Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-03, 16:08
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
Nja, SD:s motsvarigheter i andra länder har sin grund i folkligt skatteuppror, men det är möjligt att Svenskarna är genomsossifierade även bland nettobetalarna.

ja men i t.ex. Danmark har de gått till det socialkonservativa. Vårt ND misslyckades ju (Kanske mest pga odugliga företrädare och dålig organisation)
Citera
2018-03-03, 16:11
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykonaut-
Motgiftarna ska in och sabba, allt de rör vid blir skit.

Samma grupp människor som blir uteslutna ur partier och rörelser går vidare och försöker nässla sig in i allt nytt. Hoppas AfS håller dem på avstånd.
Citera
2018-03-03, 16:16
Medlem
HejaFinlands avatar
Om deras syn på SD och sig själva:

https://svegot.se/2018/03/02/ny-film-berattar-om-hur-sverigedemokraterna-hogg-sitt-eget-ungdomsforbund-i-ryggen/

Vad de glömmer att nämna är att deras 5000 medlemmar inte betalar eller betalade medlemsavgift. Det är bara som en facebookgrupp då, bara gå med oavsett engagemang. Enligt mig är det inte medlemmar.
Citera
2018-03-03, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Tidigare har de sagt (I kokta grodan) att de skall koncentrera sig på kommunalvalet i Stockholm, där de är starka. Men med detta utspel om att rita om den politiska kartan måste det väl innebära riksdagsval? Eller så blir det som presskonferensen för Det Fria Sverige, inte så mycket mer än en ny organisation med samma folk som redan samarbetat på olika vis.

Du har rätt. Kent Ekeroth och Gustav Kasselstrand är inte överens.
Citera
2018-03-03, 16:27
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Samma grupp människor som blir uteslutna ur partier och rörelser går vidare och försöker nässla sig in i allt nytt. Hoppas AfS håller dem på avstånd.

Dessa människor föredrar att arbeta metapolitiskt snarare än partipolitiskt så du behöver inte ligga sömnlös.
Citera
2018-03-03, 16:55
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Gustav Kasselstrand vill för DN varken bekräfta eller dementera uppgifterna om att Alternativ för Sverige – som officiellt registrerades för ett drygt år sedan – kommer att lanseras under ett evenemang i Stockholm på måndag.

– Det jag kan bekräfta är att den här kvällen kommer att gå till historien och att den kommer att få avgörande påverkan på svensk politik framöver.

Citat:
Konflikten slutade med att SD-ledningen bröt helt med SDU, och bildade en ny ungdomsverksamhet, Ungsvenskarna. Redan då spekulerades det om Gustav Kasselstrand och andra uteslutande SDU:are skulle bilda ett nytt parti – vilket nu verkar lanseras.

Hur är din relation till SD i dag?

– Jag har god relation till stora delar av partiet. Riksdagsledamöter och distriktsordföranden har fortsatt att stötta mig i det dolda. Jag har naturligtvis en obefintlig relation till partiledningen. Men jag vet att stödet för mig och för de som utgjorde frontfigurerna i det gamla SDU är stort i SD och jag skulle säga att det är ett stöd som ökar i takt med att SD är alltmer lamslagna inför den konkurrens man nu möter från Moderaterna. Så det bubblar i grytan i Sverigedemokraterna, säger Kasselstrand

https://www.dn.se/nyheter/politik/gustav-kasselstrand-sverigedemokraterna-far-se-upp/
Citera
2018-03-03, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
https://www.dn.se/nyheter/politik/gustav-kasselstrand-sverigedemokraterna-far-se-upp/
Fortsatt stora ord från Kasselstrand. Jag väljer att tro att det inte bara är hajp. Jag förväntar mig en riktig bomb på måndag, och det kan inte bara vara att Mikael Jansson hoppar över till AfS, något som SD förmodligen bara skulle välkomna. Det är något betydligt större.
Citera
2018-03-03, 17:13
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Fortsatt stora ord från Kasselstrand. Jag väljer att tro att det inte bara är hajp. Jag förväntar mig en riktig bomb på måndag, och det kan inte bara vara att Mikael Jansson hoppar över till AfS, något som SD förmodligen bara skulle välkomna. Det är något betydligt större.

Han kanske utgår från att partiet kommer att komma in i riksdagen redan detta år. Om det händer så kommer ju definitivt den kommande måndagskvällen att betraktas som historisk.
Citera
2018-03-03, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Han kanske utgår från att partiet kommer att komma in i riksdagen redan detta år. Om det händer så kommer ju definitivt den kommande måndagskvällen att betraktas som historisk.
Du menar att hela presskonferensen på måndag blir ett sömnpiller där ingenting annat än en logga och en styrelse presenteras?

Så kan det bli, men det vore ett gigantiskt antiklimax, och okaraktäristiskt för Kasselstrand. Han förstår att hans uttalanden gör att man förväntar sig mer.
Citera
2018-03-03, 17:24
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Du menar att hela presskonferensen på måndag blir ett sömnpiller där ingenting annat än en logga och en styrelse presenteras?

Så kan det bli, men det vore ett gigantiskt antiklimax, och okaraktäristiskt för Kasselstrand. Han förstår att hans uttalanden gör att man förväntar sig mer.

Det jag skrev ska inte tolkas som helt seriöst såklart. Jag förväntar mig också några rubrikskapande nyheter.
Citera
2018-03-03, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baertling
Det är mycket tjat om att Kent Ekeroth skulle gå till AfS. Om jag inte minns helt fel så var han och gamla SDU inte de bästa vänner. Ekeroth var en av de hårdaste kritikerna av Palestina-artikeln och togs ju även fram som 'trumfkort' på motståndarsidan i den infekterade ordförandestriden i SD Sthlm. Jag håller för uteslutet att han skulle:
a) vara välkommen hos AfS
b) själv ens skulle överväga att gå dit
Just ja, den famösa palestina-artikeln, sam nog var bland det mest korkade SDU kunde ha gjort. Varför överhuvudtaget bry sig? Vi får se om de förbigår frågan med klädsam tystnad.
Citera
2018-03-03, 17:27
Medlem
HejaFinlands avatar
Om AfSs partiprogram skiljer sig på ett avgörande sätt från SDs så har Kesselstrand & Co bevisat att det var rätt av SD att utesluta dem; för då var de ju aldrig SD-are om de ville något helt annat än SD. Om de var bra för SD och delade deras ideologi, och mest var mot partikulturen och partiledningen, så måste ju deras nya parti ha ett ganska likartat partiprogram som SDs. Lämnar man moderaterna och bildar ett kommunistiskt parti så skulle man ju aldrig ha varit med i Moderaterna till att börja med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in