Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-06, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Jag tror det blir svårt. Och jag tror det är kontraproduktivt. Det finns ju massor med invandrare som är bra folk, som bidrar till samhället, det måste du erkänna. Personligen känner jag i Sverige iranier som är läkare, kineser som forskar i medicin, indier som är ekonomidirektör, korean som driver ett framgångsrikt företag, listan kan göras längre. Ska alla dessa utvisas bara för att de har "fel" bakgrund? Det är ju för fan hål i huvudet!

Det som ska avgöra är om man har drivkraften att anpassa sig till landet och kan bidra. Om inte, dvs. om man motarbetar Sverige, inte anpassar sig till våra grundläggande värderingar, lever på bidrag, begår brott, då ska man ut. Det håller jag med om. Men någon jävla generell rasbaserad utvisning ställer jag inte upp på!

Bör inte dina framgångsrika bekanta, i din rara anekdot (som på anekdoters vis inte bevisar något alls och helt bortser från strukturer), i stället vara i sina hemländer och bidra till att bygga upp dem? Varför tycker du att brain drain är en bra idé?

Sen har det förvisso visat sig att all denna påstått fantastiska utländska kompetens (läkare från MENA och liknande) ofta har undermåliga kunskaper. Och även om vi skulle ta emot 3 miljoner icke-vita genier så är det inte värt priset i förlorad etnisk sammanhållning och social tillit mellan människor. Men du förstår ju inte det där med ras, tror förmodligen att det mest handlar om "hudfärg" och är väl "färgblind" osv, så jag pratar för döva öron.
Senast redigerad av Amriswil 2018-03-06 kl. 22:12.
Citera
2018-03-06, 22:25
Medlem
ThuleSocietys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Jag tror det blir svårt. Och jag tror det är kontraproduktivt. Det finns ju massor med invandrare som är bra folk, som bidrar till samhället, det måste du erkänna. Personligen känner jag i Sverige iranier som är läkare, kineser som forskar i medicin, indier som är ekonomidirektör, korean som driver ett framgångsrikt företag, listan kan göras längre. Ska alla dessa utvisas bara för att de har "fel" bakgrund? Det är ju för fan hål i huvudet!

Det som ska avgöra är om man har drivkraften att anpassa sig till landet och kan bidra. Om inte, dvs. om man motarbetar Sverige, inte anpassar sig till våra grundläggande värderingar, lever på bidrag, begår brott, då ska man ut. Det håller jag med om. Men någon jävla generell rasbaserad utvisning ställer jag inte upp på!

Du verkar ha missat det här med att ALLA inte kommer att bli hemskickade. Inte ens NMR har några planer på att skicka hem ALLA.

De invandrare som du pratar om är så pass få att det antagligen inte ens är 2%. Dessa invandrare är ett icke-problem.

Det är den stora massan som ska hem.
Senast redigerad av ThuleSociety 2018-03-06 kl. 22:28.
Citera
2018-03-06, 22:28
Medlem
Sperssons avatar
.
"-De som kommit till Sverige illegalt, de som begått brott, de som ljugit eller fuskat sig till uppehållstillstånd, de som bott här år efter år utan att lyfta ett finger för att anpassa sig eller bidra till det svenska samhället har ingen plats här.", sade Kasselstrand.

Vilken svensk kan inte ställa sig bakom ett sådant uttalande??
Man blir varm inombords.
Citera
2018-03-06, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Visst låter det extremt, men jag har inte helt förkastat tanken att Kasselstrand et al kan ha blivit uppköpta av globalistkapital för att göra pannkaka av nationalistsidan i svensk politik. Deras framtida duster med MSM kommer väl att ge ledtrådar om det.

Tack. Jag ska lämna dörren öppen för det alternativet.

Citat:
Ursprungligen postat av Kwato
Då har jag gärna hål i huvudet. Om du tror att jag och andra nationalister anser att alla som inte är svenskar har "fel bakgrund", då har du missuppfattat nationalismen som politisk rörelse. Beskrivningen stämmer mycket bättre in på de som vill att folk från hela världen ska bli svenskar - något som inte bara är omöjligt, utan som också röjer deras djupa förakt för andra folk. Som nationalist visar jag respekt för människor och för deras nationer och deras kulturer istället för att göra anspråk på att förbättra dem.

Det finns för övrigt som du säger "bra folk, som bidrar till samhället", men det betyder inte att de ska ha rätt att vara i Sverige. Om inte Sverige i första hand ska vara ett land för svenskarna så innebär det att svenskarna inte har något eget land. En invandrare kan inte arbeta eller skatta sig fram till att bli svensk, det hoppas jag att du förstår. Att personen "bidrar till samhället" är ett mycket dåligt argument som bara kan riva ner halmgubben att nationalister drivs av ett irrationellt hat, men du borde veta bättre och veta att nationalister inte tänker så.

Myten att Sverige inte skulle klara sig utan invandring trodde jag var lite för kraftigt motbevisad för att tas upp igen, men mycket ska man höra innan öronen trillar av så egentligen bör jag inte vara förvånad.

Tusen tack för en kort, koncist och kärnfullt inlägg.

Många svenskar och kanske européer överlag har inte behövt tänka i dessa banor. För somliga tar det tid att för sig själv reda ut vad begreppen nationalist, rasist osv betyder.

Det handlar inte om dem eller hat mot dem utan om oss och vår kärlek och respekt till vårt folk, kultur, traditioner, värderingar osv. Genom att vara nationalist så erkänner inte bara sitt eget folk utan även andra folk, kulturer, traditioner osv. Vissa värderingar, kulturer och traditioner passar inte i Sverige eller Europa vilket tex den nyligen komna shariadomen bevisar.
Citera
2018-03-06, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThuleSociety
Du verkar ha missat det här med att ALLA inte kommer att bli hemskickade. Inte ens NMR har några planer på att skicka hem ALLA.

De invandrare som du pratar om är så pass få att det antagligen inte ens är 2%. Dessa invandrare är ett icke-problem.

Det är den stora massan som ska hem.
De utgör nog 40% av dem. Men sen som du säger kimmer inte alla åka. Men att de utgör mellan 10 och 20% av befolkningen är inte ett dugg bra. Egentligen så ska det bara vara 20000-40000 av dem här. Och etniska svenskar ska utgöta minst 80% av befolkningen istället för 60-70% av den.
Citera
2018-03-06, 22:44
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rough-justice
Handelshögskolan i Göteborg är som vilken handelsskola som helst. Elitutbildningarna är Handels i Stockholm och ekonomutbildningarna i Lund och Uppsala.

Du som verkar ha koll på akademien...hur rankar du en MBA från Aalto jmf med valfri kandidatexamen från handelshögskola i Sverige?
Citera
2018-03-06, 22:46
Medlem
ThuleSocietys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J39
De utgör nog 40% av dem. Men sen som du säger kimmer inte alla åka. Men att de utgör mellan 10 och 20% av befolkningen är inte ett dugg bra. Egentligen så ska det bara vara 20000-40000 av dem här. Och etniska svenskar ska utgöta minst 80% av befolkningen istället för 60-70% av den.

Mitt svar var ett svar till detta:

Citat:
Personligen känner jag i Sverige iranier som är läkare, kineser som forskar i medicin, indier som är ekonomidirektör, korean som driver ett framgångsrikt företag
Citera
2018-03-06, 22:54
Medlem
rough-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baertling
Du som verkar ha koll på akademien...hur rankar du en MBA från Aalto jmf med valfri kandidatexamen från handelshögskola i Sverige?

En MBA-examen från Aalto slår förstås vilken kandidatexamen från vilken utbildning som helst i Sverige och utlandet. Det är ju en påbyggnadsutbildning - medan kandidat- och magisterexamen är grundutbildningar. Det visste du förstås?

Eftersom du verkar vara så insatt så kan du väl berätta varifrån pengarna kom till en av AfS-grundarnas MBA-utbildning vid Aalto? En MBA bekostas vanligtvis av stora globala företag för talanger som ska bli höga chefer. Tror du att det går att skrapa ihop så mycket pengar genom att hålla i svenskakurser för finländare?

I den här myllan runt Alternativ för Sverige utkristalliserar sig hela SD-sfären från Ingrid & Conrad, Mynttorgsaktivisterna, Folkets Demonstration, Nordiska Alternativhögern och Det Fria Sverige/SveGot. Det är ju rätt fantastiskt. Eller hur?
Citera
2018-03-06, 23:00
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
En MBA-examen från Aalto slår förstås vilken kandidatexamen från vilken utbildning som helst i Sverige och utlandet. Det är ju en påbyggnadsutbildning - medan kandidat- och magisterexamen är grundutbildningar. Det visste du förstås?

Eftersom du verkar vara så insatt så kan du väl berätta varifrån pengarna kom till en av AfS-grundarnas MBA-utbildning vid Aalto? En MBA bekostas vanligtvis av stora globala företag för talanger som ska bli höga chefer. Tror du att det går att skrapa ihop så mycket pengar genom att hålla i svenskakurser för finländare?

I den här myllan runt Alternativ för Sverige utkristalliserar sig hela SD-sfären från Ingrid & Conrad, Mynttorgsaktivisterna, Folkets Demonstration, Nordiska Alternativhögern och Det Fria Sverige/SveGot. Det är ju rätt fantastiskt. Eller hur?

Det som står klart är att AfS värderar bildning och utbildning (kolla partistyrelsen, och jämför med SD:s topplista), samt att de är mycket välfinansierade. Detta gör att de faktiskt har en chans att lyckas.
Citera
2018-03-06, 23:03
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
.
"-De som kommit till Sverige illegalt, de som begått brott, de som ljugit eller fuskat sig till uppehållstillstånd, de som bott här år efter år utan att lyfta ett finger för att anpassa sig eller bidra till det svenska samhället har ingen plats här.", sade Kasselstrand.

Vilken svensk kan inte ställa sig bakom ett sådant uttalande??
Man blir varm inombords.

Klockrent! Dessutom positivt att de är ett skattesänkarparti.
Citera
2018-03-06, 23:04
Medlem
AfS i opinionsundersökningar

Ja jag inser att att jag kanske är lite tidigt optimistisk eftersom partiet bildades så sent som igår, men i alla fall, det finns en dedikerad tråd för SD, och borde väl då i rättvisans namn finnas en för AfS, eller hur. Så nu kör vi
Citera
2018-03-06, 23:04
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Citat:

Förmodligen kommer pengarna från SDUs kassa, de fick ju fortfarande bidrag ett tag även efter uteslutningarna.

Eller så kommer det från något annat håll, vem vet. Återstår väl att se
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in