Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-12, 13:25
Medlem
Ordpistolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tnem
Om man kan åka på semester till sitt hemland så är det att betrakta som säkert vad är det du inte förstår med det TS?

Att samtliga uppehållstillstånd skall omprövas lär nog aldrig gå igenom...
Folk som kommer från ett annat EU-land behöver inget uppehållstillstånd.

Exempelvis juggar från Kosovo, Kroatien och Serbien. Kroatien blev medlem i EU 1 juli 2013. Om någon kroat fick uppehållstillstånd innan det datumet, hur blir det då? Juggar kunde väl åka på semester i deras hemländer efter 1999? Visserligen var det natobombningar i Serbien 1999, men efter 1999 var det inget krig eller väpnade konflikter vad jag känner till. Så vad händer med dessa människor, hur tillämpas tolkningarna i sådana situationer (framförallt dom med medborgarskap)? Det var sådana funderingar jag hade. Sedan har vi Polen och Ryssland. Visserligen inte lika stor invandring som från Balkan, men nog var det några från dessa länder också. Ryssland och Polen är också säkra länder.
Senast redigerad av Ordpistolen 2018-03-12 kl. 13:29.
Citera
2018-03-12, 13:27
Medlem
Ordpistolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Ja samtliga innebär väl samtliga. Dom måste vara konsekventa även om dom är rasister.

Ärligt talat, hur många "Greker, Italienare, Polacker, Ryssar, Juggar samt andra kristna europeiska invandrare" har sökt asyl i Sverige på grund av flyktingstatus efter 1999?

Eftersom dom är rasister så vet dom med sig att en blond snekammad tysk som arbetar i Sverige som exempelvis teknisk konsult inte kommer bli drabbad eftersom hen inte är här med flyktingstatus så drabbar det bara negrer och araber.

Är det här verkligen svårt att inse? Är ju inte direkt raketforskning vi snackar om.

Ja givetvis. Här blir det lättare att förstå att det är rasism som styr. Man vill bli av med främst araber och negrer. Dom gillar inte heller Islam (vem fan gör det liksom), men det är ju främst araber och negrer som är muslimer så dom åker ju ändå.

Om du tänker lite (och läser det jag skrev ovan) så inser du att extremt få europeiska invandrare kommer bli drabbade. Jag kan till och med tänka mig att Afs skulle se positivt på att låta européer (Tyskland, Tyskland och Tyskland) arbetskraftsinvandra för att täcka de få platser som araber och negrer har i det svenska samhället.

Visst är Afs idioter men det är ett av dom bästa valen vi har i valet 2018. Vi måste få bort svinen som styr nu. Dom är falska och förstör samhället så grovt att om vi inte får ut dom nu så kanske det kommer ta många år att reparera den skada dom gör mot landet.

Jag säger inte emot, etablissemanget har förstört det här landet. Och skiten ska helst ut ur riksdagen så fort som möjligt. Det jag hade var allmänna funderingar kring hur detta kommer att tolkas? Vad händer med alla som är halvsvenska? Och annat som kan ställa till det i tolkningen.
Citera
2018-03-12, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Politiska analfabeter?

Vill man ha platt skatt så om man vill jobba mycket ett år för att exempelvis spara ihop till eget boende eller annat väljer man AfS.
Vill man ha "sosseskatt" väljer man SD.

Vill man ha svenska flaggan på valvakan väljer man AfS.
Vill man ha en annan, väljer man SD.

Vill man sluta betala 5 miljarder till Public Service väljer man AfS.
Vill man forsätta att sponsra Public Service Väljer man SD.

Vill man sluta ta emot kvotflyktingar väljer man AfS.
Vill man dubbla kvotflyktingmottagningen väljer SD.

Finns fler olikheter men enbart dessa exempel ovan gör valet det lätt för mig. AfS!
Sedan behövs det fler invandringskritiska partier i svensk politik med lite olika strukturer gällande ekonomi, statliga stöd mm eftersom, bara för att man tycker lika gällande invandringen så är det inte säkert man står bakom resten av deras politik.
Jag tror vi även kan lägga till återvandring på den listan. Visserligen har SD det på sitt program men väldigt lamt och försiktigt och nedprioriterat så det lär nog aldrig vara något som dom kommer att driva.
Medans för AfS är det högsta prioritet, tom kallar sig för återvändarpartiet.

Vill man ha återvandring så väljer man AfS.

Vill man tillåta burka i Sverige så väljer man SD.
Citera
2018-03-12, 13:39
Medlem
Citat:
Politiska analfabeter?

Vill man ha platt skatt så om man vill jobba mycket ett år för att exempelvis spara ihop till eget boende eller annat väljer man AfS.
Vill man ha "sosseskatt" väljer man SD.

Vill man ha svenska flaggan på valvakan väljer man AfS.
Vill man ha en annan, väljer man SD.

Vill man sluta ta emot kvotflyktingar väljer man AfS.
Vill man dubbla kvotflyktingmottagningen väljer SD.

Finns fler olikheter men enbart dessa exempel ovan gör valet det lätt för mig. AfS!
Sedan behövs det fler invandringskritiska partier i svensk politik med lite olika strukturer gällande ekonomi, statliga stöd mm eftersom, bara för att man tycker lika gällande invandringen så är det inte säkert man står bakom resten av deras politik.
I like! Så får vi ser hur det har utvecklat sig framåt sensommaren opinionsmässigt. Kan tycka att det är lite synd att AfS inte ställer upp i kommunvalet i Stockholm, det hade blivit en given röst från mig. Riksdagsvalet är lite osäkert ännu för min del, men jag har gillat vad jag ser och hört hittills. Bara att slippa "känna/ta ansvar" för Jimmie "jag vet inte" Åkesson vore än lättnad (no pun intended, men det är andra tider nu). Jag ansåg en gång i tiden att AfS var för radikala, och att jag kunde nöja mig med SD. Men nu är verkligheten så absurd, SD har inte hängt med, och jag tvingas revidera mina åsikter i samma takt som verkligheten, och allvaret i situationen, tränger sig på.
Senast redigerad av Fnysington 2018-03-12 kl. 13:42.
Citera
2018-03-12, 13:40
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
Jag tror vi även kan lägga till återvandring på den listan. Visserligen har SD det på sitt program men väldigt lamt och försiktigt och nedprioriterat så det lär nog aldrig vara något som dom kommer att driva.
Medans för AfS är det högsta prioritet, tom kallar sig för återvändarpartiet.

Vill man ha återvandring så väljer man AfS.

Vill man tillåta burka i Sverige så väljer man SD.
Ja, listan kan nog göras ganska lång, de har ju likheter med stora skillnader i. Dessa exempel var sådana som redan där avgjorde till AfS:s fördel.
Citera
2018-03-12, 13:57
Moderator
Strix m/94s avatar
Snarlika trådar ihopfogade.

Strix/Mod
Citera
2018-03-12, 14:12
Medlem
Alfheims avatar
Citat:

AfS vill lägga ner SR och SVT, men samtidigt skapa en ny public serviceaktör. Att skrota de gamla och bygga upp nya från grunden kommer att kosta pengar. Så vi lär få betala lika mycket för public service med AfS politik, men vi kommer förhoppningsvis få mer valuta för pengarna.

Från AfS kulturpolitik:

Citat:
Ett av de medier som är mest anfrätt av etablissemangets åskådningsvärld är public service: Sveriges radio, Sveriges television och Utbildningsradion. Alternativ för Sverige ser utan tvekan behovet av en public serviceaktör i medielandskapet, men inser också att SR och SVT är bortom räddning. För att åter kunna bygga upp förtroendet för public service måste SR, SVT och Utbildningsradion läggas ned och en ny public serviceorganisation byggas upp från grunden med nya anställda som värdesätter traditionella journalistiska dygder i handling och inte bara i ord.

https://alternativforsverige.se/kultur/
Citera
2018-03-12, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ordpistolen
Exempelvis juggar från Kosovo, Kroatien och Serbien. Kroatien blev medlem i EU 1 juli 2013. Om någon kroat fick uppehållstillstånd innan det datumet, hur blir det då? Juggar kunde väl åka på semester i deras hemländer efter 1999? Visserligen var det natobombningar i Serbien 1999, men efter 1999 var det inget krig eller väpnade konflikter vad jag känner till. Så vad händer med dessa människor, hur tillämpas tolkningarna i sådana situationer (framförallt dom med medborgarskap)? Det var sådana funderingar jag hade. Sedan har vi Polen och Ryssland. Visserligen inte lika stor invandring som från Balkan, men nog var det några från dessa länder också. Ryssland och Polen är också säkra länder.

Nu var det ju inte invandrare i allmänhet som afs anser ska vägras UT efter semesterresa till hemlandet. Det AFS tydligt anger är att detta gäller personer som fått uppehållstillstånd pga flyktingstatus. Några sådana har du inte från Serbien m fl länder på balkan.
Citera
2018-03-12, 14:30
Medlem
tnems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ordpistolen

Det är inte asylinvanding från Ryssland och Polen.
Citera
2018-03-12, 14:51
Medlem
Ordpistolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LBeria
Nu var det ju inte invandrare i allmänhet som afs anser ska vägras UT efter semesterresa till hemlandet. Det AFS tydligt anger är att detta gäller personer som fått uppehållstillstånd pga flyktingstatus. Några sådana har du inte från Serbien m fl länder på balkan.

Ok, då förstår jag. Då kanske det gäller invandrare från Afrika och Mellanöstern.
Citera
2018-03-12, 14:54
Medlem
Ordpistolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tnem
Det är inte asylinvanding från Ryssland och Polen.

Du får gärna förtydliga vad du menar med det inlägget, så att jag inte missförstår dig och svarar fel.
Citera
2018-03-12, 14:58
Medlem
Ordpistolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Ser det som ett inspel för den nödvändiga debatten kring det kommande Nya Miljonprogrammet.

Eftersom det kommer att innebära en anspänning för det svenska samhället när så många bidragstagare återvänder hem, måste vi har en bred debatt kring frågorna.

Det här är inget som enbart bör stanna inom AfS utan det är viktigt att debatten bli bred innan det Nya Miljonprogrammet slutligen implementeras.

Det kommande nya miljonprogrammet som kommer att byggas vid övriga utkanter av storstäderna? Är inte riktigt uppdaterad kring planerna för det nya miljonprogrammet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in