2018-03-11, 15:20
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Att polisen skött det här fallet imponerande skickligt är väl de flesta ense om. Dessutom har dom hanterat kontakten med Kims anhöriga synnerligen imponerande.

Jens Möller har haft daglig kontakt med föräldrarna och besökt dom flera ggr i deras hem.

https://www.euroman.dk/samfund/ubaadssagen-har-bragt-drabschefen-taet-paa-offerets-foraeldre

Antar att dom utgör ett starkt stöd även nu för att föräldrarna skall orka med rättegången. All styrka till dom!
All styrka åt dom! Imponerande att de orkar sitta med på rättegången , men viktigt tror jag att de orkar göra det.
Citera
2018-03-11, 15:23
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Ja, vi tror olika. I brevväxlingen från fängelset skriver Madsen bl.a. till Deidre King att hon är den enda människan som står kvar vid hans sida. Så ensamhetsinsikten har han allt redan.

Jo, men det är ju så Madsen manipulerar kvinnor. Han hadde skrivit det samma om han hadde haft hundra kvinnor som besökte honom. Han ljuger hela tiden.
Citera
2018-03-11, 15:27
Medlem
Lite läsning om psykopater, men här handlar det om vanliga, men grovt kriminella sådana och jag antar att det handlar om främst dem med antisocial personlighetsstörning i botten:

https://www.svt.se/nyheter/vetenskap/ny-forskning-psykopater-reagerar-inte-pa-bestraffning
Citera
2018-03-11, 15:33
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av just_a_girl
Med tanke på filmerna man hittat på hans dator etc tror jag att han även filmade själva mordet för att kunna återuppleva det vid tillfälle. Han har förmodligen gömt telefonerna på något säkert ställe. Han har väl bla tillgång till en uppskjutningsramp eller liknande ute i vattnet det kanske var dit han åkte med u-båten eller någon annanstans där han kunde lämna telefonerna. Riktigt vidrig händelse oavsett hur det gått till.
Jag tror också han filmat alltihop. Dels för att ha för eget bruk , dels för att det nog tingar ett högt pris i hans kretsar.Undrar var han gjort av den.
Citera
2018-03-11, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A-party-with-marty
Verkar alltså som polisen redan har koll på hans tel. " Han har förmodligen gömt telefonerna på något säkert ställe".
Det de har koll på är det de kunnat återskapa via iCloud.
Citera
2018-03-11, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Narcissister brukar bli väldigt ensamma när de blir äldre och inte har några vänner eller beundrare kvar. Det är inte ovanligt att de söker hjälp för depression då. Deras ytliga självsäkerhet är en (omedveten) täckmantel eller dimridå för en omedveten skev självbild och en usel självkänsla. Deras ego behöver ständig näring för att inte krackelera. Så jag antar att PM kommer må väldigt dåligt på kåken då han blir äldre och - förhoppningsvis - bortglömd.
Klockren beskrivning, "deras ego behöver
ständig näring för att inte krackelera". Vet av egen erfarenhet att så är fallet. Har dessvärre agerat mental stödpelare åt narcissisten då jag varit gift med honom. Narcissisten är verkligen mentalt svag och bräcklig i sig själv och korthuset rasar samman när hejarklacken vandrat vidare. Kommer hända Madsen också i sinom tid.
Citera
2018-03-11, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
När tiden för Madsens förvaring startar, inleds hans egen, inre kamp och motstånd mot att vara negligerad. För syns inte Madsen, så finns han inte. Och när hans yta krackelerar, och hans psykgenombrott uppstår, kommer ingen av oss sitta på första parkett och beskåda detta. Att Madsen slits ner från pidestalen av 37 vittnen som kommer omintetgöra hans narcissistiska självbild kommer på längre sikt leda till att den här mindervärdeskänslan kommer explodera, kränktheten, och den sårade självskattningen dragits ner i smutsen vara något han själv måste hantera. Killen har tagits med byxorna nere, fråntagits all heder och avslöjats, när det efter domen har fått sjunka in vid sidan om hur ensam han är, ett sjunkande skepp, så tror jag han kommer vara nere för räkning. Däremot tror jag att under själva rättegången lär han fortsätta trotsa och mopsa sig, som en tjurig unge.
Mycket bra beskrivning. Precis det här tror jag också. Och även om jag inte tror på dödsstraff så måste jag erkänna att jag nog skulle mysa av det faktum att jag fick höra att han blev utsatt för åtminstone delar av det han utsatte Kim för, i fängelset. Önsketänkade såklart, men det är svårt att med ord beskriva vilken avsky jag känner för sådana som Madsen. Visst, han har haft en jobbigt barndom bla bla bla, men någonstans måste han ju både ansvara och stå till svars för sina handlingar.

Och pga sin blinda narcissism tror han att han kommer undan med det här. En hel del saker pekar på det, som t ex det faktum att han avsäger sig jurymedlemmar, för att få en så pass "juridisk" prägel som möjligt på domslutet. Han käftar mot åklagaren för att visa att han är felaktigt dömd. Och han vågar yttra saker som är av "icke sexuell natur". Åjo, nog fan kom han allt i kalsongerna av att skära i stackars Wall, och han ska få betala för det.
Citera
2018-03-11, 16:07
Medlem
Citat:
Finns verkligen sån skit på nätet Är det verkligen lagligt isf? Om det nu är lagligt att kolla på en välutvecklad 17,5 åring som har sex så borde ju verkligen detta vara olagligt kan jag tycka
Ja, det finns sån skit, och antagligen mycket värre. Och det ligger på platser i världen där man har mindre nogräknad kontroll på vad som är lagligt och olagligt. Jag gjorde en sökning på precis det Madsen gjort, "beheading girl agony" och hittade det klippet som Madsen antagligen tittat på. Det var en stillbild och ett gäng kommentarer och man kunde klicka igång filmen. Men jag tittade inte på den, och jag föreställer mig att man är rejält knäpp i huvudet om man laddar hem sådana här klipp och tittar på OCH rejält mycket knäppare i huvudet om man tittar på dem och blir sexuellt upphetsad.
Citera
2018-03-11, 16:17
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
" Samma dag som Madsen seglade ut med Kim Wall ska han ha googlat på "beheading girl" i sin mobiltelefon. 16 timmar innan han pratade med Kim Wall på telefon ska Madsen dessutom ha sett en film föreställande en okänd kvinna som får halsen avskuren långsamt."

Verkar alltså som polisen redan har koll på hans tel. " Han har förmodligen gömt telefonerna på något säkert ställe". Skulle vara om han hade flera tel el videokamera men tror inte det då han verkar väldigt klantig. Då borde han ju inte ha lämnat kvar trosorna under en platta i båten som nån skrev om tex.

" Hårddisken har vi sedan hittat i Peter Madsens verkstad. I hårddisken finns filmer med flera klipp av BDSM, tortyr och mord. Det ska röra sig om filmer med äkta mord på kvinnor. Bland annat med halshuggning och hängning, säger Buch-Jepsen, enligt Aftonbladet."
Finns verkligen sån skit på nätet Är det verkligen lagligt isf? Om det nu är lagligt att kolla på en välutvecklad 17,5 åring som har sex så borde ju verkligen detta vara olagligt kan jag tycka

Lagligt och lagligt. Filmerna skildrar med största sannolikhet brott som begås. Som jag förstår det finns det främst två källor till klipp med riktiga mord: filmer från IS mfl organisationer, samt filmer från droguppgörelser i Mexiko.

Dessa filmer produceras alltså inte för en marknad bestående av folk som tänder på innehållet, utan i varning- och värvningssyfte.

Som det beskrivits påstår jag att det är filmer från just Mexiko (eller närliggande områden) som Madsen tittat på. Därifrån vet jag det finns filmer med just kvinnor som blir dekapiterade och hängda.

Jag tror inte det finns en svart dold marknad för 'snuff-filmer'.
Senast redigerad av Clay Allison 2018-03-11 kl. 16:21.
Citera
2018-03-11, 16:29
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morboso
Hoppas att alla tråddeltagare som anser/ansett Madsen vara mycket intelligent ser detta, han är normalbegåvad - inte mer, inte mindre! Det är andra personlighetsdrag/åkommor (ihärdighet, hänsynslöshet, fokuserad på specialintresse) som har möjliggjort att han kunnat åstadkomma det han åstadkommit (eller tar åt sig äran för) - inte främst att han skulle vara ovanligt smart.
Kompletterar att det är störningar som brist på empati som underlättar gällande "hänsynslöshet". Man kan nog prata i termer som viss fanatism som drivmotor likaväl. Han är besatt av pojkdrömmen, sover bland raketer, vill inte kompromissa.
Gällde det nåt annat än överfokus på raketer, ubåtar och zeppelinare så vore han livsfarlig såsom han får med sig folk med sin enorma svada och entusiasm. Han har skapat en slags kult kring sig själv där han pratar i utopiska termer och storslagna visioner - karismatisk och verbal när det behövs för att nå sitt mål; living the rocketdream.
Hans intresse kring ww2 får mig att tänka på galet ledarskap, där alla går omkring i identiska militäroveraller och hans narcissistiska emblem.
Det är som om om hangaren på Refshaleøen är ett miniatyr-Peenemünde (Wernher von Braun).
Jag kan heller inte riktigt slå bort det obehagliga gällande V2-raketmannen och PM gällande följande:
PM ansåg att det handlar om att vara så engagerad att det nästintill handlar om att vara livegen (slaviskt bunden till nåt) för att erhålla framgång. Det var väl på denna punkt det skar sig med Von B som hade familj. PM sover på hobbyverkstaden - han är ett med sina raketer. Han ger uttalanden, citerar kändisar om att det är den rätta vägen. Osökt får detta mig att tänka på nazistisk paroll; arbete ska befria dig via total självuppoffring.
I nazityskland fick de gratis arbetskraft för att bygga raketer via tvång och våld. Här är det glada amatörer som medverkar alldeles frivilligt.
Ja, PM är normalbegåvad men stundom undrar jag hur slug denna är, det känns som om han plockat vissa koncept från en viss era men gjort dem mer rumsrena. Jag undrar även hur nazivänlig hans far var som nog grundlagt mycken galenskap hos PM (jag tror han byggde bunkers och baracker åt tyskarna).
Citat:
– Han arbetade för nazisterna och är medskyldig till att ha använt slavarbetskraft för att bygga V2-raketer.
– Von Braun är en komplicerad person som innehåller både goda och onda sidor. Med det sagt är han absolut en inspiration, säger Madsen i videon.
https://www.expressen.se/kvallsposten/peter-madsens-idol-nazisternas-forskare/
Citera
2018-03-11, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Som det beskrivits påstår jag att det är filmer från just Mexiko (eller närliggande områden) som Madsen tittat på.
Filmen jag hittade när jag sökte var från Brasilien, Rio De Janeiro tror jag. Men skitsamma, det är brott som begås, som du säger.
Citera
2018-03-11, 16:40
Medlem
Ikväll 11/3 kl 22.00 på TV5: Ubåtsfallet del 2.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in