Citat:
Ursprungligen postat av
zilvereko
Psykopater drabbar både män och kvinnor. Hur vaksam man än är så kan man bli lurad, i alla fall i början. Till och med psykologer kan luras av dem. Man orkar inte ha taggarna utåt mot varenda ny person man möter. Det blir olidligt om man är misstänksam mot alla. Men det är naturligtvis bra om man upptäcker de som pladdrar och bara talar om sig själva. I.a. f blir jag misstänksam då. Eller om någon smörar alldeles för mycket.
Jomenvisst!
Jag har inte träffat Madsen, men dessvärre en annan person med mycket narcissistiska och psykopatiska drag. Att initialt lyckas duperas av den personlighetstypen känns i efterhand inte vidare smickrande och konstruktivt utan är snarare en nedbrytande process som åtminstone jag tidigare skämts över.
Det kommer jag alltid känna mig medskyldig till. Känslan av att jag tillät mig luras, för jag ville uppenbarligen bli lurad.Jag måste ha varit rätt störd vid tillfället, för sådant kan inte pågå om inte omgivningen spelar med. Idag skulle detta beteende vara omöjligt att överse med eller inte genomskåda omgående. Några tydliga minnen är:
1.Lättkränkthet-att vara obefogat snarstucken
2.Dubbelnatur- lögnare som lever i två parallella verkligheter
3. Känslan av att att leva med ett skal som ekar tomt inuti.
4. Att ha saknat spegling så vederbörande inte förstår hur densamme uppfattas.
5. Dränerar omgivningen på känslomässig ork som en parasit.
6. Kan fälla helt sjuka och världsfrånvända uttalanden som en socialt välfungerande människa aldrig skulle yttra.
7. Vill alltid stå på podiet och vara nr 1, avskyr att bli nr 2.
8. Spel, sex och/eller uppmärksamhetsavarter.
9. Ögonen svartnar när något går emot vederbörande.
10. Avund och en upplevelse av att inte få vad man förtjänar från omvärlden.
Listan kan pågå i absurdum men jag lyckades ta mig loss och undkomma. Sen är ju inte alla sexualsadister som Madsen, så det saknar jag all erfarenhet av. Däremot skulle jag säga att om du mot all förmodan är frisk när du möter en narcissistisk och psykopatisk personlighetstyp så finns en betydande risk att du blivit allvarligt mentalt traumatiserad i efterhand.
Något fel lär det ju vara på Madsens exkona vid dags datum.