Citat:
Ursprungligen postat av
vallero
Åklagaren lär inte ha problem med att motbevisa kolmonoxidförgiftning - hela Madsens scenario är befängd. Hur knivsticken kunnat tillfogas i samband med döden (vilket den rättsmedicinska undersökningen visar) om farkosten var full av giftiga avgaser är bara en av många kritiska detaljer som han inte kommer kunna förklara.
Det är mycket PM inte kommer kunna förklara
Enbart det faktum att sticken finns där har han väl inte kunnat förklara, nekar han fortfarande till dem?
Styckningen har han väl förklarat med att det behövdes för att få ut henne ur ubåten. Men sticken kan ju inte vara en del av det.
Jag kan tänka mig att han dekapiterade henne för sin egen njutnings skull och att det gav honom ett sådant rus att han omedelbart behövde mer, och där vför fortsatte med lemmarna.
Måste ju bara nämna att jag tror att jag var först ut i tråden med att föreslå dekapitering som dödsorsak, för länge sedan, och fick en massa skit för det innan det långt senare var fler som hakade på. Sen kom ju dessutom GW och sa att hon hade blivit strypt liksom...

Vi vet ju inte vad som var den direkta dödsorsaken, men mer och mer pekar ju dessvärre i en och samma riktning. Fast sen är frågan vad som är värst. Att få halsen avskuren är väl trots allt ett ganska snabbt sätt att dö, eller i alla fall tappa medvetandet.