2018-03-13, 14:16
Medlem
Pethuglins avatar
Hikes ställde fel frågor till JM. 😂

"Jag hade kunnat försvara mig själv bättre", skriver Johanna Möller till hovrätten i sin begäran om advokatbyte. Hon skriver också att Amanda Hikes borde ha kunnat bevisa hennes oskuld, hävdar att Hikes inte tog med avlyssningar som bevisade Möllers oskuld, samt att hon inte ställde de frågor Möller önskade.
Citera
2018-03-13, 14:28
Medlem
EndastJag01s avatar
VA?

Gör dom inte som JM säger till dom att göra?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/xRwkOp/johanna-moller-jag-hade-kunnat-forsvara-mig-sjalv-battre

Läs hennes brev!
Citera
2018-03-13, 14:54
Medlem
Mkt otur för Johanna.. Stackarn.. 😎
Citera
2018-03-13, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntiFlag
Mkt otur för Johanna.. Stackarn.. 😎

Det var inte jag. Det är hennes fel. Jag är bättre. Dumma, dumma.

Stackars lilla vän. Hur kunde de göra så här? Dumma afghaner, dumma Aki, dumma syster, dumma mamma och pappa, dumma Hovrätten och dumma, dumma advokaten.

Den röda tråden. Hon travar på i samma spår, iförd skygglappar, och märker inte att banan är rund och att hon bara kommer tillbaka till startpunkten. Hon som är så perfekt, så duktig och som springer så fort, så fort.
Citera
2018-03-13, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
Skattebetalarna får stå för häxans obetalda skatteskuld.

För ett år sedan plockade livstidsdömda Johanna Möller och hennes kompanjon ut 6 miljoner kronor i aktieutdelning från deras gemensamma bolag. Nu kan inte bolaget betala skatteskulden som uppkom under det framgångsrika premiäråret. Istället blir skattebetalarna blåsta på närmare 2 miljoner kronor.

vlt.se

Hmm, låter dom om det varit en skatterevision och att vissa avdrag inte godkänts? Kostnader som inte haft med affärsverksamheten att göra?

Kan nog bli efterverkningar även för bolagsmännen.
Citera
2018-03-13, 16:23
Medlem
Pethuglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Hmm, låter dom om det varit en skatterevision och att vissa avdrag inte godkänts? Kostnader som inte haft med affärsverksamheten att göra?

Kan nog bli efterverkningar även för bolagsmännen.

Det är en skatteskuld.

Johanna Möller och hennes kompanjon drog igång bolaget, som tillhandahöll asylplatser för ensamkommande barn, under senhösten 2015. Redan under det första verksamhetsåret fick Möller och kompanjonen god ruljangs på verksamheten och det första bokslutet, per 2016-12-31, visade på en omsättning på runt 28 miljoner kronor och en vinst före skatt på knappt 8,8 miljoner.

I det läget beslutade sig Johanna Möller och hennes kompanjon för att ta ut 6 miljoner kronor att dela på i aktieutdelning. Utbetalningen skedde sedan för ett år sedan, alltså våren 2017 i ett läge när Johanna Möller satt häktad.

Redan den 31 december 2016, i nämnda bokslut, konstaterades att bolaget i ett senare skede skulle betala cirka 1,9 miljoner i skatt på det framgångsrika premiäråret. Men redan innan utdelningsbeslutet togs hade Möller och kompanjonen bestämt sig för att avveckla bolaget. Med Möller i häktet var det svårt att bedriva någon verksamhet.

Den 22 december 2016 togs beslutet om frivillig likvidation och istället klev advokat P E in i handlingarna för att avveckla verksamheten. Hans uppgift var helt enkelt att se till att avyttra alla tillgångar och att betala alla skulder. Men den ekvationen gick inte ihop utan Eklund tvingades således i fredags begära bolaget i konkurs på grund av skatteskulden.
Citera
2018-03-13, 16:56
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
Det är en skatteskuld.
...
I det läget beslutade sig Johanna Möller och hennes kompanjon för att ta ut 6 miljoner kronor att dela på i aktieutdelning. Utbetalningen skedde sedan för ett år sedan, alltså våren 2017 i ett läge när Johanna Möller satt häktad.

Redan den 31 december 2016, i nämnda bokslut, konstaterades att bolaget i ett senare skede skulle betala cirka 1,9 miljoner i skatt på det framgångsrika premiäråret. Men redan innan utdelningsbeslutet togs hade Möller och kompanjonen bestämt sig för att avveckla bolaget. Med Möller i häktet var det svårt att bedriva någon verksamhet.

Den 22 december 2016 togs beslutet om frivillig likvidation och istället klev advokat P E in i handlingarna för att avveckla verksamheten. Hans uppgift var helt enkelt att se till att avyttra alla tillgångar och att betala alla skulder. Men den ekvationen gick inte ihop utan Eklund tvingades således i fredags begära bolaget i konkurs på grund av skatteskulden.
Med de datum du anger är det konstigt att inte konkursförvaltaren stoppade aktieutdelningen.
Syftet med en likvidator är väl ändå att tillvarata intressenters krav på bolaget, inte att godkänna utdelningar till innehavarna.
Citera
2018-03-13, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Nu har även SVT Nyheter en notis om att Johanna vill byta ut Hikes

"I den begäran som Johanna Möller skickat in till Svea hovrätt skriver hon bland annat: ”Jag hade kunnat försvara mig själv bättre”. Möller vill istället ha Johan Eriksson, Elisabeth Massi Fritz eller Thomas Olsson som försvarare."

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/johanna-moller-vill-byta-advokat
Återstår för henne att företräda sig själv. Detta blir billigare för allmänheten och den får mera för redan nerlagda pengar. Sedan kommer för all framtid HD:s arkiv att vara berikat med en hjärtlig hälsning från en missförstådd talang - allt för forskarnas förnöjelse.
Citera
2018-03-13, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Med de datum du anger är det konstigt att inte konkursförvaltaren stoppade aktieutdelningen.
Syftet med en likvidator är väl ändå att tillvarata intressenters krav på bolaget, inte att godkänna utdelningar till innehavarna.

Här är bokslutet: https://www.merinfo.se/foretag/pangelius-familjehemsv%C3%A5rd-AB-5590316823/2kgbw2f-1hhh9/nyckeltal

Resultat 2016-12
Resultat före skatt 8 789
Skatt -1 991
Minoritetsintressen 0
Resultat efter finansnetto 8 806
Årets resultat 6 798
Citera
2018-03-13, 18:22
Medlem
"Allt är gratis här och jag slipper arbete, barn och städning", säger Johanna Möller.
Ja så kan man ju också se på saken:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/Ql3z8R/johanna-moller-fran-haktet-har-inne-ar-allt-gratis-
Citera
2018-03-13, 19:21
Medlem
tigerrakets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
"Allt är gratis här och jag slipper arbete, barn och städning", säger Johanna Möller.
Ja så kan man ju också se på saken:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/Ql3z8R/johanna-moller-fran-haktet-har-inne-ar-allt-gratis-

Känns som att hon nu försöker måla upp att hon trivs inne i fängelset, för att hon tror att hon kommer släppas fri om dem anser att hon njuter av vistelsen.

Med tanke på att hon gnällt om hur illa hon behandlas och hur livet är som inspärrad, så tror jag att hon bara försöker spela sitt egna lilla spel fortfarande. Problemet för henne är bara att där är ingen annan än hon själv som spelar spelet.
Citera
2018-03-13, 19:34
Medlem
Reimers avatar
Äntligen verkar det bli avslut på den här segdragna historien, avslaget om advokatbyte gör att fallet äntligen har nått vägs ände och Johanna Möller kommer att få börja avtjäna sitt välförtjänta livstidsstraff, enda smolket i glädjebägaren är ju A*i-delen, den spelade ingen som helst roll för livstidsstraffet men nu kommer A*i,s anhöriga aldrig få ett avslut, de vet ju att A*i inte dog en naturlig död men får aldrig rättvisa för det.

Johanna Möller är trotsig som den förvuxna tonåring hon är in i det sista men hennes krumbukter klingar ohörda och snart tröttnar väl media på hennes alster och då blir det lugnt och skönt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in