Citat:
Ursprungligen postat av
Lugnochro
Politiska analfabeter?
Vill man ha platt skatt så om man vill jobba mycket ett år för att exempelvis spara ihop till eget boende eller annat väljer man AfS.
Vill man ha "sosseskatt" väljer man SD.
Vill man ha svenska flaggan på valvakan väljer man AfS.
Vill man ha en annan, väljer man SD.
Vill man sluta betala 5 miljarder till Public Service väljer man AfS.
Vill man forsätta att sponsra Public Service Väljer man SD.
Vill man sluta ta emot kvotflyktingar väljer man AfS.
Vill man dubbla kvotflyktingmottagningen väljer SD.
Finns fler olikheter men enbart dessa exempel ovan gör valet det lätt för mig. AfS!
Sedan behövs det fler invandringskritiska partier i svensk politik med lite olika strukturer gällande ekonomi, statliga stöd mm eftersom, bara för att man tycker lika gällande invandringen så är det inte säkert man står bakom resten av deras politik.
I like! Så får vi ser hur det har utvecklat sig framåt sensommaren opinionsmässigt. Kan tycka att det är lite synd att AfS inte ställer upp i kommunvalet i Stockholm, det hade blivit en given röst från mig. Riksdagsvalet är lite osäkert ännu för min del, men jag har gillat vad jag ser och hört hittills. Bara att slippa "känna/ta ansvar" för Jimmie "jag vet inte" Åkesson vore än lättnad (no pun intended, men det är andra tider nu). Jag ansåg en gång i tiden att AfS var för radikala, och att jag kunde nöja mig med SD. Men nu är verkligheten så absurd, SD har inte hängt med, och jag tvingas revidera mina åsikter i samma takt som verkligheten, och allvaret i situationen, tränger sig på.