Citat:
Hmm, bara en vild idé och absolut ingen teori.....
Finns det något registrerat om något som exploderade alternativt tog eld denna dag, eller ansågs sådana händelser så oviktiga att de inte togs upp i nyheter osv?
Ponera att Gay skulle elda upp eller spränga något (fristående eller i samband med det beryktade rånet), fumlade till det och största bitarna de sedan hittade efter honom var 5X5 cm (ok, hemskt överdrivet men bara för att ni ska förstå hur jag tänker) samtidigt som någon av killarna som stod närmast fick sådana skador att inom ett par dagar avled.
Kjell-Åke (baserat på att han enligt Skaraborg2 fortsatt blev sedd ett par gånger efter denna dag) stod tillräckligt långt borta för att klara sig (men kanske tillräckligt nära för att fördärva kläderna vilket kunde förklara lånet av sin kompis kläder) men insåg att samla ihop bitarna av de forna kompisarna och åka till sjukhuset med dem inte var den absolut fiffigaste idén då han skulle ha fått en försvarlig mängd jobbiga frågor ifrån både sjukhus personal och i förlängningen polisen vilket skulle sätta honom själv i en grymt ohälsosam situation.
Kjell-Åke ringde in (jag fortsätter att spekulera vilt) ringde in en vän och de städade så gott det gick och bilen blev efter denna episod obrukbar (har dock ingen bra ide om hur de trollade bort den).
Jag vill understryka att detta är ingen teori utan mest ett långskott baserat på "Den som skulle spränga skulle själv sprängas". Detta brev kanske inte var skrivet i vredesmod utan mer ett konstaterande att den skulle spränga klåpade till det och sprängde sig själv istället.
Nu vet jag att det i tråden har figurerat flera duktiga nyhetsgrävare som kanske vet eller kan ta reda på om det ens har rapporterats om någon sådan aktivitet?
Ok Eastmancolor, jag har själv lagt mitt huvud i stupstocken och väntar på din offentliga avrättning av mig

/Azril
) så kan man ju i alla fall respektera den andres teori och åsikt. Eftersom endast ett fåtal sitter på information så är det upp till oss andra att pyssla ihop ett troligt händelseförlopp, detta är det enda vi kan göra så länge ingen ger sig tillkänna och får en plötsligt mundiarre vilket jag håller för osannolikt. Tills och om någon träder fram så är allas gissningar ok och alla får hålla sin favoritteori för sann.