2015-02-25, 12:40
Medlem
Skaraborg2s avatar
Återigen de förtryckta orden på blanketten.

Citat:
Ursprungligen postat av Grishnac
Så på alla blanketter för anmälan av försvunnen person står det anträffad förtryckt? Så lämpligt, då är ju alla försvinnanden lösta innan dom ens är anmälda.

Det är inte bara ordet "ANTRÄFFAD" som är förtryckt utan ytterligare drygt ett tiotal ord eller förkortningar med enbart stora bokstäver.

På den här blanketten "PERSONEFTERLYSNING" gällande de uppräknade orden med stora bokstäver så är dessa förtryckta. Detta syns klart och tydligt.

Om du bemödar dig med att titta under 38, så kan du också se att det förtryckta ordet "ANTRÄFFAD" står längs efter raden medans de maskinskrivna orden "Ärendet avskrives Gbg 860409" står längre upp. Dessutom, bokstaven "Ä" går nästan in i bokstaven "D".

Menar du verkligen att alla dessa ord som jag har räknat upp skulle ha varit skrivna av polismannen själv när han satte detta formulär i skrivmaskinen? Då skulle med ditt resonemang även t. ex. de två första orden under 43 "BESLUT AV" också vara ditskrivna av den polisman som fattade beslutet om avlysning?
Citera
2015-02-25, 15:06
Medlem
FritzDaCats avatar
Jag är förvånad att inte Skara som jämförelse har pekat på avlysningsrapporten för Bosse Jansson från samma tid. Den är ju gjord på samma sätt, men här har man givetvis inte skrivit någonting under fältet "Anträffad".
En viss skillnad alltså, gott folk...
Citera
2015-02-25, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Jag är förvånad att inte Skara som jämförelse har pekat på avlysningsrapporten för Bosse Jansson från samma tid. Den är ju gjord på samma sätt, men här har man givetvis inte skrivit någonting under fältet "Anträffad".
En viss skillnad alltså, gott folk...

Men nu är han inte anträffad..
Citera
2015-02-25, 17:43
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gruvjagarn
Men nu är han inte anträffad..
KÅ?
Det är ju vad avlysningen säger, i alla fall.
Senast redigerad av FritzDaCat 2015-02-25 kl. 18:24.
Citera
2015-02-26, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
KÅ?
Det är ju vad avlysningen säger, i alla fall.

Nä, det är inte vad avlysningen säger..
Citera
2015-02-26, 11:55
Medlem
Grishnacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gruvjagarn
Nä, det är inte vad avlysningen säger..

På den fil som är delad så står det på blanketten, i rutan märkt med "Anledning:" ifyllt: "ANTRÄFFAD".

Nu påstås det vara förtryckt och det är bara jag som tycker det är märkligt att man har anledningen till avskrivningen förteryckt på en blankett. Men det är ju praktiskt kanske.
Citera
2015-02-26, 16:01
Medlem
Skaraborg2s avatar
Förtryckta blanketter i polisära sammanhang.

Citat:
Ursprungligen postat av Grishnac
På den fil som är delad så står det på blanketten, i rutan märkt med "Anledning:" ifyllt: "ANTRÄFFAD".

Nu påstås det vara förtryckt och det är bara jag som tycker det är märkligt att man har anledningen till avskrivningen förteryckt på en blankett. Men det är ju praktiskt kanske.

Jag känner inte till vad polisen använde sig av för blankett vid avlysning av en person.

Däremot känner jag väl till att polisen under 1970- och 80-talen använde sig av just förtryckta blanketter i olika sammanhang. När en privatperson gjorde en stöldanmälan eller någon annan slags anmälan, så var det en förtryckt blankett som användes.

Likadant var det när polisen förhörde misstänkta personer. I polisiära sammanhang förekom just förtryckta blanketter ofta.
Citera
2015-02-26, 16:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Jag känner inte till vad polisen använde sig av för blankett vid avlysning av en person.

Däremot känner jag väl till att polisen under 1970- och 80-talen använde sig av just förtryckta blanketter i olika sammanhang. När en privatperson gjorde en stöldanmälan eller någon annan slags anmälan, så var det en förtryckt blankett som användes.

Likadant var det när polisen förhörde misstänkta personer. I polisiära sammanhang förekom just förtryckta blanketter ofta.
Vet Du Skaraborg2 att Kjell Åke Johansson aldrig har anträffats av Polisen?
Citera
2015-02-26, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neanderthalare

Men är inte denna frågeställning redan avklarad!? De senaste sidorna behandlar just ältandet om en enda sak
Citera
2015-02-26, 22:21
Bannlyst
Citat:

Varför inte ge ett rakt och tydligt svar på våra frågor? Skaraborg2! Vilka av personerna lever idag? Vad är din uppfattning om det? Kan du uppdatera alla intresserade om vad du har kommit fram till i nuläget? Vet du något överhuvudtaget?
Citera
2015-02-27, 18:09
Medlem
Skaraborg2s avatar
Kjell-Åkes mor.

Citat:
Ursprungligen postat av Neanderthalare

Det har bara funnits en enda person som skulle ha kunnat ge dig ett exakt svar på hur det förhöll sig.

Det var den försvunnes mor. Hon visste detta till 100%. Tyvärr är hon numera avliden sedan flera år.

Vad hon än fick berättat för sig av polisen 1986-04-09, så sa hon aldrig t. ex. till vare sig sin make eller dotter att Kjell-Åke hade anträffats.

Enligt polisman Knutsson så hade modern sagt så här 1986-04-09: "Modern (förnamnet maskat) Johansson uppger på tel att hon ej avser att ansöka om dödförklaring. Modern medd att vi avskriver ärendet. Knutsson"."
Senast redigerad av Skaraborg2 2015-02-27 kl. 18:15.
Citera
2015-02-27, 20:23
Bannlyst
Citat:
Det har bara funnits en enda person som skulle ha kunnat ge dig ett exakt svar på hur det förhöll sig.

Det var den försvunnes mor. Hon visste detta till 100%. Tyvärr är hon numera avliden sedan flera år.

Vad hon än fick berättat för sig av polisen 1986-04-09, så sa hon aldrig t. ex. till vare sig sin make eller dotter att Kjell-Åke hade anträffats.

Enligt polisman Knutsson så hade modern sagt så här 1986-04-09: "Modern (förnamnet maskat) Johansson uppger på tel att hon ej avser att ansöka om dödförklaring. Modern medd att vi avskriver ärendet. Knutsson"."
Svamla på i vanlig ordning Skaraborg2. Din trovärdighet är på minus nu. Du svarar inte på relevanta frågor och ägnar dig enbart åt svammel!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in