Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-06, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Grankvist
Menar du att uppgifterna från deras hemsida som här citerats inte stämmer? Ska den politik som presenteras där ändras?

De stämmer väl för stunden, men kan ju vara ett första steg. De säger ju inget om det. Jag tycker inte att det är märkligt alls att man är taktisk när man som nytt parti presenterar sitt program. Om en paroll som "utvisa så många icke-vita det bara är möjligt från Sverige" är för extrem för att just nu vinna ett mer substantiellt väljarstöd kan den inte användas, om man nu inte tänker sig någon typ av väpnad revolution. Däremot kanske rätt många ändå tycker att det låter rimligt att som AfS gör nu säga att man ska ompröva uppehållstillstånd för alla som kommit hit efter 2000. När de sedan är med på båten och en sådan politik börjar tillämpas (vilket bara det vore smått sensationellt i ett så extremt land som Sverige) och bära frukt kan man ta ytterligare steg. Just nu tror jag inte överdriven idealism är receptet.

Personligen vill jag ha etnostat, men det är ju ett långsiktigt mål som kan ligga 100 år bort.
Citera
2018-03-06, 15:29
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattenx
AFS kommer inte komma in i riksdagen. De kommer inte lyckas ta 4% av SDs röster. De verkar vara väldigt tydliga med att de vill ta röster från SD. Blir trångt i det hörnet.

Enligt undersökningen gjord av Sentio så verkar det finnas en stor potentiell bas väljare...

http://d1qmdf3vop2l07.cloudfront.net/brawny-towel.cloudvent.net/compressed/83c1c80374fed8aa3cd72b8146e4989c.pdf

Sedan blir frågan hur de ska nå ut till massan med en väldigt liten budget?
Citera
2018-03-06, 15:32
Medlem
Citat:
Tror som sagt som andra i tråden att de krävs att delar av SD:s lokala representanter går över. Krävs också i kommuner där lokala SD:s förtroendevalda har stort personligt förtroende från väljare. Jimmy och hans gäng har ju spelat smart genom att göra SD så toppstyrt så det har ju förhindrat alla sådana personer från att växa som i Gbg...

Personer som är missnöjda med ledningen har ju nu ett alternativ att gå till (det hade de inte förut), även om det kanske inte innebär lika många köttgrytor. Jag tror säkert det kan bli några avhopp. Så attraktivt är det ändå inte att stångas med den maktfullkomliga ledningen och inte få tänka fritt och säga vad man tycker.

Samtidens gamle chefredaktör Markus Jonsson är med i AfS' styrelse. Jag trodde att han försvann in i tjänstemannastaben när han slutade där, men det verkar som att han hoppade av SD helt, om han nu inte varit en sväng som tjänsteman också. Hur som helst en mycket kompetent person.
Citera
2018-03-06, 15:35
Medlem
Kattenxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Enligt undersökningen gjord av Sentio så verkar det finnas en stor potentiell bas väljare...

http://d1qmdf3vop2l07.cloudfront.net/brawny-towel.cloudvent.net/compressed/83c1c80374fed8aa3cd72b8146e4989c.pdf

Sedan blir frågan hur de ska nå ut till massan med en väldigt liten budget?

Man skulle nog vilja veta hur den undersökningen gick till. Hur många tillfrågade det är osv osv. Dåligt att de inte framgår på hemsidan. Motverkar lite syftet att lägga upp något sådant utan den informationen .
Citera
2018-03-06, 15:37
Medlem
Kattenxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil
Personer som är missnöjda med ledningen har ju nu ett alternativ att gå till (det hade de inte förut), även om det kanske inte innebär lika många köttgrytor. Jag tror säkert det kan bli några avhopp. Så attraktivt är det ändå inte att stångas med den maktfullkomliga ledningen och inte få tänka fritt och säga vad man tycker.

Samtidens gamle chefredaktör Markus Jonsson är med i AfS' styrelse. Jag trodde att han försvann in i tjänstemannastaben när han slutade där, men det verkar som att han hoppade av SD helt, om han nu inte varit en sväng som tjänsteman också. Hur som helst en mycket kompetent person.

Absolut! Det håller jag med om. Men de måste få dessa ganska snart om de skall lyfta inför valet. Gbg är ju inte en lågoddsare. Där har väl alla lokala aktivister i princip lämnat i protests mot SD-ledningens första val lokala representanter. Sedan har vi en sådan som Kent Ekroth som AFS nog gärna vill ha med sig. Vilka alternativ media sidor stödjer AFS?
Citera
2018-03-06, 15:39
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Man skulle nog vilja veta hur den undersökningen gick till. Hur många tillfrågade det är osv osv. Dåligt att de inte framgår på hemsidan. Motverkar lite syftet att lägga upp något sådant utan den informationen .

Ifrågasätter du verkligen Sentio? Det får man ju inte göra i SD-kretsar tydligen.
Citera
2018-03-06, 15:41
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Citat:
Absolut! Det håller jag med om. Men de måste få dessa ganska snart om de skall lyfta inför valet. Gbg är ju inte en lågoddsare. Där har väl alla lokala aktivister i princip lämnat i protests mot SD-ledningens första val lokala representanter. Sedan har vi en sådan som Kent Ekroth som AFS nog gärna vill ha med sig. Vilka alternativ media sidor stödjer AFS?

Finns inte en chans att AfS vill ha med Kent Ekeroth och det finns heller ingen chans att Kent skulle vilja ha med AfS att göra.

Detta av flera anledningar varav Gustavs och Williams (och även AfS officiella?) åsikter i Israel/Palestina-frågan är en, Kent är ju trots allt jude och väldigt pro-Israel, och att Kent backade uteslutningen av SDU till 100%.

Finns alltså inte på världskartan att någon av parterna skulle vilja ha med varandra att göra.

Angående alternativa medier tror jag att förr eller senare kommer alla backa AfS, utom dom som är styrda eller har nära relation med SD. Sverigedemokraterna har ju inte direkt varit positiva till sidor som Fria Tider m.fl. Var väl just FT dom kallde för fascistiska identärer eller liknande.
Senast redigerad av .SMOrcimus.PriME 2018-03-06 kl. 15:44.
Citera
2018-03-06, 15:43
Medlem
Kattenxs avatar
Ah just det Israel-palestina frågan. Men vilka personer skulle de kunna få som spelar roll?

Ja Sentio är ju heligt i SD-kretsar det vet jag. Men inte desto mindre borde de redogöra för källor...
Citera
2018-03-06, 15:44
Medlem
MrSkargards avatar
Jag noterar att Mattias Karlsson har skickat hit sina nätsoldater för att dessa ska smutskasta, håna och nedvärdera Alternativ för Sverige. Detta är inte oväntat såklart men nog är det lite tragiskt att uttalade "Sverigevänner" hetsar mot ett nationalistiskt parti.
Citera
2018-03-06, 15:46
Medlem
Lugnochros avatar
Äntligen ett alternativ till 8klövern. De kommer med största sannolikhet få min röst.
De vi ska komma ihåg är de ca 10% som röstade på 7klövern men som i opinionsmätningar sympatiserar med SD idag har inte gått till valurnorna med en SD-sedel. Så förutom de som tröttnat på SD finns även den skaran av människor som tänkbara väljare.
Citera
2018-03-06, 15:46
Medlem
remixutoheavens avatar
Första gången när jag hörde om AfS så rynka jag på näsan och var högst skeptisk till partiet. Men ack, så fel man kan ha.

Skummat genom deras partiprogram och nickar instämmande då det faller mig i smaken väldigt bra. Bland annat detta:

• Sänkta skatter + plattskatt på inkomst.
  • Återinförande av tjänstemannaansvar.
  • Invandringen
  • Skolan

Skönt att de ser ut att bli ett riktigt höger/borgerligt parti och inte ett sosse-parti vilket SD är. Hoppas bara att de håller klassen inom sig och inte tar in vem som helst utan värderar innerligt vilka som skall företräda AfS. Självklart kommer de inte komma in till riksdagen i detta val, rena drömscenariot, men man kan säkert sikta in sig på det kommunala.

Som det ser ut nu för mig så kommer det kanske bli en röst då jag fumlat länge och nu äntligen hittat något jag kan stå bakom. KD eller AfS, kanske bägge, återstår att se i höst!
Citera
2018-03-06, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Värderingsmässigt och gällande frågor som är utöver ekonomisk politik och fördelningspolitik så är jag oftast mer "höger". Där skiljer sig varken jag, SD eller Kasselstrand och hans parti ut sig.

Det är i ekonomisk politik och Stockholmscentrering Kasselstrand-falangen skiljer ut sig tydligast.

Jag tycker definitivt alla svenskar ska ha det så bra som det är möjligt och att man ska hjälpa folk som har det sämre och att en minsta skälig levnadsnivå ska omfatta alla. Däremot ska ingen asylinvandrare i nutid ha det, men problemet är inte om dom får pengar utan att dom ens är här. Det funkar knappast i verkligheten att rakt av sluta tillföra dessa pengar. Det förstår du också vilket samhälle vi får då med massiva upplopp, krigsliknande tillstånd, en extremt förvärrad kriminalitet där dom som har pengar kommer råka riktigt illa ut för rån, vapen med mera.

Välfärdsstater fungerar bara i extremt homogena länder, och knappt ens där. I mångrasliga, mångkulturella sammanhang slutar det bara med att en viss grupp arbetar och betalar för allt medan andra åker snålskjuts och gör sitt bästa för att snika åt sig och inte känner något ansvar för sin egen situation. För stor statlig makt leder också till försvagning av familjen: staten kan alltid ta hand om dina barn, skilsmässor är något lättvindigt och gör varken att man tappar sin försörjning eller sitt hem, ens gamla föräldrar kan man strunta i för de ligger ju och ruttnar bort på något offentligt finansierat ålderdomshem.

I välfärdsstater måste också kvinnan arbeta för att upprätthålla produktionen, vilket gör att hon inlemmas i samhällslivet på alla möjliga plan, på myndigheter, i domstolar, i politiken, i medier, och överallt drar runt som om varje trashank är hennes personliga problem som hon med sina moderliga omsorger ska skydda. Inklusive gruppvåldtagande somalier och IS-krigare. Utan feminism, ingen massinvandring. Allt detta hänger ihop. Så jag tycker man bör fundera på om välfärdsstaten egentligen är en så särskilt solidarisk och behövlig sak, eller om den snarare stjälper oss och gör oss mer sårbara. Sen kanske platt skatt ändå inte är att föredra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in