2018-03-12, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LucNN
Oj, du har lite posttraumatisk stress, va? Kapten Vladimir är Peter Madsens löjliga knullpersona.

"Knullpersona" 😀 ha ha tack för årets nyord.

Jag är lite cynisk nu, men... Det är tur att DK är så porös, uppmärksamhetsglad och dramatisk ... DK har inte alla hästar hemma, och kommer nog att vara förvånansvärt öppen inför alla... Hens personlighet gagnar fallet.
Senast redigerad av Eremona2.0 2018-03-12 kl. 12:45. Anledning: Felskrivning
Citera
2018-03-12, 14:21
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Läste inlägget och det är ju en fullständigt absurd läsning. Jag blev fanimej helt slut när jag läste denna kaotiska text!
Samtidigt kom det drygt tre månader efter brytningen med CS, det är en sorts hälsning i det hela.

PM äcklar mig ur fler perspektiv än mordets vidriga detaljer. Han verkar sippra delar av sanningar till folk om det så är det perfekta brottet, dumpa likdelar eller mordfantasier på ubåten, som om han njuter av att leverera vissa delar av sant material ur sin sjuka hjärna.
Han talar och skriver typ i gåtor som om han driver gäck med omgivningen.
Jag tror von B och gänget representerar det politiskt korrekta (himlen) och han själv helvetet.
(spoiler för att det blir långt även om det enbart är saxat och återgett med egna ord)
Sen kommer då en gedigen och detaljerad beskrivning av helvetet, han lägger betydligt mer krut på den delen. Himlen blir väldigt flack jämfört med det färgstarka helvetet.
Förutom färgstark var det som att kliva in i hans gravt sjuka hjärna; ett enda virrvarr av drifter, begär och märkliga rollfigurer:
Han ses även kommentera:
" Denne folkloristiske opfattelse af livet efter døden...synes jeg mest er sjov fordi de fleste nok ville synes at "down under" er et mere udfordrende og interessant sted end "upstairs"

"tror du ikke jeg er lidt fristet af at køre med Djævelens super damplokomotiv, og hjælpe Winston med hans Me 262, pille ved en Black Bird og sludre T-stoff med von Braun og gutterne ? Der er så mange spændende mennesker der med garanti må være down under - at det alene kunne få en
til at være en slet karl."

Men för att återgå till din citering:
Vad i hela friden menar han med att återge Hitlers dödsdag ihop med sista meningen?
Inbillar han sig att Hitler ska återuppstå?

Du tager pillen og synker, mens den glider ned dæmrer en for længst glemt historie time for dig..."
Ja, man blir helt slut av att få en inblick i Madsens underliga tankegångar.
Hans intensitet i beskrivningen av helvetet, med alla olika personer och detaljerade beskrivningar av märkliga ting gör att det känns som att han nästan befinner sig i ett slags rus med total inlevelseförmåga.

Vissa delar, av virrvarret av hans tankar, påminner en del om det vissa sataniströrelser förespråkar, där inte Satan är någon slags övernaturlig makt utan mer som en symbol för personen själv, d.v.s man är sin egen gud och skall bejaka självförhärligande, egoism, sina instinkter, drifter och vilka beteenden det än må vara. Som motsats till t.ex kristendomen som de anser handlar om att kontrollera människan osv. Det blir som ett förakt för empati, harmoni och medmänsklighet, vilket jag tycker stämmer väl in på PM. "Satan-Madsen" - han är sin egen gud. Då går det bra att glorifiera sadism, våld och vad fan som helst.

Tänker också på saker som framkommit om PM:s barndom, hur han som vuxen nästan föraktfullt beskriver sin mamma, att hon var djupt religiös, visste ingenting osv, men däremot var pappan bra med sina krigshistorier, fantasi och att han gav PM "fria händer", typ.

Citat:
Frånvaron av mamman var ingen stor sak, enligt Peter Madsen.
”Vi hade aldrig någonting gemensamt. Min mamma var djupt religiös och jag är djupt ickereligiös. Vi var helt oense om grundläggande saker och har aldrig riktigt firat någonting tillsammans. Inte ens jul. Hon visste ingenting. Jag kunde lika gärna fråga katten.
*Min pappa visste en hel del, och det han inte visste hittade han på”, säger Madsen i boken.
Thomas Djursing utvecklar resonemanget:
– Fadern gav honom möjligheter att utvecklas på ett sätt som modern inte kunde. Hos henne skulle allt vara trevligt, ordentligt och puttenuttigt och hon förstod inte vad Peter gjorde. Fadern förstod det och gav honom utrymme.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/gVg5k/sadan-var-peter-madsens-barndom
Citera
2018-03-12, 14:43
Medlem
Citat:
Jodå, jag vet att man var flera på "begravningen" av Freya - men PM är såpass morbid att han lika gärna kan ha gömt nåt långt innan den bogserades iväg och sjönk.
10 augusti var märkligt, det hade jag missat.
Är det ett datum som är signifkant för honom av nån anledning?
Sjunkna krigsubåtar? Avlidna hjältar?
Han är ju väldigt hängiven symbolik.
Vart härrör namnet Kraka från förresten?

Edit. Det är väl mytologi likt Freya. Ett annat namn på Aslög såg jag.

Kraka (Aslög) var en vattengudinna klädd i enbart fiskenät.
Citera
2018-03-12, 14:45
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Men Trollet. Nu är du väl orättvis. PM har väl visat i SMS till väninnan att han är generös. Vill shoppa och köpa henne en present. "-Behöver du parfym,läppstift,strumpor eller skor?- I så fall kan jag nog hjälpa till." Och när Älskarinnan ber om motivation för att ta sig samman med ett projekt och ber PM att hota henne så ställer han ju snällt upp på det också med besked.
Sen kan man undra hur mycket porriga kläder, läppstift o.dyl DK kunde få för de 3:- han hade på kontot?
Men, med tanke på hur förtrollad DK var av hans karisma så kunde han väl köra "oj, glömde plånboken, kan du lägga ut så länge"-tricket varje gång det skulle shoppas inför deras rollspel och intima stunder.
Citera
2018-03-12, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Datumet 10 augusti är et datum knutet til tortyr: https://no.wikipedia.org/wiki/Larsok. Kan henda 10 augusti är självaste julafton i PM`s almanacka. Jag har tagit upp detta vid flera anledningar, men har aldrig fått någon respons. Ett gott tecken, ni svenskar är inte letta att locka med sig inn i spekulationer

10 augusti mördades väl arbogakvinnans Johanna Möllers pappa också. Eller om det var maken som mördades då. En var i alla fall 10e och en den 3e augusti. Tillfälligheter?
Citera
2018-03-12, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
För en tid sen diskuterade vi här i tråden en artikel på Madsens blog som kallades, "himmel och helvete". Vad jag inte tog tag i var slutet på artikeln :
sitat:
"I can get you back up. You pay here, I get you back up. I have pills. I can get you a blue pill, you get back to Earth, you want ?" "What century you prefer ? I have one taking you too...let me see...this will take you to nice spring. Berlin, April 30, 1945 - you want go ? Back to life ?"
sitat slut
Om man tenker äfter,vem var det man tog tilbaks til livet? vem var det som dog 30 april i Berlin 1945? Jo, det var Adolf Hitler.... Man får tolka det som man vill, men lite konstigt är det.
Artiklen i sin helhet:
https://ing.dk/blog/himmel-helvede-171685
Jag tolkade det som självbiografiskt.
Himlen symboliserar religiösa mamman. Helvetet Pappan. I slutet när Madsen flyr genom Helvetet springer han på Djävulen förklädd. Djävulen erbjuder Madsen att byta plats med.....Adolf Hitler!
Hitler hade diagnos Narcissistisk psykopat,Lite Asperger tror man och sexuell pervers läggning tror man också.
Jag tror att PM vet med sig att han bär på Hitlers grymhet,ondska. Och Djävulen vill ju ha en kompetent ersättare i Hitlers ställe på jorden.
Tack för länken Himmel&Helvete
Senast redigerad av ottoplommon 2018-03-12 kl. 15:47.
Citera
2018-03-12, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Han har ju upprepade gånger sagt att hon skriver för Wired. Att hon var jättetrevlig. Och att hon var en spännande person. Jag tror att efter att hon frågade om intervju så har han i hemlighet läst Allt han kunnat hitta om henne. Och säkert sett henne där hon bor också. Jag tror hans sadism är inblandat med att han blir "intresserad"/"attraherad".
Det är en annan möjlighet. Att KiM var änglalik,oskuldsfull och ren. Men skenheligt god/präktig som PMs religiösa Mamma. Kanske KiM var ett symboliskt hatobjekt för Madsen?
Citera
2018-03-12, 15:18
Medlem
https://www.expressen.se/kvallsposten/mikkel-raddade-madsen-ur-vattnet-varit-galet/
En av "räddarna" ska vittna i Madsenrättegången

https://www.hd.se/2018-03-11/tv-har-ar-danska-parodiklippet-pa-bron-som-skamtar-om-sverige-och-malmo
Senast redigerad av ottoplommon 2018-03-12 kl. 15:46.
Citera
2018-03-12, 15:35
Medlem
A-party-with-martys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
Nej. Jag tror han tänkte att detta var det perfekta brottet för sina lustar han bar på. Dom skulle ALDRIG kunna hitta hennes kropp tänkte han nog.

Jag tror han nu är riktigt förvånad att man fann hennes kvarlevor och att han nu åkt dit. Det var inte alls som han tänkt sig nämligen.

Assa förutom att han enligt min mening tog en enorm risk genom att ge sig på en kvinna som KW(som lämnade mycket info om vart hon skulle & vem hon skulle träffa mm) så var han således redo att offra hela sin Ubåt bara för några timmars njutbara aktiviteter. El var han i själva verket trött på ubåten o dess kostnader & ansvar? Om inte så måste han ju ha haft extrema tvångsimpulser även om det bevisligen var planerat i förväg.
Citera
2018-03-12, 15:37
Medlem
Citat:
Ja, han har en svartvit uppdelning. Sen är det väl i parité med psykopati att förkasta moral och snarare se drifter, begär och allt vad nu helvetet anbelangar som det eftersträvansvärda.
Moral, godhet, samvete, lagar, normer, etik är väl rent skräp i hans perspektiv.
I himlen får man inte bygga raketer som man vill.

Btw, en annan reflektion.
Jag funderar kring Freya (sjösatt 2002) som bogserades av Nautilus och sänktes 2008 utanför Flakfortet.
Polisens dykare har kollat ubåten men den bärgades inte.

Med tanke på att Kims trosor och strumbyxor återfanns under ubåtens golvplattor och att Nautilus scannades så kanske det borde ha skett med Freya. Eller kan dykare se tillräckligt?
PM är ju hur skum som helst.

"Et nyt foto viser størknet blod på en af gulvpladerne i messen, ligesom der blev fundet blod på toilettet. Under en gulvplade af metal fandt politiets teknikere et par sorte trusser med blondekant, der havde tilhørt Kim Wall. Der blev også fundet et par sorte strømpebukser. De var vendt på vrangen og havde flere skader."
live bt

"Da man løfter de metalplader, der udgør bunden i ubåden, finder teknikerne nogle sorte dametrusser. Ifølge anklageren har Peter Madsen erkendt, at det er Kim Walls trusser.
- Trusserne har flere skader, konstaterer anklageren.
Derudover finder man også nogle sorte strømpebukser, som er vendt på vrangen, og hårtotter, der fremstår afskåret eller klippet, oplyser anklageren."

live eb

Det låter som om han begravt en kvinna. Eh..

Han har visst fått ut försäkringspengar år 2002 på denna, 75 000 danska kronor, för en skadad mittsektion på tornet. Undrar vad en helt sänkt ubåt motsvarar?

Angående MS Freya. Blev båten officiellt sänkt medvetet ? Är det inte olagligt, med tanke på haven o miljön etc?
Citera
2018-03-12, 15:44
Medlem
Hur gör man för att sänka sin egen ubåt på ett trovärdigt vis? Är ju inte som man kan styra den med en fjärkontroll från bryggan o sen öppna ingångsluckan antar jag
Citera
2018-03-12, 15:54
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-party-with-marty
Hur gör man för att sänka sin egen ubåt på ett trovärdigt vis? Är ju inte som man kan styra den med en fjärkontroll från bryggan o sen öppna ingångsluckan antar jag

Mannen, du gör så luckan är i öppet läge, sen du bara fyller tankarna med vatten och den sjunker hårt. Trovärdigt är det inte, men så han gjordish.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in