delen.

”Jag börjar tvivla på min advokat”. Det är klart, hon behöver en advokat som kan gå på vatten - Hikes står med båda fötterna på jorden (grattis, förresten !).

Det får bli hurtiggutten.
Citera
2018-03-13, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Är det inte lite "ta bort mig från det här uppdraget nu, snälla" över Hikes formulering??

https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/johanna-moller-vill-bli-av-med-advokaten/

"– Nu är det upp till hovrätten att ta ställning om det finns giltiga skäl för ett byte, det återstår att se. Men det borde handläggas skyndsamt eftersom det är kort tid kvar till ett överklagande.
Amanda Hikes vill inte spekulera i vad hovrätten beslutar angående ett byte av advokat, men framhåller att det är viktigt att hon har en advokat hon kan lita på.
– Jag skrev i mitt yttrande till hovrätten att det handlar om påstådd brottslighet med högt straffvärde och livstids fängelse om domen fastslås. Det är viktigt att man tar med det i bedömningen när man avgör en sådan begäran. Jag har inte någon erinran mot ett byte utan tycker att det är av stor vikt att hon får en advokat hon känner förtroende för.
"

Ja, lite åt det hållet anar man nog. I så fall inte överdrivet förvånande.
Citera
2018-03-13, 01:32
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Det brinner i knutarna :-)
Hon är antagligen desperat och tror att hon skulle friad i högsta domstolen.
Högsta domstolen kommer inte ta upp det.
Hon lever i sin egen lilla värld den fd socionomen.
Ett nytt brev har hon skrivit till expressen igen.
Desperat, korkad och envis till förbannelse, vägrar att inse att det är SLUT, KÖRT, THE END.
Hikes har väl försökt att förklara för JM vad som krävs för att få prövningstillstånd och hur liten chans det är att få det. Försökt att förklara det juridiska, ungefär så här:
Citat:
Enligt punkt 1. får HD meddela prövningstillstånd om det är av vikt för ledningen av rättstillämpningen i framtiden (dvs. prejudikatfråga). Enligt punkt 2. får HD ge prövningstillstånd om det finns synnerliga skäl. Vad som kan utgöra synnerliga skäl är exempelvis att det förekommit ett grovt rättegångsfel vid hovrätten, att hovrätten har använt fel lag, eller att hovrätten på annat sätt tillämpat lagen uppenbart felaktigt (dvs. den extraordinära funktionen). Varje år får HD in ungefär 5 100 begäranden om prövningstillstånd. Av dessa beviljas ungefär 140.
http://lawline.se/answers/vad-kravs-for-att-fa-provningstillstand-av-hd

Det här vägrar JM att inse, hon tror att speciella regler gäller för henne och så tycker hon att Hikes är mesig som tror att det kan bli svårt, hon borde väl vara uppmuntrande istället. Hikes ska ju göra precis som Johanna vill annars blir hon "ganska arg". Mördar-Johanna vägrar inse fakta och tror att HD bara är en runda till, en extra rättegång - tredje gången gillt! "Det här borde vara ett lätt mål att vinna. Det finns inga bevis förutom Mohs lögner."
Och, såklart tänker hon att hon prövningstillstånd, lätt som en plätt, för hon tycker ju att det förekommit ett grovt rättegångsfel vid hovrätten, hon dömdes ju fast hon sagt att hon är oskyldig!
Så, bort med surpuppan Hikes som inte fattat att Johanna ska ta hem det här, in med någon kändisadvokat istället som pallar trycket, som Björn Hurtig.

För att cirkeln skulle slutas perfekt så tycker jag att JM gjort sig förtjänt av advokaten Inger Rönnbäck. Tänk, två elaka tokkärringar, utan skam i kroppen och med en förkärlek till galna utspel, där de gemensamt kan anklaga hela världen för den hemska konspiration som Johanna blivit utsatt för. Inget PT så långt ögat kan nå, vilken advokat som än drabbas av JM, såklart.

Och äntligen, äntligen kan Amanda Hikes pusta ut. Det var på tiden. Inga mer telefonsamtal eller tjocka luntor med direktiv och sjuka bortförklaringar.
Citera
2018-03-13, 07:51
Medlem
Honan6s avatar
Undrar vilken tidning som kommer uppvaktas när Expressen slutar rapportera om hennes brev? Nya försök med AB eller kommer hon försöka med SvD?

Hikes pustar nog ut nu och planerar för en lång semester. Tacksam för att bli av med Johanna. Dock får hon nog vara beredd på uppvaktning med brev och möjligen stämningsförsök eftersom fallet "borde vara ett lätt mål att vinna".
Senast redigerad av Honan6 2018-03-13 kl. 08:04.
Citera
2018-03-13, 08:03
Medlem
Pangelius familjehemsvård i konkurs: https://poit.bolagsverket.se/poit/PublikSokKungorelse.do?method=redirect&forward=mai n.no.sidebar.presentera
Lite märkligt kan tyckas i och med att JM och LI fick 6 miljoner i utdelning att dela på.
En likvidation syftar ju till att betala alla skulder och sedan helt enkelt avregistrera bolaget. Nu tycks det istället ha dykt upp en massa skulder som likvidatorn inte har pengar till...
Citera
2018-03-13, 08:11
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luffa
Pangelius familjehemsvård i konkurs: https://poit.bolagsverket.se/poit/PublikSokKungorelse.do?method=redirect&forward=mai n.no.sidebar.presentera
Lite märkligt kan tyckas i och med att JM och LI fick 6 miljoner i utdelning att dela på.
En likvidation syftar ju till att betala alla skulder och sedan helt enkelt avregistrera bolaget. Nu tycks det istället ha dykt upp en massa skulder som likvidatorn inte har pengar till...

Fakturan till Calle för de fem placeringarna har väl inte betalats?! Den anses nog som giltig eftersom han kunde visa upp avtal om detta. Möjligen har advokatfirman för likvidationen varit klantig och inte insett att den ska medräknas.
Citera
2018-03-13, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luffa

Oj då. Cirkus Möller fortsätter. Spännande. Kan det ha dykt upp krav från leverantörer, kunder eller boende?
Citera
2018-03-13, 13:41
Medlem
Honan6s avatar
Nu har även SVT Nyheter en notis om att Johanna vill byta ut Hikes

"I den begäran som Johanna Möller skickat in till Svea hovrätt skriver hon bland annat: ”Jag hade kunnat försvara mig själv bättre”. Möller vill istället ha Johan Eriksson, Elisabeth Massi Fritz eller Thomas Olsson som försvarare."

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/johanna-moller-vill-byta-advokat
Citera
2018-03-13, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Nu har även SVT Nyheter en notis om att Johanna vill byta ut Hikes

"I den begäran som Johanna Möller skickat in till Svea hovrätt skriver hon bland annat: ”Jag hade kunnat försvara mig själv bättre”. Möller vill istället ha Johan Eriksson, Elisabeth Massi Fritz eller Thomas Olsson som försvarare."

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/johanna-moller-vill-byta-advokat

Hovrätten har avslagit ansökan om advokatbyte.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/xRwkOp/johanna-moller-jag-hade-kunnat-forsvara-mig-sjalv-battre
Citera
2018-03-13, 14:01
Medlem
Pethuglins avatar
Om två veckor ska den eventuella överklagan vara inlämnad. (27/3)

Tror ni att en ny advokat kan sätta in sig i fallet på så kort tid? Det är ju omfattande förundersökning eller kan den nye advokaten författa en överklagan som är baserad enbart på domen utan att läsa förundersökningen på tusentals sidor?

Tror ni att någon advokat är sugen på uppdraget?

JM borde nog skriva själv sin överklagan eftersom hon är så förträfflig och kunde ha försvarat sig bättre själv som hon skriver till media.

Såg nu att Hovrätten lät inte henne byta advokat. TOPPEN!!
Senast redigerad av Pethuglin 2018-03-13 kl. 14:04.
Citera
2018-03-13, 14:08
Medlem
Geres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
Om två veckor ska den eventuella överklagan vara inlämnad. (27/3)

Tror ni att en ny advokat kan sätta in sig i fallet på så kort tid? Det är ju omfattande förundersökning eller kan den nye advokaten författa en överklagan som är baserad enbart på domen utan att läsa förundersökningen på tusentals sidor?

Tror ni att någon advokat är sugen på uppdraget?

JM borde nog skriva själv sin överklagan eftersom hon är så förträfflig och kunde ha försvarat sig bättre själv som hon skriver till media.

Såg nu att Hovrätten lätt inte henne byta advokat. TOPPEN!!

Toppen att hon inte tillåts byta advokat! Men hur som helst, att åta sig detta mål tror jag väldigt få advokater är sugna på.

J Ms uttalande om att hon ville ha "ett lätt mål" får mig att undra hur det står till med hennes verklighetsuppfattning. Hon tycks inte förstå att hon lär dömas till livstid, om nu inte HD gör vänder upp och ned på hela saken. Vilket knappast är troligt.
Citera
2018-03-13, 14:11
Medlem
Pethuglins avatar
Skattebetalarna får stå för häxans obetalda skatteskuld.

För ett år sedan plockade livstidsdömda Johanna Möller och hennes kompanjon ut 6 miljoner kronor i aktieutdelning från deras gemensamma bolag. Nu kan inte bolaget betala skatteskulden som uppkom under det framgångsrika premiäråret. Istället blir skattebetalarna blåsta på närmare 2 miljoner kronor.

vlt.se
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in