2018-03-11, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Hon lät Madsen veta att hon behövde återvända till festen inom en rimlig tid. För det logiska är att det blir en typ av garanti för att läget är lugnt och grönt. Det är liksom en garanti för säkerhet.

Exakt, bara det att stackars Kim hade oturen att just denna dag åka ut med en av de få personerna i trakten som inte hindrades av detta faktum. Att ha oturen att åka ut med en som tror att han är så mycket smartare än alla andra att han kommer att komma undan med detta "århundradets brott" och samtidigt få utlopp för sina värsta perversa fantasier. Två flugor i en smäll liksom.

Personligen hoppas jag att de slänger in honom i något hål där han aldrig mer får uppmärksamhet, dag ut och dag in så länge han lever. Aldrig kontakt med omvärlden så att han kan gotta sig åt all uppmärksamhet. Just detta tror jag är det värsta straffet han kan få. Att lida helvetets kval av ouppmärksamhet i alla sina ruttna dagar. Det förtjänar han.
Citera
2018-03-11, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av just_a_girl
Med tanke på filmerna man hittat på hans dator etc tror jag att han även filmade själva mordet för att kunna återuppleva det vid tillfälle. Han har förmodligen gömt telefonerna på något säkert ställe. Han har väl bla tillgång till en uppskjutningsramp eller liknande ute i vattnet det kanske var dit han åkte med u-båten eller någon annanstans där han kunde lämna telefonerna. Riktigt vidrig händelse oavsett hur det gått till.

På något sätt känns det som inte ens PM kunde varit så korkad att han gjort detta. Om det materialet någonsin hittas så är hela hans uppmålade lögnscenario slut. Då finns det tydliga bevis. Jag tror att han håller allt inom sig själv, det här har han sparat i sitt eget huvud.

Men visst, i hans egna konstiga och perversa värld där han är övermänniska nr 1 kanske han är så lagd att han tror att ingen någonsin ska hitta filmerna och har gömt dem någonstans. Varför inte..
Citera
2018-03-11, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zumwirdenhirsch
Exakt, bara det att stackars Kim hade oturen att just denna dag åka ut med en av de få personerna i trakten som inte hindrades av detta faktum. Att ha oturen att åka ut med en som tror att han är så mycket smartare än alla andra att han kommer att komma undan med detta "århundradets brott" och samtidigt få utlopp för sina värsta perversa fantasier. Två flugor i en smäll liksom.

Personligen hoppas jag att de slänger in honom i något hål där han aldrig mer får uppmärksamhet, dag ut och dag in så länge han lever. Aldrig kontakt med omvärlden så att han kan gotta sig åt all uppmärksamhet. Just detta tror jag är det värsta straffet han kan få. Att lida helvetets kval av ouppmärksamhet i alla sina ruttna dagar. Det förtjänar han.

Instämmer i allt du skriver, Madsens logik är väsenfrämmande för gemene man och därför misstar sig Kim på hans intentioner. Precis som Kim, gick jag själv bet på hans logik initialt, fast inom området planering eller icke planering av brottet. Enligt min logik hade Madsen under inga omständigheter planerat denna typ av riskfyllda brott, utan där och då fått en mental genomklappning i stundens hetta. Kunde inte föreställa mig att en människa är så korkad.

Jag övervärderade Madsens intellekt, och ansåg att valet av offer var osannolikt, inga tidigare kända våldsbrott i bagaget, omgivningen och närmiljön med vänner och publik omöjliggjorde planering. Jag saknade psykisk profil och status på killen, så jag gjorde misstaget att utgå från att han resonerar stringent. Ju mer info som framkommit om M, desto dummare och mer korkad framstår han för mig. Inte alls vidare intelligent.

När tiden för Madsens förvaring startar, inleds hans egen, inre kamp och motstånd mot att vara negligerad. För syns inte Madsen, så finns han inte. Och när hans yta krackelerar, och hans psykgenombrott uppstår, kommer ingen av oss sitta på första parkett och beskåda detta. Att Madsen slits ner från pidestalen av 37 vittnen som kommer omintetgöra hans narcissistiska självbild kommer på längre sikt leda till att den här mindervärdeskänslan kommer explodera, kränktheten, och den sårade självskattningen dragits ner i smutsen vara något han själv måste hantera. Killen har tagits med byxorna nere, fråntagits all heder och avslöjats, när det efter domen har fått sjunka in vid sidan om hur ensam han är, ett sjunkande skepp, så tror jag han kommer vara nere för räkning. Däremot tror jag att under själva rättegången lär han fortsätta trotsa och mopsa sig, som en tjurig unge.
Citera
2018-03-11, 13:26
Medlem
vitapumpss avatar
I rättegången har ju P Madsen allt ljus på sej. Det verkar som han trivs med det. Men när det hela är över och han troligen döms till ett livstidsstraff förvinner han tack och lov från den offentliga arenan även om det hemska minnet av vad han gjort lever kvar. Usch så gräsligt att läsa om vad som skett i den hemmabyggda ubåten.
Citera
2018-03-11, 13:28
Medlem
Garnityrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
När tiden för Madsens förvaring startar, inleds hans egen, inre kamp och motstånd mot att vara negligerad. För syns inte Madsen, så finns han inte. Och när hans yta krackelerar, och hans psykgenombrott uppstår, kommer ingen av oss sitta på första parkett och beskåda detta. Att Madsen slits ner från pidestalen av 37 vittnen som kommer omintetgöra hans narcissistiska självbild kommer på längre sikt leda till att den här mindervärdeskänslan kommer explodera, kränktheten, och den sårade självskattningen dragits ner i smutsen vara något han själv måste hantera. Killen har tagits med byxorna nere, fråntagits all heder och avslöjats, när det efter domen har fått sjunka in vid sidan om hur ensam han är, ett sjunkande skepp, så tror jag han kommer vara nere för räkning. Däremot tror jag att under själva rättegången lär han fortsätta trotsa och mopsa sig, som en tjurig unge.
Kommer inte hända ett skit. Till skillnad från normalt funtade människor kommer han med någon bakvänd logik se det som att han vunnit och att han har tusentals fans där ute som kämpar för att rättvisan ska segra och han till slut ska bli oskyldigförklarad under de mest spektakulära former. Se bara på Breivik, samma skrot och korn.

Hela grejen med en så grandios självbild är ju just att den insikten du beskriver aldrig infinner sig. Ytan krackelerar aldrig, fötterna kommer aldrig ner på jorden.
Citera
2018-03-11, 14:04
Medlem
A-party-with-martys avatar
Förutom att han är en genomvidrig figur osv osv verkar han ju väldigt dum. Undra om han hade nån särskild pryl för/i mot vackra karriärs-kvinnor typ. Han hade ju kunnat göra det mycket lättare för sig genom att ta nån prostituerad som inte lär ha uppget vart hon skulle etc. Är ju dessutom helt lagligt att köpa sex i Danmark också. Där nere i ubåten skulle han isf kunnat hålla henne fången & gett sig på henne i flera år i still med dom där barnkidnaparna(o även den där insestfarsan i Österrike) som varit aktiva för ett antal år sen(men Madsen verkar ju dock våldsammare mm).
Citera
2018-03-11, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garnityr
Kommer inte hända ett skit. Till skillnad från normalt funtade människor kommer han med någon bakvänd logik se det som att han vunnit och att han har tusentals fans där ute som kämpar för att rättvisan ska segra och han till slut ska bli oskyldigförklarad under de mest spektakulära former. Se bara på Breivik, samma skrot och korn.

Hela grejen med en så grandios självbild är ju just att den insikten du beskriver aldrig infinner sig. Ytan krackelerar aldrig, fötterna kommer aldrig ner på jorden.

Narcissister brukar bli väldigt ensamma när de blir äldre och inte har några vänner eller beundrare kvar. Det är inte ovanligt att de söker hjälp för depression då. Deras ytliga självsäkerhet är en (omedveten) täckmantel eller dimridå för en omedveten skev självbild och en usel självkänsla. Deras ego behöver ständig näring för att inte krackelera. Så jag antar att PM kommer må väldigt dåligt på kåken då han blir äldre och - förhoppningsvis - bortglömd.
Citera
2018-03-11, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av just_a_girl
Med tanke på filmerna man hittat på hans dator etc tror jag att han även filmade själva mordet för att kunna återuppleva det vid tillfälle. Han har förmodligen gömt telefonerna på något säkert ställe. Han har väl bla tillgång till en uppskjutningsramp eller liknande ute i vattnet det kanske var dit han åkte med u-båten eller någon annanstans där han kunde lämna telefonerna. Riktigt vidrig händelse oavsett hur det gått till.

" Samma dag som Madsen seglade ut med Kim Wall ska han ha googlat på "beheading girl" i sin mobiltelefon. 16 timmar innan han pratade med Kim Wall på telefon ska Madsen dessutom ha sett en film föreställande en okänd kvinna som får halsen avskuren långsamt."

Verkar alltså som polisen redan har koll på hans tel. " Han har förmodligen gömt telefonerna på något säkert ställe". Skulle vara om han hade flera tel el videokamera men tror inte det då han verkar väldigt klantig. Då borde han ju inte ha lämnat kvar trosorna under en platta i båten som nån skrev om tex.

" Hårddisken har vi sedan hittat i Peter Madsens verkstad. I hårddisken finns filmer med flera klipp av BDSM, tortyr och mord. Det ska röra sig om filmer med äkta mord på kvinnor. Bland annat med halshuggning och hängning, säger Buch-Jepsen, enligt Aftonbladet."
Finns verkligen sån skit på nätet Är det verkligen lagligt isf? Om det nu är lagligt att kolla på en välutvecklad 17,5 åring som har sex så borde ju verkligen detta vara olagligt kan jag tycka
Senast redigerad av A-party-with-marty 2018-03-11 kl. 14:28.
Citera
2018-03-11, 14:33
Medlem
Angående dom där "plastbanden" är det fastställt att det fanns dubbla plastband?

Spelar mindre roll visserligen då skadorna är det som gäller men måste vara extra jävligt att sitta i ett järngrepp o inte ens kunna röra en lem mm.
Citera
2018-03-11, 14:37
Medlem
Att polisen skött det här fallet imponerande skickligt är väl de flesta ense om. Dessutom har dom hanterat kontakten med Kims anhöriga synnerligen imponerande.

Jens Möller har haft daglig kontakt med föräldrarna och besökt dom flera ggr i deras hem.

https://www.euroman.dk/samfund/ubaadssagen-har-bragt-drabschefen-taet-paa-offerets-foraeldre

Antar att dom utgör ett starkt stöd även nu för att föräldrarna skall orka med rättegången. All styrka till dom!
Citera
2018-03-11, 14:47
Medlem
Ok det verkar vara bekräftat att han hon drack kaffe.

"he brought coffee and cookies tho"

var väl typ 19.15-11.00 så han hade väl haft tid att droga ner o vänta på uppvaknande kanske
Citera
2018-03-11, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garnityr

Ja, vi tror olika. I brevväxlingen från fängelset skriver Madsen bl.a. till Deidre King att hon är den enda människan som står kvar vid hans sida. Så ensamhetsinsikten har han allt redan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in