2018-03-11, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Nu kommer detta hända:

https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/sa-blir-johanna-mollers-liv-i-fangelset-1/
Först ska HD inte ge prövningstillstånd och sedan flyttas hon över först till riksmottagningen på Hinseberg.
Citera
2018-03-11, 17:36
Medlem
mahkees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Jag tror att Johanna och company har haft ihjäl Aki också på något sett och kanske även fosterbarnen som dog.
Döda fosterbarn? Det har jag missat??
Citera
2018-03-12, 09:06
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mahkee
Döda fosterbarn? Det har jag missat??
Det är ganska oklart vad som har hänt (om något har hänt). I något förhör (med JM:s mamma tror jag) tog polisen upp frågan om hon visste något om fosterbarn som har dött när de har bott hos JM. Frågan har aldrig besvarats och polisen verkar lika ointresserad av att utreda detta som de är av att utreda misshandeln mot de flyktingungdomar som blev misshandlade, antagligen på uppdrag av JM.
Citera
2018-03-12, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det är ganska oklart vad som har hänt (om något har hänt). I något förhör (med JM:s mamma tror jag) tog polisen upp frågan om hon visste något om fosterbarn som har dött när de har bott hos JM. Frågan har aldrig besvarats och polisen verkar lika ointresserad av att utreda detta som de är av att utreda misshandeln mot de flyktingungdomar som blev misshandlade, antagligen på uppdrag av JM.

JMs mamma sa i nåt förhör "....och så var det de där fosterbarnen som kom mitt i natten, från Sthlm tror jag....och ett av dem dog visst".
Har själv läst det i ett förhör med mamman. Dessa uppgifter finns i FUPen.

Minns jag inte helt fel så drunknade det barnet. Man kan ju fråga sig VAR...
Citera
2018-03-12, 15:43
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
JMs mamma sa i nåt förhör "....och så var det de där fosterbarnen som kom mitt i natten, från Sthlm tror jag....och ett av dem dog visst".

Framför allt tycker jag att man kan fråga sig varför det inte utreds, nu när det står klart vad JM är kapabel till...
Citera
2018-03-12, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Framför allt tycker jag att man kan fråga sig varför det inte utreds, nu när det står klart vad JM är kapabel till...

Det har jag också undrat. liksom jag undrar varför man inte öppnar fallet om misshandeln av de 2 afghanska unga männen. Det är mycket mer än så jag undrar kring JM. Tror inte alls att morden var de första allvarliga brott hon begick. Det finns hållhakar och falska lojaliteter i massor runt JM. Men som sagt, det är vad JAG tror.
Citera
2018-03-12, 20:38
Medlem
Nu vill Johanna Möller bli av med Hikes
Johanna Möller har under sin långa rättsprocess försvarats av advokat Amanda Hikes.
Men nu kan det komma att ändras – Möller har ansökt om ett byte.
”Jag börjar tvivla på min advokat”, skriver hon i ett brev till Expressen.
– Nu är det upp till hovrätten att ta ställning om det finns giltiga skäl för ett byte, det återstår att se. Men det borde handläggas skyndsamt eftersom det är kort tid kvar till ett överklagande.
I brevet till Expressen skriver Johanna Möller att ”det här borde vara ett lätt mål att vinna. Det finns inga bevis förutom Mohs lögner.”
https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/johanna-moller-vill-bli-av-med-advokaten/
Citera
2018-03-12, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av girlang
Johanna Möller har under sin långa rättsprocess försvarats av advokat Amanda Hikes.
Men nu kan det komma att ändras – Möller har ansökt om ett byte.
”Jag börjar tvivla på min advokat”, skriver hon i ett brev till Expressen.
– Nu är det upp till hovrätten att ta ställning om det finns giltiga skäl för ett byte, det återstår att se. Men det borde handläggas skyndsamt eftersom det är kort tid kvar till ett överklagande.
I brevet till Expressen skriver Johanna Möller att ”det här borde vara ett lätt mål att vinna. Det finns inga bevis förutom Mohs lögner.”
https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/johanna-moller-vill-bli-av-med-advokaten/

Haha! Antingen börjar hon bli desperat eller så vill inte Hikes överklaga, eller bägge. Det JM för fram är ju inget som leder till prövningstillstånd utan är en ren bevisvärderingsfråga.
Citera
2018-03-12, 21:53
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girlang
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Haha! Antingen börjar hon bli desperat eller så vill inte Hikes överklaga, eller bägge. Det JM för fram är ju inget som leder till prövningstillstånd utan är en ren bevisvärderingsfråga.

Är det inte lite "ta bort mig från det här uppdraget nu, snälla" över Hikes formulering??

"– Nu är det upp till hovrätten att ta ställning om det finns giltiga skäl för ett byte, det återstår att se. Men det borde handläggas skyndsamt eftersom det är kort tid kvar till ett överklagande.
Amanda Hikes vill inte spekulera i vad hovrätten beslutar angående ett byte av advokat, men framhåller att det är viktigt att hon har en advokat hon kan lita på.
– Jag skrev i mitt yttrande till hovrätten att det handlar om påstådd brottslighet med högt straffvärde och livstids fängelse om domen fastslås. Det är viktigt att man tar med det i bedömningen när man avgör en sådan begäran. Jag har inte någon erinran mot ett byte utan tycker att det är av stor vikt att hon får en advokat hon känner förtroende för.
"
Citera
2018-03-12, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Det brinner i knutarna :-)
Hon är antagligen desperat och tror att hon skulle friad i högsta domstolen.
Högsta domstolen kommer inte ta upp det.
Hon lever i sin egen lilla värld den fd socionomen.
Ett nytt brev har hon skrivit till expressen igen.
Citera
2018-03-12, 22:14
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:

Står i något mer förhör i FUP:en och nämnts tidigare i tråden. Det ska ha skett när de bodde ute i Hammarby (mot Sundbyholm), med PG. Kan föreställa mig att det kan ha skett i Sundbyholmsbadet, kan också vara Granliden. Vet inte vilket år det kan handla om men kanske runt 2004-2011?

Här finns inlägg om saken:
(FB) Arboga: Mord på Aki Olavi Paasila, 2015-08-08 och Göran Möller, 2016-08-03
Senast redigerad av JustLikeMoney 2018-03-12 kl. 22:19.
Citera
2018-03-12, 22:20
Medlem
Det verkar vara ovanligt många oklara dödsfall runt JM . såg just att hon nu vill byta advokat Det är
Citat:
ett lätt mål att vinna
Johannas ord ,
länk till expressen https://www.expressen.se/tv/nyheter/brottscentralen/johanna-moller-vill-byta-advokat-borjar-tvivla/
Allt om JM
Citat:
expressen https://www.expressen.se/tagg/person/johanna-moller/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in