Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Det spelar ingen roll vad du eller jag har för ”ståndpunkt” i den frågan. Nist hade inte bilagan alltså kunde de inte utgå från bilagan eller kommentera vad den eventuellt innehåller. Det finns säkert tusentals papper om wtc som Nist inte har haft tillgång till, de kan givetvis inte förväntas lista allt de inte haft tillgång till.. men visst, jättesynd i detta fall om det är allt som hade krävts för att lugna ner dig..
Jag är helt lugn. Vi tar det igen från NIST’s FAQ:
Neither the structural drawing for typical floors 8 through 20 (Structural Drawing S-8) nor the erection drawings for floors 10 through 13 (Erection Drawings E10/11 and E12/13) show any studs on the girders.
I samma Erection Drawings ingår olika delar och bilagor varav ’S8 Rev. I.’ är en. Om nu NIST’s exemplar av ’Erection Drawings E10/11 and E12/13’ inte innehåller bilagan ’S8 Rev. I.’, så är de ritningarna per definition inte kompletta.
Visar det sig därtill att just bilagan ’S8 Rev. I.’ innehåller följande:
For additional studs see cust. dwg. S8 Rev. I.
... så blir NIST’s påstående än mer förbryllande.
1. NIST hävdar att ritningarna inte visar några shear studs på girder A2001 trots att deras exemplar av dessa ritningar inte är kompletta.
2. NIST hävdar att ritningarna inte visar några shear studs på girder A2001 trots att bilaga S8 Rev. I. (som NIST säger sig inte har något exemplar av) enligt referens i de ritningar man har, innehåller information om ”additional studs”.
Så, jag frågar dig igen.
- Hur kan NIST hävda att det inte finns några shear studs på girder A2001 angivet på ritningarna om man samtidigt inte har tillgång till ritningarna i sin helhet? Om NIST’s exemplar inte är kompletta?