Citat:
Ursprungligen postat av
Amriswil
De stämmer väl för stunden, men kan ju vara ett första steg. De säger ju inget om det. Jag tycker inte att det är märkligt alls att man är taktisk när man som nytt parti presenterar sitt program. Om en paroll som "utvisa så många icke-vita det bara är möjligt från Sverige" är för extrem för att just nu vinna ett mer substantiellt väljarstöd kan den inte användas, om man nu inte tänker sig någon typ av väpnad revolution. Däremot kanske rätt många ändå tycker att det låter rimligt att som AfS gör nu säga att man ska ompröva uppehållstillstånd för alla som kommit hit efter 2000. När de sedan är med på båten och en sådan politik börjar tillämpas (vilket bara det vore smått sensationellt i ett så extremt land som Sverige) och bära frukt kan man ta ytterligare steg. Just nu tror jag inte överdriven idealism är receptet.
Personligen vill jag ha etnostat, men det är ju ett långsiktigt mål som kan ligga 100 år bort.
I så fall är den här tråden helt onödig eftersom vi inte vet något om deras politik.
Om folk ska behöva bli förklarade för okända personer i kommentarfält och på forum vad ett parti egentligen menar riskerar det partiet att gå miste om väljare som kanske skulle ha följt dem om de varit ärliga. Hur ska man kunna lita på ett parti om det de säger i själva verket betyder något annat? Tror de som styr det partiet att det inger förtroende? Man får väl gå in på Flashback för att få reda på hur det egentligen ligger till.
Dessutom har ju du i så fall avslöjat deras verkliga intentioner och dolda agenda. På ett forum öppet för vem som helst att läsa förklaras det att partiet ifråga har helt andra mål, just de "extrema" mål som de inte ärligt kan gå ut med. Inte så smart gjort.
Det här är precis det som hände efter att SD kom in i riksdagen 2010. genast började bortförklaringarna och ursäkterna för deras politik: egentligen menar de något helt annat, man ska läsa mellan raderna, man måste anpassa sig, istället för att påverka folks synsätt ska man följa med åsiktsströmmen m.m. När nästa mellanmjölksalternativ dyker upp kommer nytt hopp åter att väckas och samma slags ursäkter kommer att levereras av dess följare. Den här proceduren kan förmodligen upprepas hur många gånger som helst.