2018-03-09, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Så tror jag också det har gått till. Han har invaggat henne i säkerhet och pratat om sina projekt och hon har ställt frågor. Hon ser så glad ut i tornet och trodde nog hon skulle få en bra intervju. Sen efter de har dykt tror jag att han överföll henne och slog henne medvetslös kanske. Jag tror han skiftade blixtsnabbt från trevlige , professionella Madsen till odjuret Madsen. Vad hon kände kan jag inte ens föreställa mig.

Det finns vittnesmål från personer som har överlevt såna monster, inte minst Ted Bundys offer. De kan berätta om en person som skiftar från trevlig och charmerande till helt blank med kolsvarta ögon (stora pupiller som ett kattdjur på jakt) på bara ett par sekunder. Först då inser offren att de svävar i livsfara.
Citera
2018-03-09, 18:21
Medlem
Sardinbruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Om KW hade varit död i flera timmar när han styckade henne hade det inte stänkt blod upp på hans näsa.
Hur torr är en kropp egentligen efter ett par timmar? Att blodet inte flyter begriper jag, men vilken konsistens har de? Det måste ju ändå vara ett fruktansvärt grisigt arbete att stycka en kropp som legat en stund.
Citera
2018-03-09, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sardinbrus
Hur torr är en kropp egentligen efter ett par timmar? Att blodet inte flyter begriper jag, men vilken konsistens har de? Det måste ju ändå vara ett fruktansvärt grisigt arbete att stycka en kropp som legat en stund.

Efter flera timmar lär blodet ha levrat sig för länge sen och då stänker det inte... Han sa ju att han hade lagt sig att sova ett par timmar efter hennes död, innan han styckade henne och då "stänker" det inte blod upp på hans näsa. Nej, han har styckat henne i samband med de andra vidrigheterna han gjorde. Det fanns massor med blod i ubåten som bevisar det. Vi får hoppas att hon inte styckades levande.....
Citera
2018-03-09, 18:33
Medlem
MegaSkurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Enligt rececenten. Detta är inte en sensationsbok, även om den är fascinerande att läsa. Samtliga påståenden, beskrivningar och faktauppgifter har en gedigen vetenskaplig bas. Översättningen till svenska initierades inte bara därför att den håller god vetenskaplig nivå och bör läsas av de som arbetar inom området, utan därför att den fyller ett viktigt ändamål som ren folkupplysning.

Nej sensationsbok är det definitivt inte, Hare är ju en ledande auktoritet inom området, hans livsverk PCL-R (Psychopathy Checklist) används över hela världen för att diagnosticera och kategorisera personer med psykopatiska drag.

https://sv.wikipedia.org/wiki/PCL-R
Citera
2018-03-09, 18:33
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Nej, det kan det inte, det är helt galet att anta något sådant.

Men ge gärna ett exempel när sex innefattar att hugga någon i könet med en kniv.

Brukar du själv ha sex så?

Däremot kan det ha sexualsadistiska motiv, men det finns än så länge ingenting som tyder på att det hade det i fallet KW.

Anser du fortfarande att det är galet att anta att sexuella motiv förekommit, eller att 'ingenting tyder på sexualsadism'?
Citera
2018-03-09, 18:34
Medlem
En av Madsens första lögner har passerat ganska obemärkt. Han sa att han var ledsen att Nautilus sjönk.

Det är ett absurt och osant påstående.

Ubåten var möjlig att bärga och reparera, även om Madsen var tvungen att fixa allt... Han skulle ha fått hjälp med tiden.

Detta är ett exempel på att Madsen kan vara en skicklig lögnare. Man väntar sig nån sorts känsla, engagemang, och Madsen serverade vad som krävdes.

Men han var inte ett dugg ledsen.

Han fullföljde bara sitt manus.

Han skapade olycka, och måste spela ledsen.

Fö kan han motbevisa, när ubåten är på torra land. Det fanns ju inget fel på ubåten.
Citera
2018-03-09, 18:41
Medlem
MegaSkurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Bra länk - tack!
Av alla ofattbara sexuella perversioner som det finns så är sexualsadism klart den mest ofattbara.

Inte helt enkelt att ta in, så sant.

Ytterligare intressant läsning här:

https://theaimless.wordpress.com/2013/09/23/investigating-sexual-sadism-and-murder/
Citera
2018-03-09, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
En av Madsens första lögner har passerat ganska obemärkt. Han sa att han var ledsen att Nautilus sjönk.

Det är ett absurt och osant påstående.

Ubåten var möjlig att bärga och reparera, även om Madsen var tvungen att fixa allt... Han skulle ha fått hjälp med tiden.

Detta är ett exempel på att Madsen kan vara en skicklig lögnare. Man väntar sig nån sorts känsla, engagemang, och Madsen serverade vad som krävdes.

Men han var inte ett dugg ledsen.

Han fullföljde bara sitt manus.

Han skapade olycka, och måste spela ledsen.

Fö kan han motbevisa, när ubåten är på torra land. Det fanns ju inget fel på ubåten.

Ett påtvingat nytt manus tror jag, annars skulle han väl tuffa tillbaka till avfärdshamnen och hem till frun.
Madsen är en närmast patalogisk lögnare.
Citera
2018-03-09, 18:48
Medlem
Reimers avatar
Jag får starka Johanna Möller-vibbar av det som har hänt hitintills i rättegången mot Peter Madsen, det ser ut som om de är varandras tvillingar i deras sätt att agera och försöka styra över händelserna, jag tror att Johanna Möller hade ungefär samma inställning som Madsen, hon var där "frivilligt" och skulle snacka sig loss med sitt enorma kunnande om hur saker och ting egentligen låg till, jag minns fortfarande när hon försökte läxa upp rätten i ämnet barnpsykologi bland annat, jag tror att Madsen kommer att göra på samma sätt, han har ju redan börjat med sina svar och försök till dialog med åklagaren, det kommer mer av den varan det är jag helt säker på.
Citera
2018-03-09, 18:52
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Om KW hade varit död i flera timmar när han styckade henne hade det inte stänkt blod upp på hans näsa.

Nä precis.

Åklagaren ställde ju samma fråga - var där något blod när du parterade henne? Madsen svarade nekande. - nej, inget blod.

Det stämmer ju ej med det som rättsmedicinarna kommit fram till och även att de säger att sticken i och utanför vaginan var innan döden och i nära anslutning till döden. Då blöder man ju.
Citera
2018-03-09, 18:54
Medlem
Rättspsykiatrikern Poulsen jämför PM med Peter Lundin och ABB - narcissistiska psykopater, Amagermannen är en annan typ av våldsman, mer en ren psykopat.

Det vurderer retspsykiater Henrik Day Poulsen, der sammen med BT har gennemgået Peter Madsens forklaring. På trods af, at Madsen ikke er dømt i sagen, vurderer den kendte retspsykiater, at Peter Madsens adfærd minder om både den dømte morder Peter Lundins og om massemorderen Anders Breiviks.

»Den måde han næsten helt maskinelt kan fortælle om parteringen, hvor han slet ikke angrer, men fortæller, at han er uddannet i ’historisk kirurgi’ – det er en fuldstændig maskinel nærmest klinisk tilgang til tingene. Han taler nærmest som en retsmediciner.Det er ikke normal adfærd, hvis man har gjort noget så forfærdeligt,« siger han.

»Han sidder også med den fordel, at kun han kender den sande historie – der er ingen overvågningskameraer,der er ingen vidnen. Så han kan lege med retten lige så længe, han har lyst til,« lyder det fra Day Poulsen.
https://www.bt.dk/krimi/retspsykiater-om-peter-madsens-adfaerd-i-retten-han-sidder-med-en-stor-fordel-og
Citera
2018-03-09, 18:55
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Efter flera timmar lär blodet ha levrat sig för länge sen och då stänker det inte... Han sa ju att han hade lagt sig att sova ett par timmar efter hennes död, innan han styckade henne och då "stänker" det inte blod upp på hans näsa. Nej, han har styckat henne i samband med de andra vidrigheterna han gjorde. Det fanns massor med blod i ubåten som bevisar det. Vi får hoppas att hon inte styckades levande.....

En tidigare artikel gjorde beräkningen att det gått åtta timmat sedan kim dog, enligt madsen, och madsen sov tills det att han menar att han parterade kroppen. Många timmar.

Visst gjorde det i samband med de andra fruktansvärda vidrigheterna. Som du säger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in