2018-03-12, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Det är en annan möjlighet. Att KiM var änglalik,oskuldsfull och ren. Men skenheligt god/präktig som PMs religiösa Mamma. Kanske KiM var ett symboliskt hatobjekt för Madsen?

Jag tror också att hon var väldigt "ren" och fin och framgångsrik person i hans ögon och att det var en sån PM ville ha till sin djävulska plan. Annars hade han kunnat lurat med sig nån av de fala damerna från Istedgade.
Citera
2018-03-12, 16:06
Bannlyst
Undra vad som fick han att begå dådet nu, var det att ubåten inte gav spänning och att han förlorat styrningen av sin raket och inte hade mer spännande grejer på G som kunde stilla hans sinne.

Men han måste ju fattat att han skulle åka dit, och han måste tänkt tanken att få sitta inlåst i en massa år. Och det är väl inte så spännande för en sån som han...

Svårt att förstå hans handlande, sen var han väl friskförklara med eller... Ja fy fan vilken otur hon hade när hon bestämde sig för att resa med Madsen.
Citera
2018-03-12, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Sen kan man undra hur mycket porriga kläder, läppstift o.dyl DK kunde få för de 3:- han hade på kontot?
Men, med tanke på hur förtrollad DK var av hans karisma så kunde han väl köra "oj, glömde plånboken, kan du lägga ut så länge"-tricket varje gång det skulle shoppas inför deras rollspel och intima stunder.

Han kanske hade lite rekvisit på ubåten? Utifall att.
Citera
2018-03-12, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Jag tror också att hon var väldigt "ren" och fin och framgångsrik person i hans ögon och att det var en sån PM ville ha till sin djävulska plan. Annars hade han kunnat lurat med sig nån av de fala damerna från Istedgade.
Det finns så många alternativ. Men något knepigt är det med detta.
Han googlade på en frisörstid samma dag. Kanske han förberedde sig för daten med DK som han tycktes se fram emot på riktigt. Tror inte att det var något konstigt där. Men kanske han satt vid sitt skrivbord och plockade med papper samtidigt och fick tag i intervjuansökan igen. Pm hade granskat den många ggr tidigare,funderat,fantasi-planerat men lagt undan den. Men nu fick han bara en impuls att helt plötsligt skicka ett SMS och fick svar med en gång. Sedan var frisörstid,daten med DK och allting bortglömt. Det blev-nu eller aldrig. Hafs och slafs, halvplanering. En manisk idé helt enkelt. Ej igenomtänkt.
Men någonstans kvalade nog KW in på PMs fantasihatobjekt.
Även om det nog var slumpen mycket som spelade in. Hade KiM bara svarat ett par timmar senare hade kanske PM lugnat ned sig och skyllt på att nu fanns det ingen tid för intervju i hans fullspäckade schema tyvärr.
Citera
2018-03-12, 16:50
Medlem
Citat:
Jag tolkade det som självbiografiskt.
Himlen symboliserar religiösa mamman. Helvetet Pappan. I slutet när Madsen flyr genom Helvetet springer han på Djävulen förklädd. Djävulen erbjuder Madsen att byta plats med.....Adolf Hitler!
Hitler hade diagnos Narcissistisk psykopat,Lite Asperger tror man och sexuell pervers läggning tror man också.
Jag tror att PM vet med sig att han bär på Hitlers grymhet,ondska. Och Djävulen vill ju ha en kompetent ersättare i Hitlers ställe på jorden.
Tack för länken Himmel&Helvete

Bra att det neuropsykiatriska problemet lyfts fram. Vem har skrivit om Madsens eventuella aspergerstörning? Har du länk?

Att Madsen befinner sig i autistspektrat är uppenbart, men troligen finns det nåt bokstavsgrejs åxo.

Det finns ett enormt kontrollbehov hos Madsen (han manipulerar omgivningen och fjättrar Wall etc), men också raseri och impulsivitet.
Citera
2018-03-12, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Bra att det neuropsykiatriska problemet lyfts fram. Vem har skrivit om Madsens eventuella aspergerstörning? Har du länk?

Att Madsen befinner sig i autistspektrat är uppenbart, men troligen finns det nåt bokstavsgrejs åxo.

Det finns ett enormt kontrollbehov hos Madsen (han manipulerar omgivningen och fjättrar Wall etc), men också raseri och impulsivitet.
Du missförstod. Hitlers aspergerstöning. Diva la ut en mycket bra artikel om det för ca en månad sedan.
Om du läser den finner du en del paralleller till PM.

Men inledningsvis vill jag minnas att PMs vänner sa att han var lite udda,typ lite asperger.
Enligt danska psykprofessorn är ju PMs RPU den svåraste,tuffaste han någonsin läst!
Jag tror bara de lyfter fram sådant från PMs RPU som har relevans för målet och inte allt som står i den.
Men det är ju ganska uppenbart att PM lider av en släng NPF av något slag iallafall.
Citera
2018-03-12, 17:13
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Kraka (Aslög) var en vattengudinna klädd i enbart fiskenät.
Men långt ljusrött hår...
Citera
2018-03-12, 17:19
Medlem
develis avatar
Citat:
Sen kan man undra hur mycket porriga kläder, läppstift o.dyl DK kunde få för de 3:- han hade på kontot?
Men, med tanke på hur förtrollad DK var av hans karisma så kunde han väl köra "oj, glömde plånboken, kan du lägga ut så länge"-tricket varje gång det skulle shoppas inför deras rollspel och intima stunder.
Hahaha, det räcker inte ens till lakritsremmar till skorna. Men allvarligt, har jag funderat på det samma. Är det exfrun som är tät? De är på dyra resor (Australien?) och nånstans läste jag att nån tyckte han borde vila ut i ett fritidshus (tillhörande S. el släkt?).
Citera
2018-03-12, 17:42
Medlem
develis avatar
Citat:
Ja, man blir helt slut av att få en inblick i Madsens underliga tankegångar.
Hans intensitet i beskrivningen av helvetet, med alla olika personer och detaljerade beskrivningar av märkliga ting gör att det känns som att han nästan befinner sig i ett slags rus med total inlevelseförmåga.
Ja, han rent av skenar i den delen, som ett crescendo - fantasin blir helt gränslös. Som jag skrev: man kan rent av ta på stämningen han ramlar in i, en slags besatthet, extas.
Citat:
Vissa delar, av virrvarret av hans tankar, påminner en del om det vissa sataniströrelser förespråkar, där inte Satan är någon slags övernaturlig makt utan mer som en symbol för personen själv, d.v.s man är sin egen gud och skall bejaka självförhärligande, egoism, sina instinkter, drifter och vilka beteenden det än må vara.
Låter som en mix av det där halvpsykotiska half machine, nån skum, mörk kinky salong och älskarinnan D själv med hennes strømpebukser, højhælede sko og lide læbestift:
(fritt ö-satt av mig)
"När ögonen vant sig vid mörkret så framträder då ett häxverk där människors allra värsta, djupaste och djuriska sidor dominerar.
Ingenting är heligt - det finns ingen moral, etik - det är enbart ditt eget äckliga själviska djur med djuriska drifter här. Ögonen fixeras på en kvinnlig vampyr i Goth klänning som ler som om du vore en läcker maträtt att sätta huggtänderna i.
Hon är otroligt vacker, lockande, fruktansvärt sexig i sina högklackade stövlar med skosnören. Hennes vän vill också ha en bit av dig och innan de sätter sina långa blodröda naglar i dig måste du fly.
Du blir riven, blöder och de skriker "Mjau" som två katter på jakt efter en mus. Du flyr iväg från dessa sinnessjuka hundjävlar, genom den dansande folkmassan med sina svarta lakan och gothiska kläder."

För att skruva upp stämningen några grader så kan jag delge att Mozarts sista verk; dödsmässa – Requiem är PMs favvolåt. Vore väl lämplig bakgrundsmusik...
Citat:
Som motsats till t.ex kristendomen som de anser handlar om att kontrollera människan osv. Det blir som ett förakt för empati, harmoni och medmänsklighet, vilket jag tycker stämmer väl in på PM. "Satan-Madsen" - han är sin egen gud. Då går det bra att glorifiera sadism, våld och vad fan som helst.

Tänker också på saker som framkommit om PM:s barndom, hur han som vuxen nästan föraktfullt beskriver sin mamma, att hon var djupt religiös, visste ingenting osv, men däremot var pappan bra med sina krigshistorier, fantasi och att han gav PM "fria händer", typ.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/gVg5k/sadan-var-peter-madsens-barndom
Ja det har du baske mig rätt i. Religiösa, intetsägande, småkorkade mor vs den färgstarke, galne, fabulerande fadern. Han kan mycket väl ha blivit fullmatat med berättelser ända från barnsben som framställer världen i skarp kontrast.
Citera
2018-03-12, 17:45
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Jag tror det är när han filmas efter ilandstigningen, han pratar om hur dyrt det skulle bli att bärga N.
Norrmannens bolag ägde fr o m 170608 bara 75% av RML. En Christian Möller Nielsen gick då in som ägare med 25%. Han är en fd popsångare som idag jobbar som agent. Han är även verksam som agent åt CS, med uppdrag att ragga föreläsningar o dylikt, har tar sedan en viss procent på arvodet. RMLs bokslut för 2015 o 2016 har jag lagt upp tidigare i tråden. 2016 omsattes ca 150.000, bara hyran av hangaren ska enl tråden vara 15.000/mån, lite osäker uppgift. Fodringsägarna stod på kö efter "dådet" enligt artiklar i Ingeniören, stödgruppens kassa var ca 5.000.

Någon som vet vem denna norrman är?
Citera
2018-03-12, 17:47
Medlem
Citat:
Det finns så många alternativ. Men något knepigt är det med detta.
Han googlade på en frisörstid samma dag. Kanske han förberedde sig för daten med DK som han tycktes se fram emot på riktigt. Tror inte att det var något konstigt där. Men kanske han satt vid sitt skrivbord och plockade med papper samtidigt och fick tag i intervjuansökan igen. Pm hade granskat den många ggr tidigare,funderat,fantasi-planerat men lagt undan den. Men nu fick han bara en impuls att helt plötsligt skicka ett SMS och fick svar med en gång. Sedan var frisörstid,daten med DK och allting bortglömt. Det blev-nu eller aldrig. Hafs och slafs, halvplanering. En manisk idé helt enkelt. Ej igenomtänkt.
Men någonstans kvalade nog KW in på PMs fantasihatobjekt.
Även om det nog var slumpen mycket som spelade in. Hade KiM bara svarat ett par timmar senare hade kanske PM lugnat ned sig och skyllt på att nu fanns det ingen tid för intervju i hans fullspäckade schema tyvärr.

Det som förbryllade mig är att åklagaren under rättegångsdagen sa att det var KW som ringde PM 16.38 10 aug. Det var den första kontakt som togs igen efter att deras möte i april rann ut i sanden. Alltså inget sms skickades först från PM.
Citera
2018-03-12, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Någon som vet vem denna norrman är?

Georg Poul Artmann
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto