Citat:
Ursprungligen postat av
wwr
Visst låter det extremt, men jag har inte helt förkastat tanken att Kasselstrand et al kan ha blivit uppköpta av globalistkapital för att göra pannkaka av nationalistsidan i svensk politik. Deras framtida duster med MSM kommer väl att ge ledtrådar om det.
Tack. Jag ska lämna dörren öppen för det alternativet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kwato
Då har jag gärna hål i huvudet. Om du tror att jag och andra nationalister anser att alla som inte är svenskar har "fel bakgrund", då har du missuppfattat nationalismen som politisk rörelse. Beskrivningen stämmer mycket bättre in på de som vill att folk från hela världen ska bli svenskar - något som inte bara är omöjligt, utan som också röjer deras djupa förakt för andra folk. Som nationalist visar jag respekt för människor och för deras nationer och deras kulturer istället för att göra anspråk på att förbättra dem.
Det finns för övrigt som du säger "bra folk, som bidrar till samhället", men det betyder inte att de ska ha rätt att vara i Sverige. Om inte Sverige i första hand ska vara ett land för svenskarna så innebär det att svenskarna inte har något eget land. En invandrare kan inte arbeta eller skatta sig fram till att bli svensk, det hoppas jag att du förstår. Att personen "bidrar till samhället" är ett mycket dåligt argument som bara kan riva ner halmgubben att nationalister drivs av ett irrationellt hat, men du borde veta bättre och veta att nationalister inte tänker så.
Myten att Sverige inte skulle klara sig utan invandring trodde jag var lite för kraftigt motbevisad för att tas upp igen, men mycket ska man höra innan öronen trillar av så egentligen bör jag inte vara förvånad.
Tusen tack för en kort, koncist och kärnfullt inlägg.
Många svenskar och kanske européer överlag har inte behövt tänka i dessa banor. För somliga tar det tid att för sig själv reda ut vad begreppen nationalist, rasist osv betyder.
Det handlar inte om dem eller hat mot dem utan om oss och vår kärlek och respekt till vårt folk, kultur, traditioner, värderingar osv. Genom att vara nationalist så erkänner inte bara sitt eget folk utan även andra folk, kulturer, traditioner osv. Vissa värderingar, kulturer och traditioner passar inte i Sverige eller Europa vilket tex den nyligen komna shariadomen bevisar.