2018-04-04, 10:54
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
JA, man orkar nästan inte läsa vad helvetet har i sin perversa samling..
Fy fan vilket äckel!

Ja, ursäkta mig men, om någon tar kål på honom eller han hänger sig själv, så har världen blivit av med en "ingenting", och jag är lika glad för det.
Citera
2018-04-04, 10:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Chess77
Det är världens mesta otur att hon ville ha en intervju med en av de sjukaste människorna som går att hitta i Danmark. Jag har väldigt svårt att tro att han kan slippa undan med griftefridsbrott.

Jag tror ändå hon anade något kusligt med honom, hon verkade skärpt, sista sms tyder på något, det finns alltid en gnutta sanning även om det kan varit med en viss humor.
Att Kim skulle påminna om en av PM beundrarinnor känns frånvarande.
Det är nog just dom delar som gör en journalist till vad hon/han är, att dom.ontresserar sig för människor i livet, att se och tolka människor och ge en sann bild till andra.
Kanske är det därför som det är overkligt att se Kim leendes på ubåten kort tid innan när vi vet vad som hände sedan.
Citera
2018-04-04, 10:57
Medlem
trngws avatar
Citat:
Och vad skulle du tillföra förutom det tekniska som det ursprungligen var frågan om?

ÅK har mer än ypperligt presenterat del för del i ett ökande crescendo av bevisning, ett subert upplägg där PM emellanåt tillåtits pladdra bort sig. ALLT handlar om att plussa på indicie efter indice ihop med teknisk bevisning.
Det är rent TRAMS att kalla det förnedring mot PM.

Har sällan sett en så tydligt rak tråd mot slutplädering.

Försvarets expertvittnen säger emot varandra i en rad av missuppfattningar. Verkligen inte tydligt och rakt. Vi kan bara hoppas att det är klarare och tydligare i rätten än i media, samt att rättens ledamöter förstår, trots att de (förmodligen) inte är grundligt tekniskt kunniga. Här borde åklagarsidan ha sett till att den tekniska bevisningen framfördes på just ett enkelt, tydligt och entydigt pedagogiskt sätt, samt att ubåtsexperten och den teoretiska expertens vittnesmål hängde ihop och stöttade varandra. Även så att den teoretiska experten besökt ubåten och säkerställt de fysiska förutsättningarna för beräkningarna som han verifierade. Jag häpnade när jag läste att han inte ens gjort det. Slarvigt är bara förnamnet.
Citera
2018-04-04, 10:58
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zumwirdenhirsch
Ja, man undrar hur hon ska argumentera?

"Peter är faktiskt inte BARA intresserad av mord och halshuggningar och spetsningar av kvinnor, han gillar katter och ubåtar också!"

Ok...i allt elände, hahahaha! det ska bli intressant vad advokaten vill ha sagt om detta.
Citera
2018-04-04, 10:59
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
Ja, ursäkta mig men, om någon tar kål på honom eller han hänger sig själv, så har världen blivit av med en "ingenting", och jag är lika glad för det.
Det är själva fan att de här ska behöva mörda nån innan allt uppdagas.
Oh, det är bara lite rart S/M.. skära halsen och diskutera lite snuff över en kaffekopp?
Jag blir ärligt förbannad över hur perverst sexliv folk har och inte ser när gränserna glider.
Diskutera att plåga och äta en levande råtta?!
Jag hade fanimej gått bärsärk på hela högen om jag ens hört en promille av allt det här.
Citera
2018-04-04, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstyretstid
Jag tror ändå hon anade något kusligt med honom, hon verkade skärpt, sista sms tyder på något, det finns alltid en gnutta sanning även om det kan varit med en viss humor.
Att Kim skulle påminna om en av PM beundrarinnor känns frånvarande.
Det är nog just dom delar som gör en journalist till vad hon/han är, att dom.ontresserar sig för människor i livet, att se och tolka människor och ge en sann bild till andra.
Kanske är det därför som det är overkligt att se Kim leendes på ubåten kort tid innan när vi vet vad som hände sedan.
Ja, hon var ju osäker på honom - "han var överallt", sa hon till pojkvännen. Och hon var rädd för att dyka med ubåten. Men hon tog sig i kragen och försökte övervinna sin rädsla, hon hade ett jobb att göra. Och med vilken desperation hade inte PM försökt få med en ensam kvinna på ubåten? Det känns lite som att han körde med "nu är det allt eller inget".
Citera
2018-04-04, 11:04
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Försvarets expertvittnen säger emot varandra i en rad av missuppfattningar. Verkligen inte tydligt och rakt. Vi kan bara hoppas att det är klarare och tydligare i rätten än i media, samt att rättens ledamöter förstår, trots att de (förmodligen) inte är grundligt tekniskt kunniga. Här borde åklagarsidan ha sett till att den tekniska bevisningen framfördes på just ett enkelt, tydligt och entydigt pedagogiskt sätt, samt att ubåtsexperten och den teoretiska expertens vittnesmål hängde ihop och stöttade varandra. Även så att den teoretiska experten besökt ubåten och säkerställt de fysiska förutsättningarna för beräkningarna som han verifierade. Jag häpnade när jag läste att han inte ens gjort det. Slarvigt är bara förnamnet.
Ägna dig du åt den tekniska delen för det rent juridiska sköter ÅK galant sett till upplägg, presentation av indicier, bevisning och PM själv.

Det ÄR ett svårt rättsfall så om du påstår att du skulle tillföra mer än det som framkommit via ÅK:
Tillåt mig småle.
Citera
2018-04-04, 11:07
Medlem
Er dommeren en yngre eller ældre kvinde? Hvem vælger egentlig dommeren?

Der er tale om en kvinde i midten af halvtredserne vil jeg tro. Hun har været med fra det første grundlovsforhør, så hun har haft sagen fra start.

Det här var ju bra, då har hon varit med och sett hur lätt och övertygande han kan ljuga!
Citera
2018-04-04, 11:09
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
"Der blev fundet 41 billeder, der skønnes relevante for sagen – blandt andet billeder af piger, der blev hængt.
Desuden fandt man i søgehistorikken ord, der ifølge anklageren var relevant for sagen. Ordene, der var blevet søgt på, var blandt andet de engelske ord: ”Behead”, ”Hang”, ”Torture”, ”Stab”, ”Impale”.

Desuden fandt man flere mapper og filer, der relaterede sig til halshugning og hængning.
Anklageren dokumenterer også, at man under gennemgangen af de elektroniske koster også fandt en større mængde filer, der relaterede sig til fetish, tortur og drab. Der blev også fundet billeder, der viste kvinder, der var hængte. Og så fandt man også animationsvideoer af drab på kvinder og mænd, lige som man også fandt rigtige videoer af kvinder, der blev dræbt – blandt andet ved at få halsen skåret over."

live seoghör
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
+ videor + film + 146 bilder+ 19 filmsekvenser+ 55 filmer+ en räcka videor med hemlagad porrfilm. + sju texter som innehåller historier om pålning och tortyr
Som om inte allt detta vidriga helvete de hittat så måste ändå advokaten protestera, vilket bara känns pinsamt.
Citat:
Texterna innehåller grova formuleringar och åklagaren ber rätten om ursäkt för detta.
– Men jag är tvungen att läsa upp detta
Försvaret bryter nu in.
Hon menar att det funnits mycket annat på datorerna, som inte redovisats. Det bör rätten veta, anser Madsens försvarsadvokat.
Åklagaren kontrar med att han tycker att han varit tydlig med att det även funnits annat på datorerna.
Från AB live

Vad har det med saken att göra, att det finns "annat" på datorerna också. Skitsamma om han har kakrecept, gulliga djurbilder, fina naturfoton samt texter som handlar om annat än halshuggning, tortyr, våld och död, det har inget med fallet att göra och ursäktar på intet sätt allt djävulsk som hittats. Det har väl aldrig någonsin funnits att något pervo som t.ex pedofiler, sexualsadister, sadister o.dyl haft en dator FULL med enbart ultraperverst material? Det existerar ju inte, såklart.
Därav är Bettinas protest om att "det funnits mycket annat på datorerna också" enbart korkad, pinsam och under hennes nivå. Men, å andra sidan jobbar hon i motvind, typ extrem orkan, när hon ska försöka ursäkta hans perversa intressen och försöka få honom till ett gulligull.
Citera
2018-04-04, 11:11
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ägna dig du åt den tekniska delen för det rent juridiska sköter ÅK galant sett till upplägg, presentation av indicier, bevisning och PM själv.

Det ÄR ett svårt rättsfall så om du påstår att du skulle tillföra mer än det som framkommit via ÅK:
Tillåt mig småle.

Istället för att framföra sakliga argument går du på person, så jag drar slutsatsen att du som vanligt vet bäst trots att du egentligen inte fattar alls.

Inte heller har jag påstått det du vill göra gällande, så stoppa inte dina påhitt i min mun. Men det är väl det enda "argument" du har att komma med.
Citera
2018-04-04, 11:12
Medlem
miss-fires avatar
Vilket äckel och vider han är! Det känns som ren tur att Madsen klantade sig så mycket och att polisen förstod att något var galet, så denna galning stoppades när han klev i land.

Det känns som att barn hade kunnat bli hans nästa offer. Han är en mycket sjuk galning.

Han drog vinstlott med Kim, så råkade vara på fel plats vid fel tillfälle och genom slumpen hade även rätt hårfärg.

Om Madsen inte gripits och ställts inför rätta, så kan jag se hur äcklet återvänt till brottsplatsen med troféernamnet, för att sitta och runka till hårtussarna. Usch fy fan tvi vale!

Hoppas odjuret får förvaring och glöms bort för all framtid. Jag hoppas att medier tar sitt ansvar och aldrig skriver om honom igen, så hans namn glöms bort föralltid.
Citera
2018-04-04, 11:13
Medlem
Drozds avatar
Finns det någon möjlighet i dansk rätt att straffa Mördar-Madsen för att han bevisligen vid upprepade tillfällen vilselett och ljugit för polis och domstol? Typ mened eller osann partsutsaga?

Lite förvånande f.ö. att Madsen inte tillgripit klassikern "tredje mystisk person" i sina bortförklaringar. Men det kanske kommer...?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in