2018-03-09, 21:47
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet3
Ja, stackars arma människor. Det är nog arbetet med minnesfonden och dokumentären om Kim som hållit dem vid liv. De måste få all psykologhjälp som bara finns för att överhuvudtaget kunna fortsätta att leva. Man kan knappt ens försöka tänka sig in i det förrän det knyter sig i magen. De orkar nog inte ens vara arga på Det. Att ett barn dör är tillräckligt fasansfullt, men att dessutom sitta och höra detaljer om vad deras flicka tvingats utstå där nere är mer än den mänskliga hjärnan kan hantera. Deras hjärnor har nog stängt av för ett tag framöver nu.
Det faktum att de har en son kvar i livet hjälper nog till att leva vidare. Hur det nu är fysiskt och psykiskt möjligt.
Citera
2018-03-09, 21:49
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller

Kan driften att få utlopp för sexualsadistiska fantasier ha varit så stark att konsekvenstänkandet helt
sattes ur spel.

Ja, jag tror det ligger mycket i detta. Viljan att göra detta blev så stark att alla tankar på konsekvenserna omedvetet undantrycktes. Saken var redan biff, det var fastställt på deras "science nights" att om man dumpade ett lik i Köge bukt så skulle det aldrig kunna återfinnas, det räckte som "säkerhet".
Citera
2018-03-09, 21:50
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Det faktum att de har en son kvar i livet hjälper nog till att leva vidare. Hur det nu är fysiskt och psykiskt möjligt.
Ja, för hans skull så måste de ju. Men annars vete fan om det skulle gå att fortsätta faktiskt.
Citera
2018-03-09, 21:54
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon

Det som förvånat mig i sammanhanget är att det sagts att PM kommer att avtjäna sitt straff här:
https://www.expressen.se/kvallsposten/har-sitter-danmarks-mest-hatade-man/
Tillsammans med likasinnade. Är det så klokt? Ska de språka om sina brott och perversa lustar med varandra?
Tycker jag inte låter lämpligt alls.

Fast det går nog inte att göra på något annat sätt. Det handlar om säkerhet, de här "hatade männen" skulle skapa kaos om de satt av sitt straff på ett mer normalt fängelse, andra intagna skulle provoceras av dem
och avdelningen skulle bli en otrygg arbetsplats för häktespersonalen.

Visst äcklas man av tanken på att de skall dela fantasier och fakta med varandra! Och det kan inte fan vara
roligt att jobba på en sådan plats.
Citera
2018-03-09, 21:59
Medlem
A-party-with-martys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Det är mycket PM inte kommer kunna förklara

Enbart det faktum att sticken finns där har han väl inte kunnat förklara, nekar han fortfarande till dem?
Styckningen har han väl förklarat med att det behövdes för att få ut henne ur ubåten. Men sticken kan ju inte vara en del av det.

Jag kan tänka mig att han dekapiterade henne för sin egen njutnings skull och att det gav honom ett sådant rus att han omedelbart behövde mer, och där vför fortsatte med lemmarna.

Måste ju bara nämna att jag tror att jag var först ut i tråden med att föreslå dekapitering som dödsorsak, för länge sedan, och fick en massa skit för det innan det långt senare var fler som hakade på. Sen kom ju dessutom GW och sa att hon hade blivit strypt liksom...
Vi vet ju inte vad som var den direkta dödsorsaken, men mer och mer pekar ju dessvärre i en och samma riktning. Fast sen är frågan vad som är värst. Att få halsen avskuren är väl trots allt ett ganska snabbt sätt att dö, eller i alla fall tappa medvetandet.
Men vadå hon blev väl strypt? Din teori om dekapitering som dödsorsak var väl iaf inkorrekt?
Citera
2018-03-09, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Fast det går nog inte att göra på något annat sätt. Det handlar om säkerhet, de här "hatade männen" skulle skapa kaos om de satt av sitt straff på ett mer normalt fängelse, andra intagna skulle provoceras av dem
och avdelningen skulle bli en otrygg arbetsplats för häktespersonalen.

Visst äcklas man av tanken på att de skall dela fantasier och fakta med varandra! Och det kan inte fan vara
roligt att jobba på en sådan plats.

Men varför inte bara ha livstids isolering? Man kan ju också tycka att det är skillnad på mord(gängskjutning tex) o mord(långdraget etc etc). Således borde det återspegla sig i straffet. Livstids isolering(utan chans till självmord) skulle kunna vara värre än giftinjektion tex.

Inget annat än livstid är väl aktuellt ändå?
Citera
2018-03-09, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
...Jo men han hjälper inte sitt försvar mycket:
"AB
Madsen har brevväxlat med en vän till Kim Wall. Enligt honom skrev hon att hon hade kontakt med ett medium och Peter sa att han kunde "känna" Kims själ och att hon inte var arg. Han menar att han sa det för att trösta väninnan.
– Jag kan följa Kims själ och hon är inte arg, läser åklagaren vad han skrivit.
Det här var det bästa hon någonsin hade gjort, skrev Peter Madsen till väninnan om Kim Walls tur i ubåten."
Aftonbladets live

Han påstår att det var en vän. Men tror inte en vän skulle skriva nåt sånt. Det lär ju vara ett medium ufo som jiddrar.
Citera
2018-03-09, 22:04
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-party-with-marty
Men vadå hon blev väl strypt? Din teori om dekapitering som dödsorsak var väl iaf inkorrekt?
Nä. De menar att hon antingen dog av kvävning eller halsen avskuren. Det finns två snitt på halsen ovanför dekapiteringsskadan.
Citera
2018-03-09, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet3
Ja, för hans skull så måste de ju. Men annars vete fan om det skulle gå att fortsätta faktiskt.
De har varandra. Och tänker klokt. Att minnas KiM som en duktig yrkeskvinna och inte som ett mordoffer i första hand.
Jag tycker att de varit ofattbart tappra. Att för KiMs skull ta reda på sanningen. Vilket är ren psykisk tortyr. Jag hade inte klarat det de gått igenom kan jag säga. Sedan vet man ju inte hur de kommer att reagera när det här när det är över. Kanske de bryter ihop totalt? Jag hoppas att KiMs minnesfond kan skänka dem tröst. För genom den så lever KiMs minne/yrkesgärning kvar.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-03-09 kl. 22:13.
Citera
2018-03-09, 22:06
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Men varför inte bara ha livstids isolering? Man kan ju också tycka att det är skillnad på mord(gängskjutning tex) o mord(långdraget etc etc). Således borde det återspegla sig i straffet. Livstids isolering(utan chans till självmord) skulle kunna vara värre än giftinjektion tex.

Inget annat än livstid är väl aktuellt ändå?
Det skulle anses inhumant och synkar väl egentligen inte med idén om att ett straff skall vara rehabiliterande.

I ett civiliserat samhälle kan vi inte köra öga-för-öga även om man i det här fallet tycker att det skulle vara
det enda rätta!
Citera
2018-03-09, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Nä. De menar att hon antingen dog av kvävning eller halsen avskuren. Det finns två snitt på halsen ovanför dekapiteringsskadan.
Ok ja det borde ju vara ganska lätt att fastslå isf. Det gick även rykten om att han våldfört sig på henne sexuellt. Vet dock inte hur svårt det är att bevisa om hon legat i vatten osv osv.
Citera
2018-03-09, 22:09
Medlem
Citat:
De kan inte säga dödsorsak säkert. Kvävning (strypning hade de nog kunnat se på tungbenet) eller skärsår på halsen, eventuellt har han skurit halsen av henne. Strypning har aldrig nämnts som dödsorsak från polisen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in