Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-04, 00:43
  #601
Medlem
Kwatos avatar
Skulle vara intressant om någon av AFS initiativtagare kunde svara på varför de nöjer sig med att bara vara med på Fejset och inte ha någon egen web.
Citera
2017-07-08, 15:42
  #602
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Fernandoboy
De här två snubbarna känns så genuint osköna att deras eventuella goda sidor spelar mindre roll. Personkemin med väljarna har trots allt stor betydelse och jag har extremt svårt att se detta naiva projekt lyckas.

Så länge Hahne hålls på tjänstemannanivå så. Finns flera härliga personer i deras FS. Karismatiska, kommunal erfarenhet, duktiga organisörer man lätt klickar med. Inga som fokuserar på intriger utan politik. Som verkligen kämpat för SD. Personer som tex har en lista på DO ordförande att pricka av (att vara med) bör undanbedes. Dessa besläktade i SD skapar intriger. Så dessa bör Afs avstå. Sen bör ju vissa suppleanter inse att dom just bara i viktiga sammanhang. När dom var ungdomsförbund till ett av Sveriges största partier var suppleanter och kan tanka luften i huvudet som blivit för mycket. Präktighet för att vart suppleant? Sånt tycker jag är patetiskt och inger överlägsenhet gentemot väljare. Personer i SD hade även svårt att ta dessa seriösa 😂. Inget förtroendeingivenhet där. Även om jag personligen ser SD bli stora i valet kan en sidekick med väljare SD i första hand inte lyckas tillgå (akademiker etc). För att SD står för låga skatter, starkare försvar och lättare företagsamhet.
__________________
Senast redigerad av bumbibjornens 2017-07-08 kl. 15:54.
Citera
2017-07-08, 18:19
  #603
Medlem
Efter Åkessons tal i Almedalen där han mer eller mindre lät som valfri person från sjuklöverpartierna så finns det definitivt ett stort utrymme och behov för ett nytt invandringskritiskt parti. Ett Afs med grunden från SDU skulle säkert kunna locka till sig många väljare från SD.
Citera
2017-07-08, 18:28
  #604
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
Efter Åkessons tal i Almedalen där han mer eller mindre lät som valfri person från sjuklöverpartierna så finns det definitivt ett stort utrymme och behov för ett nytt invandringskritiskt parti. Ett Afs med grunden från SDU skulle säkert kunna locka till sig många väljare från SD.

Ja, särskilt ett parti bestående av omtyckta och duktiga personer från det gamla SDU och en del från SD utsparkade. Då tror jag att de kan ha goda möjligheter att ta sig in i riksdagen redan nästa val.

Det vore bättre för landet med ett SD på 20 % och ett mer radikalt invandringskritiskt parti på fem än om SD ensamt har 25.
Citera
2017-07-09, 14:18
  #605
Medlem
Clidjurs avatar
Jag undrar varför de inte fixar en hemsida där intresserade kan bli medlemmar.
Citera
2017-07-10, 13:20
  #606
Medlem
Alfheims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kwato
Skulle vara intressant om någon av AFS initiativtagare kunde svara på varför de nöjer sig med att bara vara med på Fejset och inte ha någon egen web.

Som framgått tidigare i tråden har facebooksidan - https://www.facebook.com/Alternativ-...7175253378384/ - knappast något med partiet att göra.

Citat:
Ursprungligen postat av Clidjur
Jag undrar varför de inte fixar en hemsida där intresserade kan bli medlemmar.

Helt enkelt för att de ännu inte fått tummen ur och lanserat sig officiellt.
Citera
2017-07-10, 18:48
  #607
Medlem
Är det någon som vet om det är officiellt? Jag fick nyss reda på att dom tydligen ska ha registrerat sig som ett parti genom Åkessons intervju med aftonbladet, men det verkar inte finnas någon officiell sida eller Facebook.

Jag hade lätt blivit medlem i det partiet , Ett alternativ för Sverige parti med kasselstrand känns betydligt mer seriöst än t.ex NMR

Samt så har ett parti styrt av kasselstrand betydligt större potential än vad NMR någonsin har med att komma med i riksdagen
__________________
Senast redigerad av GrilladKyckling 2017-07-10 kl. 18:51.
Citera
2017-07-10, 21:16
  #608
Medlem
Clidjurs avatar
Om vi tänker oss SD som en dysfunktionell arabisk armé av luffare, dvs resultatet som är kvar efter alla intriger av svagbegåvade, främst på distriktsnivå så ser vi en enorm potential hos AfS för en mycket snabbt instituerad samt väl fungerande partiapparat.

I stället för att skriva en massa potentiellt tråkig politisk teori så föreslår jag en 8 minuter youtube som visar SDs problem direkt genom en analogi.

https://www.youtube.com/watch?v=cZk4Yu42g0I
Citera
2017-07-10, 22:14
  #609
Medlem
Kwatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alfheim
Som framgått tidigare i tråden har facebooksidan - https://www.facebook.com/Alternativ-...7175253378384/ - knappast något med partiet att göra.



Helt enkelt för att de ännu inte fått tummen ur och lanserat sig officiellt.
Tack för info. Jag har inte läst fejsetsidan så jag har ingen aning om vad det är som är så fel med den. Är det falskt konto så kan ju AFS anmäla den för det och få den bortplockad.
Citera
2017-07-10, 22:52
  #610
Medlem
pandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kwato
Tack för info. Jag har inte läst fejsetsidan så jag har ingen aning om vad det är som är så fel med den. Är det falskt konto så kan ju AFS anmäla den för det och få den bortplockad.

Tror den fanns innan partiet lanserades
Citera
2017-07-11, 22:52
  #611
Medlem
Alfheims avatar
Man kan fråga sig vad som händer med SDU nu när dess ledare startar ett nytt parti. Det kan väl knappast fortsätta att heta "Sverigedemokratisk ungdom" om det ska vara ungdomsförbund till Alternativ för Sverige.

I Tyskland heter Alternative für Deutschlands ungdomsförbund "Junge Alternative für Deutchland" men går vanligen under beteckningen "Junge Alternative", förkortat "JA".

Om SDU fortsätter att följa sin tyska förlaga bör det alltså döpa om sig till "Ungt Alternativ för Sverige" eller helt enkelt "Ungt Alternativ".
Citera
2017-07-11, 22:56
  #612
Medlem
Clidjurs avatar
Ett bättre namn vore "Självständighetspartiet", förvisso en rip off från Island och Färöarna men varför uppfinna hjulet två gånger.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback