Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-06, 12:39
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Sedan måste man faktiskt fråga sig... med en ekonomisk utveckling där inkomsterna mer och mer fördelas till höginkomsttagare i storstäder vars arbetsprestation och allmänna värdegrund är tveksam... är det verkligen rättvist med en sänkning av den statliga inkomstskatten?
Ja det är fullt rimligt att man inte ska behöva betala 76 kronor i skatt på en intjänad hundralapp http://i57.tinypic.com/rh8tqp.jpg

Platt katt är den mest rimliga formen av inkomstskatt då det innebär att man alltid betalar samma skatt på en intjänad tusenlapp istället för idag då man straffas för att arbeta extra hårt ett specifikt år.

Platt skatt har också fördelen att man helt kan ta bort 3:12 reglerna vilket underlättar för fåmansbolag.
Citera
2018-03-06, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adolf512
Ja det är fullt rimligt att man inte ska behöva betala 76 kronor i skatt på en intjänad hundralapp http://i57.tinypic.com/rh8tqp.jpg

Platt katt är den mest rimliga formen av inkomstskatt då det innebär att man alltid betalar samma skatt på en intjänad tusenlapp istället för idag då man straffas för att arbeta extra hårt ett specifikt år.

Platt skatt har också fördelen att man helt kan ta bort 3:12 reglerna vilket underlättar för fåmansbolag.

Nu handlar det här om vad som är rimligt och eventuellt framgångsrikt i Sverige i dag i kontexten av ett nystartat parti, inte om vad som teoretiskt sett skulle vara mest rättvist i ett fantasiland.
Citera
2018-03-06, 12:51
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Dessa väljare röstar på moderaterna och kommer att fortsätta göra så i skattefrågan. I ett krackelerande samhälle så kommer dessa typer av väljare heller inte att prioritera just sänkning av skatten på deras höga inkomster. Moderaterna uppfattas (trots allt) som stabila av denna väljargrupp och det är något denna väljargrupp värderar väldigt högt. AfS uppfattas inte som stabila (SD uppfattas inte som stabila de heller).
Det är inte min bild alls. Har hört massor av moderater som uttryckt en önskan för ett radikalare skartssänkarparti. Vi får hitta på statistik på den här frågan. Vi kommer inte längre i denna diskussionen med tyckande.
Citera
2018-03-06, 12:55
Medlem
Kampanjfilmen är bra med sin blandning av det som svensken och den vita människan (svenskar är alltid vita) värdesätter högst. En smula pompös kanske, men hellre det än den teflonblanka Reinfeldt-värld eller den socialdemokratiska falska gemenskap (där blatten våldtar din dotter samtidigt som han stjäl din välfärd) som tryckts ner i halsen på oss de senaste 10-15 åren.

En kritik jag har är hur AfS använder ord som "ta tillbaka" och "återställa". Sverige som det var kan aldrig återställas, och hur det var ledde ju också fram till det som sedan blev och bör i så fall inte upprepas. Man kan inte backa sig in i framtiden. Med sina tankar om bland annat platt skatt och massiv skrotning av onödiga myndigheter är ju AfS heller inte några sossiga nostalgiker och borde därför, i det längsta, undvika att förknippas med sådant. Traditionell futurism, tack.
Citera
2018-03-06, 13:08
Medlem
TheChains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BummingAround
Själv finner jag deras politik tilltalande av det lilla jag informerat mig om, men tyvärr 2018 går rösten till SD, enda realistiska i nuläget - blir SD ännu mer försoffade så kanske 2022 för dessa utbrytare, ... f-låt uteslutna.

Gör större skillnad i svensk politik om AfS går från ingenstans till att samla 1 % av väljare bakom sig än om SD får säg 16 % istället för 15 %. Får de 1 % nu i höst kommer de nog dessutom in i riksdagen 2022, för då kommer fler (i huvudsak SD-väljare) se att det är lönsamt att rösta på dem och de får mer publicitet. SD dubblade sitt väljarstöd i många val och problemet var inte lika akut då som nu.

Dock är det inte säkert de når upp till 1 %, men säg de får bara ett par tusen röster, ja då gör det ingen skillnad för SDs mandat i riksdagen oavsett.
Citera
2018-03-06, 13:08
Medlem
8711s avatar
Borde inte Gustav Kasselstrand vara mogen nog och förstå hur han missbrukas i media? Hans intervjuer och svar i exempelvis aftonbladet är ju av mycket låg nivå. Aftonbladet är knappast hans vänner, ändå ger han dom citat så dom dreglar.
Citera
2018-03-06, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Borde inte Gustav Kasselstrand vara mogen nog och förstå hur han missbrukas i media? Hans intervjuer och svar i exempelvis aftonbladet är ju av mycket låg nivå. Aftonbladet är knappast hans vänner, ändå ger han dom citat så dom dreglar.
Vad säger du om Åkessons och Vinges uttalanden då?
Citera
2018-03-06, 13:14
Medlem
0.999...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BummingAround
Hur bra politik dom än har så är dom helt okända för vardagssvensken, dvs dom som inte sitter o häckar vare sig här eller andra sociala medier, forum.

Själv finner jag deras politik tilltalande av det lilla jag informerat mig om, men tyvärr 2018 går rösten till SD, enda realistiska i nuläget - blir SD ännu mer försoffade så kanske 2022 för dessa utbrytare, ... f-låt uteslutna.

Varför då? Jag röstade på SD första gången 2002. Jag kommer ihåg hur min lilla pojkhand halvt darrade när valkuvertet singlade ner i urnan. På den tiden ansågs det vara lite av en förlorad röst men vi vet som bekant vad som hände 2010.

Det du beskriver är knappast skäl nog för att inte motivera en röst på AfS.
Citera
2018-03-06, 13:14
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Vad säger du om Åkessons och Vinges uttalanden då?

Det är Kasselstrand som startar nytt parti och gör det med uppenbar bitterhet, sänker sig till att i aftonbladet uttala sig som "destruktiva strider sänker Sverigedemokraterna" och liknande. Syfte? Han utnyttjas bara för kvällspressens och mediamaktens syften.

Tror man att det kommer gynna honom och hans "nya parti" så lär man bli besviken. Om det ska gå ut på att gnälla i aftonbladet om SD och ge aftonbladet citat om hur dåligt det är för alla invandringskritiker och nationalister, utom hans parti som inte har något uppmätt stöd överhuvudtaget och är totalt okänt.
Citera
2018-03-06, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adolf512

Ja det vore en utmärkt lösning, men förmodligen är det mer troligt att jag kommer få se helvetet frysa till is. Men en bra målsättning är det i alla fall, kudos till AfS.
Citera
2018-03-06, 13:16
Medlem
Citat:
Det är Kasselstrand som startar nytt parti och gör det med uppenbar bitterhet, sänker sig till att i aftonbladet uttala sig som "destruktiva strider sänker Sverigedemokraterna" och liknande. Syfte? Han utnyttjas bara för kvällspressens och mediamaktens syften.
På vilket sätt var det ett svar på min fråga?
Citera
2018-03-06, 13:17
Medlem
Citat:

Tror man att det kommer gynna honom och hans "nya parti" så lär man bli besviken. Om det ska gå ut på att gnälla i aftonbladet om SD och ge aftonbladet citat om hur dåligt det är för alla invandringskritiker och nationalister, utom hans parti som inte har något uppmätt stöd överhuvudtaget och är totalt okänt.
All reklam är bra reklam. Du vet väl att det är den negativa uppmärksamheten som drivit SD framåt i opinionen? Här får ju tom SD chansen att på riktigt spela etablissemang, och det gjorde de direkt utan att tveka. Om det är till opinionsmässig nackdel eller fördel för dem själva kan man diskutera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in