Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-06, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattenx
Absolut! Det håller jag med om. Men de måste få dessa ganska snart om de skall lyfta inför valet.

Ja, de startar egentligen alldeles för sent. De borde varit igång för minst ett år sedan.

Citat:
Ursprungligen postat av Kattenx
Gbg är ju inte en lågoddsare. Där har väl alla lokala aktivister i princip lämnat i protests mot SD-ledningens första val lokala representanter. Sedan har vi en sådan som Kent Ekroth som AFS nog gärna vill ha med sig. Vilka alternativ media sidor stödjer AFS?

Fria Tider och Motgift/Svegot verkar väl ganska positivt inställda. Nordisk Alternativhöger kommer nog inte heller att motarbeta dem.
Citera
2018-03-06, 15:51
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Grankvist
någon sådan politik har som synes inte AfS som endast kommer att utvisa illegala, fuskare och kriminella.

Det där stämmer ju inte.
Citera
2018-03-06, 15:57
Medlem
Jag gillar deras program det ända de borde lägga till är att alla som föds här och har bakgrund utanför norden ska få ett medborgarskap i sitt hemland även om de har en etnisk svensk föreldrar. Sen så skulle jag vilja ha kvar den här att alla som fått sitt medborgarskap sedan 2000 talet ska få medborgarskapet omprövat men också att alla med utom nordisk eller utom europeisk härkomst och även de som har bakgrund i muslimska länder som fått sitt 1970 ska få sitt medborgarskap omprövat. Det är ingen garanti att man behåller det eller blir av med det. Jag hörde Gustav Kasselstrand säga att han ville ompröva utläningars pass som fått sitt sedan 1975 eller något sådant i hans podd förut.
Citera
2018-03-06, 16:08
Medlem
Karmans avatar
Ser ju rätt intressant ut. Snygg hemsida måste jag säga också. Gillar att de är tuffare mot etablissemanget, mot övergödda politiker och vill halvera Riksdagen. Kan dock tycka att migrationspolitiken är lite väl överdriven, med återvandring av de som redan är medborgare och bott här i åratal etc. Det är bara kontraproduktivt. Se till att sänka invandringen till rimliga och hanterabara nivåer och ut direkt med de invandrare som motarbetar Sverige. Det räcker för mig.
Citera
2018-03-06, 16:14
Medlem
Mr.Grankvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil
De stämmer väl för stunden, men kan ju vara ett första steg. De säger ju inget om det. Jag tycker inte att det är märkligt alls att man är taktisk när man som nytt parti presenterar sitt program. Om en paroll som "utvisa så många icke-vita det bara är möjligt från Sverige" är för extrem för att just nu vinna ett mer substantiellt väljarstöd kan den inte användas, om man nu inte tänker sig någon typ av väpnad revolution. Däremot kanske rätt många ändå tycker att det låter rimligt att som AfS gör nu säga att man ska ompröva uppehållstillstånd för alla som kommit hit efter 2000. När de sedan är med på båten och en sådan politik börjar tillämpas (vilket bara det vore smått sensationellt i ett så extremt land som Sverige) och bära frukt kan man ta ytterligare steg. Just nu tror jag inte överdriven idealism är receptet.

Personligen vill jag ha etnostat, men det är ju ett långsiktigt mål som kan ligga 100 år bort.

I så fall är den här tråden helt onödig eftersom vi inte vet något om deras politik.

Om folk ska behöva bli förklarade för okända personer i kommentarfält och på forum vad ett parti egentligen menar riskerar det partiet att gå miste om väljare som kanske skulle ha följt dem om de varit ärliga. Hur ska man kunna lita på ett parti om det de säger i själva verket betyder något annat? Tror de som styr det partiet att det inger förtroende? Man får väl gå in på Flashback för att få reda på hur det egentligen ligger till.
Dessutom har ju du i så fall avslöjat deras verkliga intentioner och dolda agenda. På ett forum öppet för vem som helst att läsa förklaras det att partiet ifråga har helt andra mål, just de "extrema" mål som de inte ärligt kan gå ut med. Inte så smart gjort.

Det här är precis det som hände efter att SD kom in i riksdagen 2010. genast började bortförklaringarna och ursäkterna för deras politik: egentligen menar de något helt annat, man ska läsa mellan raderna, man måste anpassa sig, istället för att påverka folks synsätt ska man följa med åsiktsströmmen m.m. När nästa mellanmjölksalternativ dyker upp kommer nytt hopp åter att väckas och samma slags ursäkter kommer att levereras av dess följare. Den här proceduren kan förmodligen upprepas hur många gånger som helst.
Citera
Medlem
Mr.Grankvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Det där stämmer ju inte.

På vilket sätt stämmer det inte? Stämmer inte det som står på AfS hemsida?

Citat:
Personer som fått avslag på sina asylansökningar ska omedelbart tas i förvar och förbli där tills utvisning verkställs. Polisen ska prioritera inre utlänningskontroller för att söka upp och utvisa samtliga illegala invandrare som gått under jorden. Asylsökande som fortfarande väntar på beslut kommer att få återvandra eftersom de kommit hit illegalt. Detsamma gäller de asylsökande som redan fått uppehållstillstånd eftersom Sverige inte varit deras första säkra land.

Samtliga kriminella utlänningar ska utvisas per automatik.

De som fått uppehållstillstånd på grund av flyktingstatus men som befunnits varit på semester i sitt forna hemland ska få uppehållstillståndet indraget och därefter återvända eftersom flyktingstatusen, om den någon gång varit riktig, under sådana omständigheter inte längre kan anses gälla.

Omprövning av utdelade uppehållstillstånd. Samtliga uppehållstillstånd som delats ut sedan år 2000 ska omprövas. Personer som saknar medborgarskap kommer att utvisas om Återvandringsverket finner att de ljugit eller mutat sig till uppehållstillstånd, levt på bidrag en ansenlig del av sin vistelse, inte lärt sig svenska eller varit kriminella.
Senast redigerad av Mr.Grankvist 2018-03-06 kl. 16:22.
Citera
Medlem
Eoppoyzs avatar
Jag har läst delar av partiprogrammet. Jag är positivt överraskad. De får gärna utveckla sin högerpolitik ekonomiskt, men också öppnar upp för mer frihetlig politik, som t ex liberal vapenlagstiftning, men också avkriminalisering (som inte är detsamma som en legalisering) av droger och sexköp. Då kan jag kanske byta partifärg från SD till AfS. Dock gillar jag inte att de vill ersätta public service med ny public service. Privatisera eller lägg ner SVT! Ersätt det med ingenting.
Citera
2018-03-06, 16:16
Medlem
anenomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Haha vilka puckon det är som kommenterar på deras youtube. "Svenskar är vita!" är en kommenterar från är frälst. Haha vilka jävla bönder. Men det är bra att dom värsta av trashen röstar på NMR och AfS så slipper dom göra bort sig i SD.

Jag har som sagt träffat Kasselstrand tillsammans med Tobias Andersson (ordförande för Ungsvenskarna) och båda framstod som riktiga inavel, därav hade de antagligen röstat på Bondepartiet om de hade levt på den tiden.

Svenskar i allmänhet gillar inte såna här populistiska skitpartier, därför kommer de bara få några hundra röster i valet. Lycka till era clowner! Vi normala människor som inte är inavlade och har god moral och dignitet röstar på SD.
Ekar det från 2009? Är det någon etablissemangsjournalist som tror att han skriver om SD?

Bönder, puckon, inavlade, trash, populism, god moral. Jag tror att om du bara godhetssignalerar lite mer så finns det nog någon medelklassfeministtjej som kommer notera dig. Men sedan rata dig för att du är en mes.

Jag tror din avsky är genuin men det innebär bara att din moral definieras och bestäms fortfarande av premisser som den samhällsförstörande vänster som du vill utge dig för att vara emot har satt upp. Du är kulturvänsterns bitch. Du är en hanrej, en cuck, i dess fulla bemärkelse. Så vem är egentligen loosern här?
Citera
2018-03-06, 16:17
Medlem
ThuleSocietys avatar
Måste säga att AfS startelva är mycket imponerande. Får erkänna att jag hade fel om AfS chanser.

Lokalt så tänker jag rösta på NMR men jag tänker lägga min röst på AfS för riksdagen.
Citera
2018-03-06, 16:22
Medlem
Tubleross avatar
Jävlar!

AFS har REDAN samlat in över 250.000 kr till deras valkampanj sedan igår kväll och ligger nu stadigt över 800.000 kr allt som allt..

http://alternativforsverige.se
Citera
2018-03-06, 16:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Ser ju rätt intressant ut. Snygg hemsida måste jag säga också. Gillar att de är tuffare mot etablissemanget, mot övergödda politiker och vill halvera Riksdagen. Kan dock tycka att migrationspolitiken är lite väl överdriven, med återvandring av de som redan är medborgare och bott här i åratal etc. Det är bara kontraproduktivt. Se till att sänka invandringen till rimliga och hanterabara nivåer och ut direkt med de invandrare som motarbetar Sverige. Det räcker för mig.

Det är redan en allt för stor mängd invandrare här vi inte kommer kunna integrera. Därför ska vi neka alla pågående asylärenden (undantaget personer som lever under hot). Krav för att få stanna i Sverige bör vara yrkes/högskoleexamen, ett CV osv. För att ha kvar driftiga människor. Människor som utnyttjat vårt välfärdssamhälle ska granskas och utvisas på livstid.

Tycker dom kunde ha fokuserat mer på kriminalpolitiken och dragit paralleller till invandringen därigenom. Inte undra på att Peter Springare blev så känd genom det.
Citera
2018-03-06, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
En stor återvandring är deras kärn fråga även om det är medborgare. Medborgarskapet betyder inget längre och minst 1 miljon har fått det fast de inte förtjänar det. Jag tycker att de borde driva det lite hårdare och lägga till några saker som jag har skrivit i mitt inlägg ovan ditt. De borde ta med sådant de tog upp i den kokta grodan. De som utgör nationen Sverige är svenskarna med andra ord de etniska svenskarna beroende på hur man definerar svensk. Destu mindre andel svenskar destu mindre svenskt blir nationen. Svenskar borde utgöra mins 80% av befolkningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in