2018-03-10, 20:38
Medlem
MegaSkurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Lycka till

Tackar!

Sitter med profileringsuppgifter som får mig att hela tiden återkomma till Anders Eklund och hans profil (inte i uppgiften, men det jag läser stämmer så bra in på honom)...

Citera
2018-03-10, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaSkurt
Tackar!

Sitter med profileringsuppgifter som får mig att hela tiden återkomma till Anders Eklund och hans profil (inte i uppgiften, men det jag läser stämmer så bra in på honom)...

Usch! Riks-äckel-peddot. Men det är onekligen intressant hur en sån fungerar, men det kan man prata om på annat forum. (Annars blir jag väl avstängd igen ;-) )
Citera
2018-03-10, 20:45
Medlem
MegaSkurts avatar
Citat:
Usch! Riks-äckel-peddot. Men det är onekligen intressant hur en sån fungerar, men det kan man prata om på annat forum. (Annars blir jag väl avstängd igen ;-) )

Ja det är väldigt intressant, och ja, i en annan tråd (och en annan dag).. hehe!
Citera
2018-03-10, 20:48
Medlem
A-party-with-martys avatar
Citat:
Ja tänk att göra detta fast på ett litet barn fy fan vissa läggningar förstår jag inte varför vår herre har skapat
Citera
2018-03-10, 21:09
Medlem
develis avatar
Citat:
Utgår vi från sexualsadist-psykologin, borde styckningen egentligen bara vara logistik, det finns ingen mer som lider och ingenting mer att kontrollera för GM. Men vem vet HUR skruvad PM är egentligen...
Ja, störd är han (no doubt) men hur störd? Hur många parafilier har han egentligen och vad är det som ger den ultimata tillfredsställelsen för individen PM?

Det finns fragment* som ger ett "igenkännande" från vetenskap, forskning och intervjuer, han är som sagt inte den förste och de har oftast en central likartad kärna (maktbegrepp, fantasier osv) rent generellt.
Njuter han postmortem eller är det enbart för att komma undan mordet? Är det själva dödandet ( erotophonophilia) eller är det förloppet med utdragen sadism?

* Med fragment menar jag hans skumma diskussioner om Kims själ, att han gömt underkläder, strumpor under ubåtens golv samt avklippta/avskurna hårtestar.
Citera
2018-03-10, 21:25
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Inte ett dugg. Har blivit motsagd flera gånger och det är givetvis bra om jag då får ny kunskap eller infallsvinklar, men inte så ofta genom översitteri. Inte bara mot mig, alltså. Andra får också utstå hån. Tagga ner och låt folk skriva det de har att säga. Ämnet är inte bara ditt eller (övriga) experters område. Tack och lov.

Hallå, ska jag tagga ner? Jag skrev ett enda inlägg i milda ordalag. Det är väl du som kanske skulle ta och lugna ner dig. Vad är du uppe i nu, ett inlägg var sjunde minut? Det var inte ens något av dina inlägg jag kommenterade.

Sen tycker jag att diskussionen här om exakt hur Madsen tänkte, och hur såna som Madsen tänker, hur 'psykopater' är och hur tidigt någon gissade att Wall blev styckad är rätt ointressant läsning.

Fast på något plan tror jag ändå att det gagnar målet. Om man skalar bort de mest vildvuxna berättelserna inifrån Madsen huvud så finns det kanske nåt att hämta. Det får vi kanske reda på någon gång.

Själv - som sagt - intresserar jag mig mer för det faktiska skeendet.
Citera
2018-03-10, 21:33
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Utgår vi från sexualsadist-psykologin, borde styckningen egentligen bara vara logistik, det finns ingen mer som lider och ingenting mer att kontrollera för GM. Men vem vet HUR skruvad PM är egentligen...

Kontroll över den döda kroppen?
Citera
2018-03-10, 21:35
Medlem
MegaSkurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Kontroll över den döda kroppen?

"Normalt" (!) sett inget att kontrollera i en död kropp, men som sagt, med PM verkar allt vara möjligt...
Citera
2018-03-10, 21:46
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Klart läsvärd. Utdrag därifrån:

Det som något förundrar mig kring typer som Madsen, med all sin påtagliga självupptagenhet
och självgodhet, är att de trots detta har rätt lätt för att skaffa vänner och inte minst att
de får kvinnor att uppskatta dem. Att tycka att de har "karisma", är så fascinerande
och det ena med det andra. Är att vara egotrippad till max att vara attraktiv som människa?
Herregud, folk som man med en gång ser är bara uppfyllda av sig själva och sitt och
pladdrar på i det oändliga som denne mördande jöns vid namn Madsen, såna borde man
för fan tröttna direkt på och vilja ha så lite som möjligt att göra med.
Finns det något jobbigare än dessa omåttligt självupptagna människor? Och Madsen är ju
helt klart en sån typ utöver allt annat negativt som han är i besittning av.
Jag hade inte stått ut en dag med den människan alltså.
Och jag begriper fan inte hur andra kan ha gjort det hur duktig han sen än må varit
med sina specialintressen; grejer som far i luften och skickas ner i havsdjupen.

"– Det handlar om honom och det finns ingen annan."

Exakt så!

Det jag även tänkte på när jag läste artikeln var just
”Nu står han inför en situation som där han är, från sitt perspektiv, tvungen att vinna. ”

Det är exakt så han verkar fungera: allt blir till krig.
Är man inte med honom är man emot. Tänker på alla stridigheter runt ubåtarna, raketer och ovänskap med journalister/författare.
Och nu verkar fienden heta Jakob Buch-Jepsen. Men det är ju en synnerligen korkad strategi. MADsen verkar ha dålig insikt i hur han framstår med sitt arroganta uppträdande. Eller så kan han helt inte tygla sig själv.
Det blir nog fler time-outer med advokatskan...
Citera
2018-03-10, 21:57
Medlem
Citat:
Psykopater drabbar både män och kvinnor. Hur vaksam man än är så kan man bli lurad, i alla fall i början. Till och med psykologer kan luras av dem. Man orkar inte ha taggarna utåt mot varenda ny person man möter. Det blir olidligt om man är misstänksam mot alla. Men det är naturligtvis bra om man upptäcker de som pladdrar och bara talar om sig själva. I.a. f blir jag misstänksam då. Eller om någon smörar alldeles för mycket.

Jomenvisst!

Jag har inte träffat Madsen, men dessvärre en annan person med mycket narcissistiska och psykopatiska drag. Att initialt lyckas duperas av den personlighetstypen känns i efterhand inte vidare smickrande och konstruktivt utan är snarare en nedbrytande process som åtminstone jag tidigare skämts över.

Det kommer jag alltid känna mig medskyldig till. Känslan av att jag tillät mig luras, för jag ville uppenbarligen bli lurad.Jag måste ha varit rätt störd vid tillfället, för sådant kan inte pågå om inte omgivningen spelar med. Idag skulle detta beteende vara omöjligt att överse med eller inte genomskåda omgående. Några tydliga minnen är:

1.Lättkränkthet-att vara obefogat snarstucken
2.Dubbelnatur- lögnare som lever i två parallella verkligheter
3. Känslan av att att leva med ett skal som ekar tomt inuti.
4. Att ha saknat spegling så vederbörande inte förstår hur densamme uppfattas.
5. Dränerar omgivningen på känslomässig ork som en parasit.
6. Kan fälla helt sjuka och världsfrånvända uttalanden som en socialt välfungerande människa aldrig skulle yttra.
7. Vill alltid stå på podiet och vara nr 1, avskyr att bli nr 2.
8. Spel, sex och/eller uppmärksamhetsavarter.
9. Ögonen svartnar när något går emot vederbörande.
10. Avund och en upplevelse av att inte få vad man förtjänar från omvärlden.

Listan kan pågå i absurdum men jag lyckades ta mig loss och undkomma. Sen är ju inte alla sexualsadister som Madsen, så det saknar jag all erfarenhet av. Däremot skulle jag säga att om du mot all förmodan är frisk när du möter en narcissistisk och psykopatisk personlighetstyp så finns en betydande risk att du blivit allvarligt mentalt traumatiserad i efterhand.

Något fel lär det ju vara på Madsens exkona vid dags datum.
Citera
2018-03-10, 21:59
Medlem
Finns det någon i forumet som förstår, att PM bara bäddat upp för sin finalraket så här långt?

Jag är övertygad om att den totalt känslobefriade PM kommer att lansera sin finalversion av dramat under rättegången, förmodligen mot slutet.

Varför? Jo, för att 1, han kan aldrig ha fel, göra fel, det är alltid andra som klantar eller gör fel. 2, han älskar att vara i focus, och kommer att leverera sin (sjuka) sanning under rättegången, den att KW krävde sado-sex av honom, i någon form!

Ingen, absolut ingen, kan bevisa motsatsen, så det kommer han att ta med sig in i en förmodat lång fängelsetid, sannolikt överbevisad om mord.
Senast redigerad av Whyback 2018-03-10 kl. 22:03.
Citera
2018-03-10, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, störd är han (no doubt) men hur störd? Hur många parafilier har han egentligen och vad är det som ger den ultimata tillfredsställelsen för individen PM?

Det finns fragment* som ger ett "igenkännande" från vetenskap, forskning och intervjuer, han är som sagt inte den förste och de har oftast en central likartad kärna (maktbegrepp, fantasier osv) rent generellt.
Njuter han postmortem eller är det enbart för att komma undan mordet? Är det själva dödandet ( erotophonophilia) eller är det förloppet med utdragen sadism?

* Med fragment menar jag hans skumma diskussioner om Kims själ, att han gömt underkläder, strumpor under ubåtens golv samt avklippta/avskurna hårtestar.

Det utdragna förloppet, tror jag. PLus maktkontrollen och plågandet, givetvis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in